מדינה בבידוד: כך נראית איטליה תחת הגבלות הקורונה

בשל הסגר על 60 מיליון תושבי ארץ המגף, מוקד ההתפרצות הגדול בעולם מלבד סין, התושבים מסתגרים בבתים והעסקים ריקים מלקוחות • דנמרק סגרה את מוסדות החינוך לשבועיים; מוזיאונים במדריד נסגרו

זמן צפייה: 02:46

קורונה – משבר עולמי: ההנחיות החדשות באיטליה, לפיהן סגר הוטל על 60 מיליון התושבים בעקבות התפשטות מחלת הקורונה במדינה, יצרו מצב אבסורדי. בתי העסק נפתחים לפעילות ומשלמים לעובדיהם, אך קהל הלקוחות הפוטנציאלי מסתגר בבתים. "היה עדיף אם כולנו היינו נשארים בבית – נקודה", אמרה אומברטו טוצ'י, בעלת מסעדה ברומא.

על פי ההודעות החדשות, כאמור, התושבים יסתגרו בבתיהם, ויוכלו לצאת לעבודה ובמקרי חירום בלבד. ההגבלות נכנסו לתוקף על רקע הזינוק במספר החולים, שעומד כעת על יותר מ-12 אל, איש, ויותר מ-800 מתים.

לכתבות נוספות בנושא >>

המבוגרים שנמצאים בקבוצת הסיכון להידבק בקורונה: "אנו מודאגים"

"השד לא כ"כ נורא": ריאיון עם סער בן ה-9 ואביו שנדבקו בקורונה

אפקט הקורונה: קווי רכבת יבוטלו; פוצץ המו"מ בין אל על לעובדים

כיכר סן פטרוס בקריית הוותיקן
כיכר סן פטרוס בקריית הוותיקן | צילום: רויטרס

איטליה הפכה בשבוע האחרון למוקד ההתפרצות הגדול ביותר מחוץ לסין, מצב שהחריף בשל המדיניות השאננה שנקטה בתחילה הממשלה. בכך עקפה איטליה את קוריאה הדרומית, שהצליחה לבלום את התפשטות המחלה וכעת מספר החולים בה עומד על כ-7,800 איש.

בארצות הברית התגלו על כה יותר מ-1,300 מקרים, אך יתכן כי המספר גבוה הרבה יותר – בשל העובדה שהממשל הפדרלי העביר את הטיפול בחולים לאחריות הרשויות המקומיות.

מאבטחי גבולות עוטים מסיכות
מאבטחי גבולות עוטים מסיכות | צילום: רויטרס

במקביל בארץ, אמש (רביעי) הודיעו ברכבת ישראל על צמצום תנועת הרכבות, זאת בשל חוסר בפקחים הנמצאים בבידוד ביתי. כך, הרכבות בקו באר שבע-דימונה, בית שמש-ירושלים, לוד-הראשונים ורכבת הלילה בין באר שבע לנתב"ג לא יופעלו.

עוד נודע אתמול כי חלה הידרדרות במצבו של עובד שדות התעופה בשנות ה-60 לחייו, שאובחן בנגיף. הוא מאושפז בבית החולים איכילוב במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם. כמו כן, מורה מבית הספר עירוני ה' במודיעין אובחנה כנגועה בווירוס - כ-170 תלמידים ומורים ייכנסו לבידוד. מצבה של המורה קל והיא שוהה בבידוד ביתי.

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: ויקיפדיה העיברית/ רותם דנציג

מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בשל התפשטות הקורונה, יוגבלו התכנסויות במקומות סגורים עד 100 איש. לדברי נתניהו, לפי שעה לא יבוטלו הלימודים בבתי הספר, אך נשקלת האפשרות להקפיא את הלימודים באוניברסיטאות.

עוד מסר נתניהו כי בימים הבאים הממשלה תודיע על החרגת אירועים ספציפיים מנוהל זה, אירועים חשובים שעל אף שיכילו קהל של למעלה מ-100 איש - יוענק להם אישור להתקיים. בתוך כך, מספר חולי הקורונה הפעילים עומד על 91 בני אדם. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף כי התחבורה הציבורית תמשיך לפעול כרגיל לפי שעה.

ראש הממשלה בינימין נתניהו בנוגע לנגיף הקורונה
ראש הממשלה בינימין נתניהו בנוגע לנגיף הקורונה | צילום: חדשות 13