גנץ הציג לנתניהו רשימת דרישות: "לא ירצו - יהיו בחירות"

יו"ר כחול לבן עדכן את חברי הסיעה על השיחה עם רה"מ: "ניסנקורן יישאר - לא תהיה פגיעה בשלטון החוק"; בליכוד תקפו: גנץ חזר בו מכל ההסכמות בעקבות המאבק הפנימי בכחול לבן, גורר לבחירות

זמן צפייה: 04:46

יו"ר כחול לבן בני גנץ עדכן הערב (שני) את חברי סיעתו על מצב המגעים מול הליכוד, והציג בפניהם את התנאים עליהם התעקש מול ראש הממשלה בנימין נתניהו כתנאי לפשרה. "ירצו יקבלו. לא ירצו - יהיו בחירות", הבהיר גנץ. בינתיים, גורמים בכחול לבן טוענים כי "אין עוד דרך להחזיק את הסיכוי למנוע את קריסת הממשלה - הולכים לבחירות".

התנאים של ראש הממשלה החליפי הם: הבטחת העברת תקציב לשנת 2020-2021, אישור תקנון ממשלה, העברת כל המינויים התקועים, שר המשפטים ישאר בתפקידו ולא יהיו שינויים שיפגעו בשלטון החוק וסגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השרים אישרו: החוזרים מחו"ל מיום רביעי יועברו לבידוד במלונית

אחרי בריטניה וארה"ב: האיחוד האירופי אישר את החיסון של פייזר

נער גבעות נהרג בתאונת דרכים – במהלך מרדף משטרתי בבנימין

בליכוד לא נשארו חייבים, והאשימו את גנץ כי "בעקבות המאבק הפנימי בכחול לבן, הוא חזר בו מכל ההסכמות שהושגו במשא-ומתן בין כחול לבן והליכוד, לרבות ההתעקשות שלו לאפשר לניסנקורן להמשיך בהפיכה פקידותית-משפטית העומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים", לשון ההודעה.

"הליכוד עומד איתן נגד הפיכה זו של השמאל שרומסת את הדמוקרטיה ברגל גסה. מצער שגנץ החליט לגרור את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה. במקום לאפשר ממשלה יציבה שעובדת למען האזרחים, גנץ ממשיך לדבוק ברעיון של 'ממשלה בתוך הממשלה' בניסיון כושל לקושש קולות למפלגתו המתפרקת".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס לאי-ההסכמות עם הליכוד, ובחשבון הטוויטר שלו כתב: "אין דמוקרטיה בעולם שהייתה מקבלת מצב בו ראש ממשלה מחזיק את תקציב המדינה כבן ערובה, ודורש לרמוס את מנגנוני שלטון החוק. גם בישראל זה לא יקרה".

שר המשפטים אבי ניסנקורן
שר המשפטים אבי ניסנקורן | צילום: לע''מ

בתוך כך, בתום חקירה אפידמיולוגית שנערכה לחברת הכנסת הילה שי וזאן אשר נדבקה בקורונה, התברר כי גנץ צריך להיכנס לבידוד עד ליום שבת. יו"ר כחול לבן עבר היום בדיקת קורונה ויעבור בדיקה נוספת לפני היציאה מהבידוד.