רוצים לחזור לישראל בגלל הקורונה ומתלבטים כיצד? המדריך המלא

משרד החוץ קרא לישראלים שבחו"ל ורוצים לשוב ארצה לעשות זאת בהקדם, ופרסם מסמך עם הדרכים ליציאה אווירית ויבשתית מעשרות מדינות. "מודעים לקושי בהשגת כרטיסים לטיסות, ולמסלולים הלא נוחים"

זמן צפייה: 01:37

מגפת הקורונה: משרד החוץ קרא היום (חמישי) לישראלים השוהים בחו"ל לשוב ארצה בהקדם האפשרי, ואף פרסם תמונת מצב של הדרכים ליציאה אווירית ויבשתית ממדינות ברחבי העולם. המסמך מחולק לארבע קטגוריות: מדינה, האם יש טיסות בין-לאומיות יוצאות משדה התעופה, האם מבחינת חופש התנועה\סגר, ניתן להגיע לשדה התעופה או למעבר גבול יבשתי למדינה שכנה, ואם התשובה לשאלה הקודמת הינה חיובית המדינה השכנה שאליה ניתן לעבור.

"לאור צמצום וביטול טיסות ברחבי העולם והחלטת מדינות רבות לסגור את שמיהם וגבולותיהם, בשל התפרצות מגיפת הקורונה, אנו שבים וקוראים לכלל הישראלים הנמצאים בחו"ל ומבקשים לחזור ארצה לעשות זאת בהקדם האפשרי", נכתב בהודעת המשרד. "אנו מודעים לכך שקיים קושי רב בהשגת כרטיסים לטיסות, וכי לעיתים המסלולים אינם נוחים. יחד עם זאת, ישנן עדיין חברות תעופה הממשיכות לטוס, כאשר יש להתעדכן עצמאית מול חברת התעופה הרלוונטית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חסידי חב"ד ששבו מחו"ל נשלחו ל"מלון קורונה" – למרות שלא נדבקו

סין: "לראשונה מאז ההתפרצות – לא זוהו מקרים חדשים בחוביי"

שיירת רכבים שמחתה נגד אדלשטיין נחסמה בדרך לי-ם: "לא ניכנע"

על פי מסמך משרד החוץ, בברזיל ניתן להגיע לשדה התעופה וקיימות טיסות של חברת "אתיופיין", שממשיכה לטוס מסאו פאולו לישראל דרך אדיס. מקולומביה יש טיסות מצומצמות וניתן להגיע לדה התעופה, אך הגבולות היבשתיים סגורים. מנגד, מהרפובליקה הדומיניקנית אין טיסות. מעבר לכך מצ'ילה טיסות קיימות לכל היעדים והתנועה חופשית. בפרו אין טיסות כלל והמדינה בסגר מוחלט, אך מובאות טיסות מיוחדות לפינוי הישראלים. כמו כן, בארגנטינה יש טיסות ספורות בלבד בעיקר של
חברת התעופה הלאומית שעסוקה בהחזרת ארגנטינאים בעיר פעילותה. תנועה יבשתית לזרים מוגבלת מאוד והם כפופים לסגר. יתרה מזאת, במידה ומתגלים זרים שנכנסו לאחר תחילת חודש מארס, הם נשלחים.

היום פורסם כי עשרות חסידי חב"ד שחזרו משנת לימודים בניו יורק, והתגוררו בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, נשלחו לבית המלון דן בירושלים על ידי משרד הבריאות ופיקוד העורף. זאת, על אף שאינם חולים וטרם נבדקו. שר הבריאות יעקב ליצמן קיבל את ההחלטת בנוגע לחסידים. הם צפויים להיבדק היום או מחר, ואז תתקבל החלטה האם לשחרר אותם, או להשאירם בבידוד במקום.

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

דובר חב"ד, מנחם ברוד, התייחס להחלטה ואמר: "ההורים קצת מתוחים. אין ספק שזה צעד נכון ברמה העקרונית, ואני מקווה שהוא גם יבוצע בצורה נכונה. הבחורים יקבלו את התנאים והבדיקות הראויות". בתוך כך, השבים מפרו יועברו היום על ידי פיקוד העורף מנתב"ג למלום דן בירושלים.