אשפוז בית לחולי קורונה: פתרון קסם או סיכון? • טור

מערכת הבריאות נערכת לשכן אלפי נדבקים במצב קל בביתם, כדי למנוע הצפה בבתיה"ח ולהתמקד בחולים הקשים יותר. אך אשפוז כזה עלול להוביל להגברת הדבקת בני המשפחה – ולהתפשטות מסוכנת של המחלה

זמן צפייה: 04:46

קורונה - משבר עולמי: מערכת הבריאות מסתערת עכשיו על פתרון קסם שקופות החולים, משרד הבריאות ובתי החולים מאוד אוהבים - "אשפוז בית" לחולי קורונה, כדי למנוע את הצפת בתי החולים באלפי נדבקים במצב קל. כך יתפנו משאבים רבים לטיפול בחולים שנמצאים במצב בינוני וקשה. ממילא, לחולים הקלים אין כל טיפול, והם לא נזקקים לו, וקופות ובתי החולים כבר הכינו ערכות ל"אשפוז בבית".

ההנחיות בעניין נעשו מאחורי הקלעים, ללא שקיפות ודיון ציבורי. כמובן שאשפוז בית הוא לא אשפוז כלל. הוא חוסך למערכת הבריאות סכומים אדירים, לא רק על צוותים אלא גם מזון ומשאבים נוספים. והאמת? בזה אין בעיה. אבל הנה השאלות הקשות - איך באה לידי ביטוי העובדה שקורונה היא מחלה מידבקת מאוד. כל אדם מדביק בין שניים לשלושה אנשים. משעה שהחולה בבית, כל בני המשפחה יהיו איתו בבידוד בבית, עד שיבריא. לפי מהלך המחלה, זה ייקח שבועות ארוכים, ולכן בני משפחה אחרים יידבקו. למעשה, לפי דו"ח ארגון הבריאות העולמי, מוקדי ההדבקה המסוכנים ביותר הם במשפחות. בכיר בארגון הבריאות העולמי אף אמר אתמול שאשפוז בבית יעלה את אחוזי ההידבקות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו והשר פרץ שוחחו: דנו בסגירת מערכת החינוך בשל הקורונה

אחרי ה-NBA: גם היורוליג עצרה את המשחקים בשל התפרצות הקורונה

מספר חולי הקורונה בארץ עלה ל-100; בית מעצר בי-ם הושם בבידוד

חדר בידוד לחולי הקורונה בישראל
חדר בידוד לחולי הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

האם ההחלטה לאשפוזי בית לכל חולי קורונה תביא לכך שכל בני הבית יידבקו? גורמים במערכת הבריאות מודים בכך, ולטענתם, "ממילא הם יידבקו כי היה חולה". זו אמירה מחוסרת עובדות. העובדות הן כאלה: סין וטאיוואן, לדוגמה, הוציאו את החולים מהבית. לפעמים לא לבית חולים ממש, אם מצבם היה קל, אלא לאיצטדיון גדול, או בית הארחה. הן עשו זאת כדי לגונן על הסביבה הקרובה שלהם, אבל גם כדי לוודא שהחולים לא יסתובבו בחוץ וידביקו אחרים.

החשש הוא שאם ישראל תשאיר אלפי חולים בבית, הם ידביקו עשרות אלפים, התחלואה תעלה, וגם התמותה. על כל הנושא הזה אין דיון ציבורי, ומערכת הבריאות לא מספקת לו תשובות.