חסידי חב"ד ששבו מחו"ל נשלחו ל"מלון קורונה" – למרות שלא נדבקו

פיקוד העורף ומשרד הבריאות החליט להעביר בחורי ישיבות שחזרו לארץ אחרי שהות בשכונה בברוקלין שבה נרשמה התפשטות גדולה של הנגיף, לדן פנורמה שבירושלים. שם הם ייבדקו - ויוחלט אם לשחררם

זמן צפייה: 02:40

מגפת הקורונה: עשרות חסידי חב"ד שחזרו היום (חמישי) משנת לימודים בניו יורק, והתגוררו בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, נשלחו לבית המלון דן בירושלים על ידי משרד הבריאות ופיקוד העורף. זאת, על אף שאינם חולים וטרם נבדקו.

דובר חב"ד, מנחם ברוד, התייחס להחלטה ואמר: "ההורים קצת מתוחים. אין ספק שזה צעד נכון ברמה העקרונית, ואני מקווה שהוא גם יבוצע בצורה נכונה. הבחורים יקבלו את התנאים והבדיקות הראויות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זינוק של 22%: מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-529

"מאוד מתסכל": הריחוק הפיזי מסבא וסבתא – בשל החשש מקורונה

פסח בצל הקורונה: ההכנות לליל הסדר ברקע הנחיות משרד הבריאות

שר הבריאות יעקב ליצמן קיבל את ההחלטת בנוגע לחסידים. הם צפויים להיבדק היום או מחר, ואז תתקבל החלטה האם לשחרר אותם, או להשאירם בבידוד במקום.

בתוך כך, האבטלה ממשיכה לזנק: 95 אלף ישראלים נוספים נרשמו מאז אמש בשירותי התעסוקה. בסך הכול, מתחילת חודש מארס נוספו 330 אלף ישראלים למעגל האבטלה, כאשר 86% מהם הוצאו לחופשה ללא תשלום. 45% מדורשי העבודה החדשים בגילי 54-45, 37% בני 34-20 ו-18% בני 55 ומעלה.

אתמול מסר מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, כי על פי הערכות, עד לסוף החודש יירשמו 400 אלף מובטלים חדשים בישראל. שפיגלר התייחס לזינוק במספר דורשי העבודה ואמר: "הביטוח הלאומי הפך בעל כורחו למעסיק הגדול במדינה. נפעל כדי שכבר בתחילת החודש הבא כל הזכאים שיבקשו דמי אבטלה והבטחת הכנסה יקבלו את כספם". רק היום היה זינוק נוסף במספר המובטלים: 54 אלף נרשמו באתר.

בשל הנתונים החדשים, צפוי לגדול תקציב דמי האבטלה החודשי בחודש אפריל פי שבעה, והוא יעמוד על שני מיליארד שקלים. זאת, בהשוואה ל-800 עד 900 מיליון בחודש הנוכחי. על פי נתוני הביטוח הלאומי, בחודשים ינואר ופברואר, שולמו בממוצע 340 מיליון שקלים בחודש. כמו כן, בחודש רגיל יש בממוצע כ-80 אלף מובטלים, מתוכם 17 אלף חדשים. כעת, הצפי לתשלום בחודש מארס הוא יותר ממיליארד שקלים. בחודש אפריל צפויים להיות 500 אלף מובטלים והתשלום יעמוד על סך 2.5 מיליארד שקלים.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי מניין החולים בקורונה בישראל עלה, ועומד על 529. בין החולים בישאל שישה במצב קשה, 13 בינוני והשאר, 498, קל. 12 בני אדם החלימו עד כה מנהגיף, בהם רופא מאיכילוב.