הקבינט אישר: צהרונים לכיתות א'-ב' ומספרות ישובו לפעילות

נתניהו ורוב השרים הצביעו בעד השבת הלימודים לכיתות א'-ב' בחצאי שבוע, וקפסולות לכיתות ג'-ד' החל מיום ראשון. מספרות ומכוני יופי ישובו גם הם לפעילות. ההחלטה על חנויות הרחוב ביום חמישי

זמן צפייה: 06:48

קבינט הקורונה סיכם הערב (שני) בתום שעות של דיונים כי בתי הספר ישובו לפעילות בכיתות הנמוכות - א' ו-ב' יחזרו ללימודים בחצאי שבוע, כך שחצי מהתלמידים ילמדו ביים ראשון עד שלישי, והחצי שני בימים רביעי עד שישי. הצהרונים לכיתות א'-ב' ייפתחו גם הם החל מיום ראשון במתכונת לפיה ילדים מקפסולות שונות יוכלו להתערבב. כיתות ג'-ד' ישובו ללימודים בקפסולות כפי שהוסכם. המספרות ומכוני היופי ישובו לפעילות גם כן ביום ראשון. ההחלטה על פתיחת חנויות הרחוב והצימרים נדחתה לדיון הקבינט שייערך ביום חמישי. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, בדומה לרוב השרים הצביעו בעד ההקלות עליהן סוכם. שר האוצר ישראל כ"ץ הצביע נגד מפני שהתוכנית לא כללה את חנויות הרחוב. שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יולי אדלשטיין התנגדו גם הם.

"זה מורכב מדי", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין. "אנחנו צריכים לקבל החלטה ואם עומדים במדדים - עוברים לשלב הבא". לדבריו, אם יכריזו על פתיחת חנויות הרחוב, "הנתונים יעלו ונצטרך לסגור אותם - והציבור לא יקבל את זה".

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לפגע וברח: ילד בן 9 נהרג מפגיעת משאית באשקלון

המל"ל בקבינט הקורונה: "פתיחת מערכת החינוך בעדיפות על המסחר"

ארדואן נגד מקרון: "מנהל מסע שנאה – אל תקנו סחורה צרפתית"

אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

השר הוסיף כי לתחושתו, אנחנו "בשלב מוקדם של התוכנית - ואם נקבל פתיחת מסחר וצימרים, אני לא אדע לתמוך בזה. זה לא בהצעה של משרד הבריאות ואנחנו משחקים באש. אם נפתח את המסחר, זה פתח להרבה מאוד צרות ולעצירת השלבים.

אז, שר האוצר ישראל כ"ץ יצא נגד אדלשטיין, ותקף: "ההתנגדות של משרד הבריאות צפויה. גם שר הבריאות יכול להגמיש עמדות כמו שכולנו עושים. למה לקיים דיון אם בסוף למשרד הבריאות יש וטו?". בסיום דבריו, איים השר כי "אם לא ייפתחו חנויות הרחוב - אצביע נגד השלב הקרוב במתווה היציאה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: לע''מ

בד בבד, השרים דנים במתווה החזרה לבתי הספר, לפיו תלמידי כיתות א'-ב' ישובו לספסל הלימודים בתחילת השבוע הבא, בחצאי כיתות. כך, החצי הראשון ילמד בימים ראשון עד שלישי, ואילו החצי השני ילמד בימים רביעי עד שישי.

בשלב זה, נראה כי תינתן הסכמה לערבב בין 3 קפסולות בצהרונים, עד 60 תלמידים. כמו כן, אם הקבינט יאשר זאת, ביום ראשון גם תלמידי כיתות ג'-ד' יחזרו ללימודים, אולם אלה ילמדו בכל השבוע - במתכונת של קפסולות קבועות מראש.

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס