סוכנות התרופות האירופית אישרה לשימוש את החיסון של פייזר

קביעת הסוכנות הועברה לאישור הנציבות האירופית, שהעניקה את החותמת הסופית. עוד צוין כי יש סבירות גבוהה שהחיסון יעיל גם נגד המוטציה • בשבוע הבא יחל מבצע החיסונים ברוב מדינות אירופה

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של פייזר | צילום: רויטרס

סוכנות התרופות האירופית אישרה היום (שני) את החיסון נגד קורונה שפיתחה חברת "פייזר", וטענה כי קיימת סבירות גבוהה לכך שהחיסון יעיל גם נגד המוטציה הבריטית. בשבוע הבא צפוי להתחיל מבצע החיסונים ברוב מדינות אירופה בהן גרמניה, אוסטריה ואיטליה שהודיעו כי בכוונתן לצאת לדרך כבר ב-27 בדצמבר. החלטת הסוכנות הרגולטורית הועברה לנציבות האירופית, שאישרה גם היא את החיסון.

בינתיים, המוטציה החדשה של הנגיף, שמקורה כאמור בבריטניה, ממשיכה להדאיג את העולם. שני תיירים בריטים שהגיעו לאוסטרליה אובחנו כנשאים של הזן החדש - ומיד נשלחו לבידוד. בד בבד, שמונה נוסעים שנחתו בגרמניה נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, וכעת מערכת הבריאות שם בוחנת האם מדובר במוטציה.

בתוך כך, ספרד החליטה שלא להכניס לשטחה תיירים שיגיעו מהממלכה המאוחדת - אלא אם מדובר באזרחי ספרד, וגם שוודיה הודיעה כי תיאסר כניסת תיירים מבריטניה ומדנמרק. במהלך הערב, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צפוי לשאת דברים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השרים אישרו: החוזרים מחו"ל מיום רביעי יועברו לבידוד במלונית

בעלה של הנרצחת מהשומרון: "גידלה משפחת לתפארת – תחסר לכולנו"

נער גבעות נהרג בתאונת דרכים – במהלך מרדף משטרתי בבנימין

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

בתחילת החודש פרסם ה-FDA את הממצאים מהחיסון של "פייזר", ועדכן כי הוא הציג יעילות של 94% בקרב נבדקים מעל גיל 55, וכי הוא נמצא אפקטיבי גם אצל כאלו שכבר נדבקו בעבר בקורונה - וחוסנו. ה-FDA עדכן כי נראה שהחיסון מספק הגנה מסוימת כבר אחרי נטילת המנה הראשונה, וכי החיסון יכול, ככל הנראה, להגן גם מפני המחלה הקשה שעלולה להתפתח בקרב הנדבקים בנגיף.