השרים אישרו: החוזרים מחו"ל מיום רביעי יועברו לבידוד במלונית

קבינט הקורונה קבע כי החל מיום ד' בשעה 14:00 כל השבים לישראל ייכנסו לעשרה ימי בידוד. מי שיחזור לארץ ביומיים הקרובים ייכנס לבידוד ביתי. אלפי ישראלים ביקשו להקדים את טיסתם לארץ

זמן צפייה: 02:49

קבינט הקורונה אישר היום (שני) פה אחד הגבלות חדשות, לפיהן כל השבים מחו"ל מיום רביעי בשעה 14:00 יחויבו בבידוד במלונית למשך עשרה ימים, אם יבצעו שתי בדיקות, או שבועיים, אם לא ייבדקו. מי שישוב לישראל בתוך 48 שעות, יוכל להיכנס לבידוד בביתו.

כמו כן, השרים אישרו לפעול מיידית כדי למנוע כניסת זרים לישראל. זאת, בעקבות העלייה בתחלואה בישראל וכן בשל המוטציה החדשה של נגיף הקורונה שהתגלתה בבריטניה. השבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחויבו לשהות בבידוד במלונית גם אם יחזרו לישראל מיידית.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נמשך המרד בכחול לבן נגד הפשרה עם נתניהו: "העת להכרעת הריבון"

מחדל הבגרויות: 21 אלף ציונים שגויים תוקנו; הוקמה ועדת בדיקה

אסתר הורגן נרצחה ביער בצפון השומרון: "אישה מלאה בטוב לב"

הישראלים שטסו לחו''ל לפני כניסת הסגר
הישראלים שטסו לחו''ל לפני כניסת הסגר | צילום: חדשות 13

בד בבד, חברות התעופה קיבלו גל של אלפי פניות מישראל, רובם מדובאי, שמבקשים להקדים את חזרתם לישראל כדי להימנע ממלוניות הבידוד. חברות התעופה נערכות לתגבור הטיסות.

ברשות שדות התעופה זעמו על חברות התעופה שמתכננות להקדים טיסות, ומסרו: "הניסיון של חברות התעופה להביא אזרחים מהעולם ובכך למנוע מהם בידוד הוא מעשה לא אחראי של חברות התעופה הדורש אישור מוקדם של משרד הבריאות".

בפתח הישיבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ביקשתי את כינוס הקבינט למטרה אחת והיא סגירת השמיים, עקב התפשטות המוטציה בהרבה מאוד מדינות". עוד הוסיף נתניהו כי "צריך לצמצם ככל האפשר את המסה הוויראלית שנכנסת לארץ, בשעה שבודקים כרגע באנגליה מהו בדיוק הנגיף הזה, האם החיסון עמיד בפניו ועוד שאלות אחרות. כדי לעשות את הדבר הזה אני מבקש לשכפל את מה שעשינו בגל הראשון של הנגיף: לסגור את השמיים במהירות האפשרית".

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

הבוקר, החלו קופות החולים ברחבי הארץ לחסן אזרחים בני 60 ומעלה נגד הקורונה, מה שמהווה את יריית הפתיחה של השלב השני של מבצע החיסונים. במשרד הבריאות טוענים כי בימים הקרובים תהיה עלייה בקצב ההתחסנות.

עוד נמסר כי הנתון אודות מספר המתחסנים היומי יתעדכן בימים הקרובים באתר תמונת המצב הלאומית של משרד הבריאותזאת ועוד, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 10 אלפים אנשי הצוות הרפואי קיבלו אתמול את החיסון נגד נגיף הקורונה, במסגרת מבצע "לתת כתף".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 2,821 ישראלים חיוביים לקורונה, זאת, לאחר שבוצעו למעלה מ-70 אלף בדיקות, כאשר ו-4.1% מהן חזרו חיוביות. מניין המתים מפרוץ המגפה עלה ל-3,101