שגרירות סין: סגירת שערי ישראל לבאים ממדינתנו "מזכירה השואה"

לאחר הודעת משרדי הבריאות והפנים על שורת הגבלות שמטרתן למנוע את התפשטות נגיף קורונה בארץ, יצא השגריר הסיני נגד המדיניות הישראלית בנושא: "זה מעציב אותי. אנו מעולם לא סגרנו את שערינו"

ראש הממשלה נתניהו בדיון ההיערכות הלאומית והתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה
ראש הממשלה נתניהו בדיון ההיערכות הלאומית והתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה | צילום: חיים צח/ לע"מ

ביקורת קשה נמתחה הערב (ראשון) כלפי ישראל מכיוון השגרירות הסינית בעקבות ההחלטה בישראל למנוע את כניסתם של הבאים מסין. "אנחנו דואגים לזרים שבסין, כולל הישראלים. אנחנו עובדים קשה כדי להיענות לקשיים שלהם", אמר השגריר. "זה מובן באופן מסוים כדי להגן על בריאות הציבור, אבל עבורי כסיני זה מעציב אותי".

השגריר הסיני השווה את המקרה לסירוב מדינות העולם לקבל אליהן את היהודים בתקופת השואה: "זה מזכיר לי את מלחמת העולם השנייה, את הימים האפלים של תולדות האנושות. מיליוני יהודים נרצחו והרבה מהם נאסרו לכניסה למדינות שאליהן רצו להיכנס. מעט מדינות פתחו את שעריהן - אחת מהן הייתה סין. אנחנו מעולם לא סגרנו את שערינו. אני מקווה שישראל מעולם לא תסגור את שעריה לסינים". בהמשך, הבהירה השגרירות כי לא הייתה כוונה להשוות בין השואה לבין הצעדים שנוקטת ישראל, והתנצלה על הדברים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרחובות הריקים בסין הנגועה – והבידוד בישראל • תיעוד מיוחד

ההגבלות יוחמרו: מי ששב מסין לישראל – יחוייב בבידוד לשבועיים

בהלה בנתב"ג: עשרות נוסעים מסין נחתו – וגורשו

A Security Officer In A Protective Mask Checks The Temperature Of A Passenger Following The Outbreak Of A New Coronavirus, At An Expressway Toll Station On The Eve Of The Chinese Lunar New Year Celebrations, In Xianning
בדיקת עוברים ושבים בסין | צילום: רויטרס

לדבריו, סין פועלת בשיתוף פעולה עם ישראל על מנת למנוע את התפשטותו הארץ: "שמועות ופחד יכולים להביא נזק רב יותר מהנגיף עצמו. השגרירות שלנו בקשר קרוב עם ממשלת ישראל ואנחנו משתפים עמה פעולה כדי למנוע את התפשטות הנגיף. הייתה לנו שיחה עם שר הבריאות ונעשו פעולות באופן אחראי, כמו מעקב אחרי הבריאות של מי שמגיע מסין".

על פי אתר האינטרנט שבו מעדכנת סין את הנתונים המתחדשים בנוגע לנגיף, קרוב ל-15 אלף חולים אובחנו עד כה, כאשר קיים חשש לגבי יותר מ-19 אלף איש נוספים. 420 בני אדם שוחררו מבית החולים אחרי שהבריאו ומספר המתים מהנגיף עומד על 305.

אמש הודיעו משרדי הבריאות והפנים על שורת הגבלות והחמרות שמטרתן למנוע את כניסתו של הנגיף לישראל. שר הבריאות יעקב לצמן פרסם היום שתי הוראות חדשות: הראשונה מאפשרת לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל, ושהו בסין ב-14 הימים האחרונים, זאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים.

בנוסף יפורסם בשעות הקרובות צו שיחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין. עד כה, אזרחים שחזרו מסין יכלו לבודד עצמם באופן וולנטרי, אולם לא היה חוק שמחייב אותם לעשות כן.