דמי אבטלה ועזרה לרשויות: גובשה חבילת סיוע לערים האדומות

שר האוצר הודיע כי תושבי המקומות שבהם לא הסתיים הסגר והוצאו לחל"ת יהיו זכאים לתשלום מביטוח לאומי מהיום הראשון. רשות המסים תתן עדיפות לטיפול במענקים ובקשות של תושבים אלו

זמן צפייה: 05:08

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע הבוקר (ראשון) כי צוות השרים שבראשותו גיבש חבילת סיוע לערים אדומות, שההקלות לא נכנסו אצלן לתוקף והן נשארו בסגר. בין היתר כלל הצוות גם את שר הפנים, אריה דרעי, שר המשפטים, אבי ניסנקורן ושר הכלכלה, עמיר פרץ.

השרים החליטו כי עובדים שאינם יכולים לפתוח את העסק שלהם משום שהעיר שבה הם מתגוררים אדומה, וכם עובדים שהוצאו לחל"ת כי אינם יכולים להגיע למקום עבודתם, יזכו לדמי אבטלה מהיום הראשון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו: "יוצאים מהסגר בזהירות, אם נצטרך – נהדק את ההגבלות"

מלחמת הכיכרות: איך הפכו המחאות השכונתיות למוקדי אלימות?

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13

כמו כן, הממשלה תספק סיוע כלכלי  לרשויות המקומיות שנמצאות בסגר, ורשות המסים וביטוח לאומי ייתנו עדיפות לטיפול במענקים ובקשות של תושבים ובתי עסק שנמצאים תחת סגר. נוסף על כך, תיבחן סוגיית ההגנה מפני פיטורים.

הבוקר, חודש לאחר שהוטל סגר מלא בכל הארץ בניסיון למנוע את התפשטות מגפת הקורונה, נכנסה ישראל לשלב הראשון במתווה החזרה לשגרה. מהיום ניתן לצאת מהבתים ללא הגבלת מרחק של קילומטר, לפתוח את הגנים וכן להחזיר לפעילות את העסקים שאינם מקבלים קהל.

בנוסף, מהבוקר ניתן לקיים ביקורי משפחות בהרכב של עד עשרה משתתפים בחלל סגור או 20 איש במקום פתוח, וכן לבקר בשמורות הטבע, הגנים וחופי הים שייפתחו מחדש. בנוסף, המסעדות יכולות להציע שירותי טייק-אווי, נתב"ג חוזר לפעול ובכותל, בהר הבית ובכנסיית הקבר מותרת תפילה במתווה של קפסולות. ספורטאים מקצוענים יכולים לחזור להתאמן.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, שיטת הרמזור חוזרת. בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, רכסים, ביתר עילית וארבע שכונות בירושלים, מוגדרות כיום אדומות. בשל כך, הן צפויות להישאר בסגר לפחות עד יום רביעי. בערים אלה מותרת הפעלת מערכת החינוך לגיל הרך בלבד. ולמרות זאת הישיבות ותלמודי התורה נפתחו בהתאם להוראת הרבנים.

גורמי רפואה הזהירו כי פתיחת הישיבות ותלמודי התורה חושפים אוכלוסייה - שממילא נגועה בשיעור הדבקה גבוה, לסכנת הידבקות נוספת שאולי אף תתפשט לשאר אזורי הארץ. הגורמים התריעו כי ההיענות לחלק ניכר מדרישות המגזר החרדי, כולל הנכונות לגבש מתווה להחזרת החתונות בהתאם לדרישתו של השר דרעי, עלולים לפגוע בקצב היציאה מההסגר הנוכחי.