סין: "לראשונה מאז ההתפרצות – לא זוהו מקרים חדשים בחוביי"

משרד הבריאות בבייג'ינג דיווח כי לאורך היממה האחרונה לא אובחנו מקרי הדבקה חדשים במחוז שממנו החלה התפשטות הקורונה • מספר הנדבקים מחוץ למחוז – במגמת עלייה

זמן צפייה: 03:36

מגפת הקורונה: משרד הבריאות הסיני הודיע היום (חמישי) כי לראשונה מאז התפרצות נגיף הקורונה בדצמבר – לא אובחנו לאורך היממה האחרונה מקרים חדשים של הידבקות במחוז חוביי, שממנו החלה התפשטות הקורונה.

עם זאת, המדינה רשמה 34 מקרים מחוץ למחוז, מרביתם חזרו ממדינות זרות. מדובר בזינוק לעומת היממה הקודמת, שבה אובחנו 13 חולים ברחבי המדינה. עוד נמסר ממשרד הבריאות, כי עד כה נדבקו בנגיף הקורונה 80,928 אזרחי סין, ומניין המתים עומד עד 3,245.

עוד בחדשות 13:

משרד הבריאות שלח הודעות ל-400 איש שאותרו במגע עם חולי קורונה

אחות בי"ח: "יש תחושה של כאוס – לא יודעים לקראת מה הולכים"

קורונה בחברה החרדית: חרף ההנחיות – נמשכות התכנסויות המוניות

תיירת בחומה הגדולה בסין
תיירת בחומה הגדולה בסין | צילום: רויטרס

בתוך כך, במדינות העולם ממשיכים לנסות להילחם בהתפשטות הנגיף, בעוד הוא ממשיך לגבות קורבנות רבים. אתמול עלה מספר הנדבקים ברחבי העולם ליותר מ-200 אלף, כאשר קרוב ל-8,000 בני אדם מתו עד כה כתוצאה מהמחלה.

באיראן, אחד ממוקדי הנגיף, דיווחו ביממה האחרונה על 147 מקרי מוות - המספר הגבוה ביותר של מתים במדינה ביממה אחת מהנגיף.  מספר המתים במדינה עבר את רף האלף והוא עומד על 1,135, בעוד מספר החולים עומד על 17,361. חוקרים איראנים טענו כי לדעתם השיא עדיין לפנינו וכי במאי, מספר המתים עלול להגיע עד ל-3.5 מיליון איש.

באירופה הנגיף ממשיך להכות והיום הודיעו הרשויות בספרד על עלייה משמעותית במספר הנדבקים שעומד על 13,716, בעוד מניין המתים עומד על 558.

תיירים במסכות חולפים על פני קתדרלת הסגרדה פמיליה בברצלונה
תיירים במסכות חולפים על פני קתדרלת הסגרדה פמיליה בברצלונה | צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שלאחרונה החל לשנות גישה בכל הנוגע לטיפול במגפה, אמר כי "אנחנו מתקדמים לעבר מצב בו נבצע 25 אלף בדיקות קורונה ביום". עוד הצהיר ג'ונסון כי בקרוב ינקטו צעדים לגבי סגירה של בתי ספר ברחבי הממלכה, בניסיון למנוע את התפשטות הנגיף.

באיחוד האירופי אמרו כי על מנת למנוע את התפשטות הווירוס "יוגבלו באופן מתואם הנסיעות, למטרות לא חיוניות, לתוך מדינות האיחוד לתקופה של חודש".

כמו כן, באוקראינה דיווחו על חבר פרלמנט שנדבק בנגיף, בעוד בברזיל הודיעו על כך שהיועץ לביטחון לאומי נמצא אף הוא חיובי לקורונה. בבנגלדש ובמולדובה דווחו על מקרי מוות ראשונים מהמחלה.