טראמפ: "ארה"ב תעצור את כל הטיסות מאירופה למשך 30 יום"

בניסיון להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה, נשיא ארה"ב הכריז על שורת צעדי חירום שיופעלו החל מיום שישי. "הגיע הזמן לעשות את הצעדים הנדרשים" • בעקבות המצב: ליגת ה-NBA השעתה את פעילותה

זמן צפייה: 00:31

נגיף הקורונה - משבר עולמי: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הלילה (חמישי) על החרפת הצעדים נגד התפשטות וירוס הקורונה, והודיע: "החל מיום שישי, הטיסות מארה"ב לאירופה ייפסקו למשך 30 ימים". בהודעתו, החריג הנשיא את בריטניה. במקביל לדבריו של טראמפ, ליגת ה-NBA הודיעה על השהיית עונת המשחקים עד להודעה חדשה, לאחר שכוכב יוטה ג'אז, רודי גובר הצרפתי, נדבק בווירוס.

"אנחנו מגיבים במהירות ובמקצוענות רבה", טען טראמפ, "יכולות הבדיקה שלנו גוברות בכל יום". הוא הוסיף כי "הסיכון הוא במיוחד לאוכלוסייה המבוגרת, על המבוגרים להיות זהירים ולהימנע מאירועים המוניים או מנסיעות למקומות שיש בהם הרבה אנשים". כמו כן, כפי שבישראל נאסרה כניסת אורחים לבתי אבות ולדיור מוגן בשל רגישותם של הקשישים - גם טראמפ קרא לבתי האבות בארצות הברית שלא לאפשר ביקורים לא נחוצים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מדינה בבידוד: כך נראית איטליה תחת הגבלות הקורונה

המבוגרים שנמצאים בקבוצת הסיכון להידבק בקורונה: "אנו מודאגים"

אפקט הקורונה: קווי רכבת יבוטלו; פוצץ המו"מ בין אל על לעובדים

תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס
חשש מפני הדבקה המונית בארה''ב. תיירים נוחתים בנמל התעופה בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס

טראמפ הבטיח כי בקרוב ינקוט בצעדי הקלה כלכליים שיסייעו למי שנמצא בבידוד או למי שחולה, וכי יוענקו הלוואות למדינות ולעסקים קטנים שצריכים נזילות. "הכלכלה שלנו במצב מצוין", אמר, "זה מצב זמני - זה לא משבר פיננסי".

"עשינו את הצעדים הנדרשים עם סין - עכשיו הזמן לעשות זאת עם אירופה. לווירוס לא יהיה סיכוי נגדנו. אנחנו האומה הכי מתקדמת בעולם. צריך לשים פוליטיקה בצד ולהתאחד כמשפחה אחת. נרפא את החולים ונצא מהאתגר הזה חזקים מתמיד", סיכם.

בתום הדברים, משרד החוץ האמריקני קרא לאזרחי ארה"ב לשקול נחיצות טיסות למקומות בעולם. בתוך כך, דיפלומט באיחוד האירופי אמר כי "ארה"ב לא תיאמה עם אירופה את ההודעה של הנשיא טראמפ".

לאחר ההצהרה, נודע כי טראמפ ביטל עצרת בחירות שהייתה אמורה להתקיים בקולרדו ואחרת שהייתה אמורה להיערך בנבאדה. מהבית הלבן נמסר כי "הנשיא החליט לבטל את העצרות מתוך זהירות יתר בעקבות התפשטות נגיף הקורונה"

זמן קצר לפני כן, כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "וירוס הקורונה הינו האויב של העולם ואנחנו חייבים לנצח אותו במהירות ובבטחה ככל האפשר. אין דבר חשוב יותר עבורי מאשר החיים".

הממשלה בסין: עברנו את שיא המגפה; מוות ראשון ביוון

בד בבד, וירוס הקורונה ממשיך להתפשט בעולם. מקרה מוות ראשון נרשם הלילה ביוון. בקובה, נרשמו שלושה מקרי הידבקות ראשונים. בקוריאה הדרומית נרשמו ביממה האחרונה 114 מקרי הידבקות נוספים, בכך עלה מניין הנדבקים במדינה ל-7,869 בני אדם. בבריטניה, ייסגרו כל בתי הספר במדינה לחודש ימים על מנת לנסות למנוע את התפשטות הקורונה - כך פורסם ב"Daily Mirror". בסן פרנסיסקו שבקליפורניה הודיעו כי החל מהלילה לא יתאפשר לקיים אירועים בנוכחותם של יותר מאלף בני אדם. השחקן טום הנקס ואשתו ריטה ווילסון, אשר נמצאים בימים אלה באוסטרליה, נדבקו אף הם. בסין, לעומת זאת, הודיעה הבוקר הממשלה כי "עברנו את שיא המגפה". זאת, לאחר שנרשמו ביממה האחרונה רק 18 מקרי הידבקות חדשים ו-11 מקרי מוות.

גם בעולם הספורט מושפעים מהווירוס. דניאלה רוגאני, שחקן קבוצת הכדורגל יובנטוס, נדבק בווירוס. מהמועדון נמסר כי הבלם נכנס לבידוד וכי נדבק עם מי הוא בא במגע. אינטר הודיעה כי כל שחקניה ייכנסו לבידוד, זאת משום שרוגאני ישב על הספסל במשחק האחרון בין שתי הקבוצות. במבקיל, על פי דיווח בהולנד, גם מתייס דה ליכט, שחקנה ההולנדי של יובנטוס, נדבק בווירוס. בארה"ב הודיעו כי טורניר אליפות המכללות בכדורסל "March Madness" יתקיים השנה ללא קהל. עם זאת, ביפן הודיעו כי למרות התפשטות וירוס הקורונה - אולימפיאדת טוקיו תיפתח בחודש יולי כמצופה.