ההגבלות יוחמרו: מי ששב מסין לישראל - יחוייב בבידוד לשבועיים

משרדי הפנים והבריאות הודיעו על נהלים חדשים מחשש להגעת נגיף הקרונה לישראל: המעברים האוויריים, היבשתיים והימיים ייסגרו; יתאפשר למנוע כניסה של מי שאינו אזרח ישראלי ושהה בסין

זמן צפייה: 01:40

הנגיף הסיני: משרדי הבריאות והפנים הודיעו הערב (שבת) על שורת הגבלות והחמרות שמטרתן לנסות ולמנוע את כניסתו של נגיף הקורונה לישראל. שר הבריאות יעקב לצמן פרסם היום שתי הוראות חדשות: הראשונה מאפשרת לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל, ושהו בסין ב-14 יום האחרונים, זאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים. במהלך הלילה, סין הודיעה כי מניין ההרוגים מהנגיף במדינה עלה ל-304, וכי מספר הנדבקים בנגיף הינו 14,380 בני אדם.

בנוסף יפורסם בשעות הקרובות צו שיחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין. עד כה, אזרחים שחזרו מסין יכלו לבודד עצמם באופן וולנטרי, אולם לא היה חוק שמחייב אותם לעשות כן.

"אנו ממשיכים לנקוט בצעדים מהותיים בנוגע למניעה ככל הניתן של כניסתו של נגיף הקורונה לישראל", אמר ליצמן, "על אזרחי ישראל לפעול במשנה זהירות ולנהוג על פי הוראות אנשי המקצוע במשרד הבריאות, המתואמות עם המלצות ארגון הבריאות העולמי. עצירת כניסה ישראלית של מי ששהו בסין ואינם תושבי ישראל וכן שהייה בבידוד ביתי לכל מי שחוזר מסין, הן פעולות הכרחיות שמשמעותן מניעת תחלואה אפשרית. בנוסף נדאג לכך שמי ששוהה בבידוד בית יקבל פיצוי באמצעות דמי מחלה או חופשה".

יעקב ליצמן שר הבריאות
יעקב ליצמן, שר הבריאות | צילום: חדשות 13

"אנו מודעים לכך שלא ניתן למנוע את כניסת הנגיף לארץ אך פועלים לדחיית המועד ככל הניתן ולהכלה של הימצאותו בארץ", אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, "על ציבור השבים מחו״ל לנהוג באחריות ציבורית בהתאם להנחיות המשרד על מנת להבטיח את שלומם ואת שלום הציבור כולו".

במקביל הודיע שר הפנים אריה דרעי כי הוא מרחיב את החלטתו  מאתמול, וכי גם מעברים אווירים ייסגרו לזרים ששהו בסין - זאת בהמלצת שר הבריאות. לאור זאת, כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים. "רשות האוכלוסין וההגירה תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים", נמסר ממשרד הפנים, "שר הפנים דרעי, הנחה את מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ״ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא".

Medical Staff Transfer A Patient Of A Highly Suspected Case Of A New Coronavirus At The Queen Elizabeth Hospital In Hong Kong
אדם שעל פי החשד נדבק בווירוס קורונה, סין | צילום: רויטרס

בתוך כך בישראל מודים הערב כי לא ניתן למנוע את כניסת הנגיף הסיני לארץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר  דיון רב משתתפים בנוגע להיערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה. בדיון ישתתפו שרי ממשלה, מנכ״לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים, בהם שרי הבריאות, האוצר, החוץ וכן גם ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ"ל מד"א, ועוד.

במקביל, ארצות הברית הכריזה על מצב חירום בשל התפרצות הנגיף הסיני, והודיעה כי תאסור על כניסת זרים שביקרו בסין במהלך השבועיים האחרונים. כמו כן, אזרחים אמריקנים שישובו ממחוז חוביי יושמו בבידוד במשך 14 ימים. כמו כן, חברת הטכנולוגיה "אפל" הכריזה כי היא סוגרת את כל החנויות שלה בסין עד ל-9 בפברואר.