משרד החוץ הפעיל לחץ על מדינות - כדי שישלחו לישראל מסיכות

בכירים ישראלים סיפרו לחדשות 13 שמשרד החוץ הפעיל לחצים דיפלומטיים על מדינות באסיה ובאירופה, שסירבו לייצא מסיכות מגן נגד הקורונה וציוד טכנולוגי נלווה, כדי לשמור אותן לשימוש עצמי

זמן צפייה: 01:19

הקורונה - משבר עולמי: בעקבות מחסור בציוד מגן, משרד החוץ פנה בדחיפות לכמה מדינות באסיה ובאירופה והפעיל לחצים מדיניים כדי שיאשרו ייצוא משלוחי מסיכות לישראל, כך סיפרו היום (חמישי) לחדשות 13 שלושה פקידים ישראלים בכירים שמעורים בנושא.

בשבוע האחרון התקשה משרד הבריאות לרכוש מסכות מגן וציוד מגן בחו"ל עבור ההתמודדות עם משבר הקורונה. בחלק מהמקרים מפעלים בחו"ל סירבו למכור ציוד ובחלק מהמקרים משלוחים של ציוד שכבר נרכש נתקעו באותן מדינות. הקשיים נבעו מכך שמדינות רבות בהן מתקיים ייצור של ציוד כזה החליטו לאסור על ייצוא שלא כדי להשתמש בו לצורכי מערכת הבריאות המקומית שלהן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתיה"ס והאוניברסיטאות ייסגרו; גני הילדים ימשיכו לפעול

דיווח: טראמפ נפגש עם חולה קורונה מממשלת ברזיל

אשפוז בית לחולי קורונה: פתרון קסם או סיכון? • טור

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

לפני כמה ימים פנו משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי למשרד החוץ וביקשו להפעיל לחצים דיפלומטיים על כמה מדינות, כדי לאשר ייצוא לישראל של מסכות מגן, ערכות לבדיקה מהירה של קורונה וציוד טכנולוגי למעבדות לזיהוי קורונה. כך למשל, משלוח של מסכות מגן וציוד חירום נוסף שכבר נרכש נתקע בסוף השבוע שעבר בטורקיה במשך כמה ימים ורק אחרי לחצים של הקונסוליה הישראלית באיסטנבול שוחרר הציוד והגיע לישראל.

עם זאת, פקידים בכירים טוענים כי עדיין נותרו קשיים בהעברת משלוחים של מסכות מגן וציוד נוסף מחו"ל לישראל ומתנהל בנושא משא ומתן עם כמה מדינות באירופה ובאסיה.