בתום חודש: ישראל יוצאת מהסגר - וחוזרת לשגרה חלקית

החל מהבוקר ייפתחו הגנים וכן העסקים שאינם מקבלים קהל. הגבלת הקילומטר התבטלה, והתפילות בכותל יותרו במתווה של קפסולות. מה עוד ייפתח ומה בשלב זה יישאר סגור? • כל מה שצריך לדעת

זמן צפייה: 04:15

חודש לאחר שהוטל סגר מלא בכל הארץ בניסיון למנוע את התפשטות מגפת הקורונה, הבוקר (ראשון) תיכנס ישראל לשלב הראשון במתווה החזרה לשגרה. מהיום ניתן לצאת מהבתים ללא הגבלת מרחק של קילומטר, לפתוח את הגנים וכן להחזיר לפעילות את העסקים שאינם מקבלים קהל.

כמו כן, מהבוקר ניתן לקיים ביקורי משפחות בהרכב של עד עשרה משתתפים בחלל סגור או 20 איש במקום פתוח, וכן לבקר בשמורות הטבע, הגנים וחופי הים שייפתחו מחדש. בנוסף, המסעדות יכולות להציע שירותי טייק-אווי, נתב"ג חוזר לפעול ובכותל, בהר הבית ובכנסיית הקבר מותרת תפילה במתווה של קפסולות. ספורטאים מקצוענים יכולים לחזור להתאמן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אלפים הפגינו בירושלים ות"א; מפגינים הותקפו באלימות

נתניהו: "יוצאים מהסגר בזהירות, אם נצטרך – נהדק את ההגבלות"

מלחמת הכיכרות: איך הפכו המחאות השכונתיות למוקדי אלימות?

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, שיטת הרמזור חוזרת. בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, רכסים, ביתר עילית וארבע שכונות בירושלים, מוגדרות כיום אדומות. בשל כך, הן צפויות להישאר בסגר לפחות עד יום רביעי. בערים אלה מותרת הפעלת מערכת החינוך לגיל הרך בלבד. ולמרות זאת, ראשי החברה החרדית הורו לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה.

גורמי רפואה הזהירו כי פתיחת הישיבות ותלמודי התורה חושפים אוכלוסייה - שממילא נגועה בשיעור הדבקה גבוה, לסכנת הידבקות נוספת שאולי אף תתפשט לשאר אזורי הארץ. הגורמים התריעו כי ההיענות לחלק ניכר מדרישות המגזר החרדי, כולל הנכונות לגבש מתווה להחזרת החתונות בהתאם לדרישתו של השר דרעי, עלולים לפגוע בקצב היציאה מההסגר הנוכחי.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, כמיליון ילדים יחזרו היום למסגרות כאשר הפעוטונים, הגנים, המשפחתונים ועוד יחזרו לפעילות לפי מתווה אותו גיבש משרד הבריאות. במשרד החינוך העריכו כי ברוב הארץ הגנים ייפתחו כסדרם - למעט בכמה ערים שבהן הרבה מהגננות מגיעות מערים אדומות. לכן, בכמה מוקדים הוחלט לדחות את הפתיחה למחר.

על פי המתווה, הלימודים יתקיימו שישה ימים בשבוע, ללא קפסולות. צוות הגן הקבוע יעבוד כרגיל. הרשויות המקומיות יפעילו מרכזי יום חינוכיים עבור ילדי הגננות והסייעות – גם של החינוך הרגיל. הגננות והסייעות יעטו מסכות לכל אורך היום, והורי הילדים יחויבו להביא אותם עם הצהרת בריאות. בנוסף, גננות וסייעות משלימות יוכלו לעבוד בשלושה גנים לכל היותר. הגנים לא יורשו להכניס מפעילים חיצוניים.