דיווח: טראמפ נפגש עם חולה קורונה מממשלת ברזיל

על פי דיווחים במדינה הדרום האמריקנית, שר התקשורת הברזילאי, שאובחן כי נדבק בנגיף הסיני, נועד עם נשיא ארה"ב וסגנו באחוזתו בפלורידה ועם נשיא ברזיל • ר"מ קנדה נבדקה אם גם לקה במחלה

זמן צפייה: 00:31

הקורונה - משבר עולמי: מדיווחים בכלי התקשורת בברזיל עולה היום (חמישי) כי שר התקשורת הברזילאי, שאובחן כחולה בנגיף הסיני, נפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וסגנו מייק פנס, באחוזתו של טראמפ בפלורידה. כמו כן, השר נפגש גם עם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, שכעת גם נבדק עם נדבק במחלה. בתוך כך, ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, ואשתו נכנסו לבידוד לאחר שזו פיתחה תסמינים של הווירוס.

במקביל, גם עולם הבידור האמריקני סופג מכה, עקב התפשטות הקורונה - תוכנית האירוח של ג'ימי קימל וג'יימס ורדן יפסיקו לשדר עם קהל. נוסף על כך, נדחתה הקרנת הסרט "מהיר ועצבני 9".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ: "ארה"ב תעצור את כל הטיסות מאירופה למשך 30 יום"

מסתמן: בשל התפשטות הקורונה – מערכת החינוך תושבת עד פסח

אשפוז בית לחולי קורונה: פתרון קסם או סיכון? • טור

שר התקשורת הברזילאי, דונלד טראמפ ומייק פנס
שר התקשורת הברזילאי, דונלד טראמפ ומייק פנס | צילום: חדשות 13

הלילה הכריז טראמפ על החרפת הצעדים נגד התפשטות וירוס הקורונה, והודיע: "החל מיום שישי, הטיסות מארצות הברית לאירופה ייפסקו למשך 30 ימים". בהודעתו, החריג הנשיא את בריטניה. במקביל לדבריו של טראמפ, ליגת ה-NBA הודיעה על השהיית עונת המשחקים עד להודעה חדשה, לאחר שכוכב יוטה ג'אז, רודי גובר הצרפתי, נדבק בווירוס.

"אנחנו מגיבים במהירות ובמקצוענות רבה", טען טראמפ, "יכולות הבדיקה שלנו גוברות בכל יום". הוא הוסיף כי "הסיכון הוא במיוחד לאוכלוסיה המבוגרת, על המבוגרים להיות זהירים ולהימנע מאירועים המוניים או מנסיעות למקומות שיש בהם הרבה אנשים". כמו כן, כפי שבישראל נאסרה כניסת אורחים לבתי אבות ולדיור מוגן בשל רגישותם של הקשישים - גם טראמפ קרא לבתי האבות בארצות הברית שלא לאפשר ביקורים לא נחוצים.

תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס
חשש מפני הדבקה המונית בארה''ב. תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס

טראמפ הבטיח כי בקרוב ינקוט בצעדי הקלה כלכליים שיסייעו למי שנמצא בבידוד או למי שחולה, וכי יוענקו הלוואות למדינות ולעסקים קטנים שצריכים נזילות. "הכלכלה שלנו במצב מצוין", אמר, "זה מצב זמני - זה לא משבר פיננסי".

"עשינו את הצעדים הנדרשים עם סין - עכשיו הזמן לעשות זאת עם אירופה. לווירוס לא יהיה סיכוי נגדנו. אנחנו האומה הכי מתקדמת בעולם. צריך לשים פוליטיקה בצד ולהתאחד כמשפחה אחת. נרפא את החולים ונצא מהאתגר הזה חזקים מתמיד", סיכם.

לאחר ההצהרה, נודע כי טראמפ ביטל עצרת בחירות שהייתה אמורה להתקיים בקולרדו ואחרת שהייתה אמורה להיערך בנבאדה. מהבית הלבן נמסר כי "הנשיא החליט לבטל את העצרות מתוך זהירות יתר בעקבות התפשטות נגיף הקורונה"