אלפים הפגינו בירושלים ות"א; מפגינים הותקפו באלימות

לראשונה מאז הוסרה ההגבלה על טווח היציאה להפגנה הגיעו מוחים רבים מול מעון רה"מ בבלפור. במקביל התאספו רבים במוקדים שונים ברחבי הארץ. כמה מקרי אלימות נרשמו, כולל התזת גז מדמיע

זמן צפייה: 02:17

המחאה נגד רה"מ: כבכל מוצאי שבת, גם הערב (שבת) התחדשו ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במוקדים רבים ברחבי הארץ. מלבד בצמתים ובגשרים, שם התקבצו כבר אלפים, אלפים הגיעו אל מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, לאחר שהשבוע הוחלט להסיר את מגבלת הקילומטר על ההפגנות, כחלק ממהלך היציאה מהסגר.

ביום חמישי האחרון אישרו חברי קבינט הקורונה כי הגבלת האלף מטרים תבוטל, יחד עם הסרת עוד שורת צעדים כשלב ראשון בהם פתיחה של גני הילדים החל ממחר. כל זאת, בתנאי שיישמרו ההגבלות הקבועות של שמירת מרחק ועטיית מסכות במהלך המחאות.

גם היום נרשמו כמה מקרים של תקיפות מפגינים: בשכונת בת גלים בחיפה הותקפה מפגינה על ידי כמה מתומכי נתניהו, בקרית אתא דווח על זריקת אבן על ראש של מפגין, ברמת גן הותז גז מדמיע מרכב חולף על זוג מפגינים.

הפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו
מפגינים נגד נתניהו בחיפה

המשטרה הודיעה על שורת מעצרים הערב בעקבות מקרי האלימות. שלושה תושבי קריית ים נעצרו בחשד שריססו גז מדמיע לעבר מפגינים בחיפה. ברחוב נורדאו בת״א, עצרה המשטרה חשוד כבן 19 אשר ריסס חומר לעבר מפגינים וכתוצאה נפגעה אחת המשתתפות ונזקקה לטיפול רפואי.

בנוסף, במהלך הפגנה שהתקיימה ברחוב קויפמן בת״א נעצר חשוד בן 54, שלטעת המשטרה קילל מפגינים ותקף את אחד המפגינים בכך שהכה בפניו באגרוף. שני תושבי בת ים בני 17 ו-20 נעצרו לחקירה כשברשותם גז מדמיע, בחשד שריססו לעבר מפגינים ביפו. מהמשטרה נמסר: "רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, במחאות ובכל מקום אחר ופועלת למיצוי הדין עם אלה הנוקטים באלימות".

בירושלים הצרה המשטרה שלושה מפגינים במהלך תהלוכה שיצאה מכיכר פריז לרחובות העיר. מהמשטרה נמסר כי "הם יצאו ללא תיאום ותוך חסימה והפרעה לתנועה, וכי הם לא נשמעו לכוחות המשטרה שהכריזו כי מדובר בתהלוכה לא חוקית". שלושת המפגינים, כך נמסר, תקפו שוטרים במהלך התהלוכה.

בתנועת "הדגלים השחורים" הגיבו למקרי התקיפה ברחבי הארץ: "נתניהו מסית לאלימות- והאלימות לא מאחרת מלהגיע. יש לו ולשותפיו לממשלה אחריות מלאה על מקרי התקיפה, על האלימות הקשה, על השנאה, הפילוג. עם ישראל ינצח את נתניהו."

בתוך כך התייחס היום השר לביטחון הפנים אמיר אחנה להפגנות. "אין לי בעיה עם ההפגנות עם מקפידים על ריחוק חברתי ומסכות", אמר אוחנה בריאיון לתכנית המטה המרכזי בחדשות 13. אוחנה התייחס גם לאלימות המשטרתית שתועדה, בין היתר התיעוד מההפגנה בחיפה, ואמר ש"עד שהאירוע לא יתוחקר הוא לא יוכל להתייחס אליו".

"אין שום דבר שיכול להצדיק הפעלת כוח לא סביר מצד השוטרים", הוסיף אוחנה, "כל המקרים האלה מתוחקרים. אבל מתוך מאות אלפי אינטראקציות בין שוטרים לאזרחים, רובן ככולן עוברות כאשר השוטר עושה את תפקידו, וגם כשהאזרח מתנהג באופן סביר".