נציב שירות המדינה מעכב את הקמת הוועדה לאיתור פרקליט המדינה

פרופ' הרשקוביץ הודיע כי קיים קושי לכנס את הוועדה, משום שמ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, שמשתתפת בה, אינה מינוי קבוע. גורמים משפטיים בכירים: "העיכוב נובע מלחצים פוליטיים, הוראה של נתניהו"

זמן צפייה: 01:17

נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ כתב הערב (שלישי) כי קיים קושי בכינוס הוועדה לאיתור פרקליט מדינה, משום שבוועדה יושבת מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, שהיא לא מינוי קבוע, בעוד הממשלה קבעה שהמנכ"ל עצמו צריך לקחת בה חלק. יש לציין כי ניסנקורן הביא כבר ארבע פעמים את המועמד לתפקיד, עו"ד בראון, לאישור הממשלה, אך נתניהו לא העלה אותו להצבעה.

הרשקוביץ כתב לשר המשפטים ניסנקורן, שהודיע לאחרונה על הקמת ועדת האיתור, כי מדובר במצב ייחודי וחסר תקדים. "השתתפות ממלא מקום בהליכי הבחירה למשרות בכירות במשרד עלולה לפגוע במרקם יחסי העבודה בקרב ההנהלה הבכירה ובינה לבין השר הממונה", כתב הרשקוביץ.

גורמים משפטיים בכירים אמרו לחדשות 13 כי נציב שירות המדינה מעכב את הקמת הוועדה בשל לחצים פוליטיים וכי מדובר בהוראה של ראש הממשלה. "נתניהו לא ממנה מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים בשל רצונו לתקוע את ועדת האיתור לפרקליט המדינה", אמרו הגורמים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ דורש לסיים את הסגר ביום שישי – נתניהו מכוון ליום שני

עקב עזיבת פרופ' רביד: בכירים במעייני הישועה מאיימים להתפטר

כריסטיאנו רונאלדו נדבק בקורונה – יחמיץ את המשחק מול שבדיה

נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ
נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי על פי הערכת גורמים בכחול לבן, בג"ץ צפוי להכריח את נתניהו להצביע על פרקליט מדינה, שייבחר סמוך למועד שבו תקציב המדינה צפוי לעבור. עם זאת, אם בליכוד ינסו לסכל את המינוי, שר המשפטים אבי ניסנקורן ימנה פרקליט מדינה בפועל.

מוקדם יותר באותו יום הודיע גנץ בהודעה חריפה שפרסם ברשתות החברתיות כי הורה לניסנקורן לקדם את הליך מינוי פרקליט המדינה ומפכ"ל משטרה קבוע. לדבריו, קידום ההליך נועד "כדי להשיב השליטה וסדרו השלטון - אי אפשר להמשיך בכאוס". גורמים בליכוד מסרו בתגובה להודעת גנץ כי "לא נאשר מועמד לא מוסכם".