ח"כ הנדל: אם נצטרך, נקים בהתחלה ממשלת מיעוט עם ליברמן ואחרים

בכיר כחול לבן התייחס בריאיון ל"לפני החדשות" לפלונטר הפוליטי, והבהיר כי הרשימה המשותפת לא תשב בממשלה בראשות מפלגתו. על תוכנית המאה: "מתקשה לראות את הפלסטינים עומדים בתנאים שלה"

זמן צפייה: 06:57

בחירות 2020: בכיר כחול לבן, חבר הכנסת יועז הנדל, התייחס הערב (שני) לפלונטר הפוליטי בריאיון ל"לפני החדשות" ואמר כי "אני מקווה שנשיג מספיק מנדטים כדי ליצור ממשלה משלנו, ואחרי זה הליכוד תצטרף. אם הליכוד לא תהיה מוכנה להצטרף, אז נקים בהתחלה ממשלת מיעוט עם ליברמן ואחרים".

"הדבר הטוב למדינת ישראל זו ממשלת אחדות ציונית וזו השאיפה גם עכשיו", המשיך הנדל, שהכחיש את דברי דרעי לפיהם תהיה ממשלת עם הרשימת המשותפת והוסיף כי "אין ממשלה עם המשותפת, לא הייתה ולא תהיה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מהמסרונים עד העדות במשטרה: כך פעל כחלון למינוי השופטת כרייף

כך ניסה רה"מ לקדם עסקה משולשת בין ישראל, ארה"ב – ומרוקו

נתניהו נועד עם נשיא סודאן באוגנדה – ודן עמו בנורמליזציה

ח''כ יועז הנדל, כחול לבן
ח''כ יועז הנדל, כחול לבן | צילום: חדשות 13

בכיר כחול לבן התייחס גם לתוכנית המאה, ואמר כי "לתוכנית טראמפ היו הישגים גדולים, אבל לא פחות חשוב מזה הם המעשים - ולא הדיבורים". "אני מתקשה לראות את הפלסטינים עומדים בתנאים של תוכנית השלום", הוסיף הנדל.

 

מפלגת ימינה מסרה בתגובה לדברי הנדל כי "מתברר שהקלף שיש בשרוול של איווט, שמתואם עם גנץ, הוא הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת. ליברמן, כחול לבן, מרצ והרשימה המשותפת מתואמים להקמת ממשלת שמאל קיצוני שתהיה תלויה בגחמות של איימן עודה ואחמד טיבי".

מסקר חדשות 13 שפורסם ביום רביעי, עלה כי אם הבחירות היו נערכות באותו היום, גוש השמאל-מרכז היה עומד על 57 מנדטים, ושומר על היתרון שנצפה בסקרים קודמים, מול גוש הימין שעדיין עומד על 55. מפלגת "ישראל ביתנו", המהווה את כף המאזניים בין הגושים, עומדת על שמונה מנדטים – ללא שינוי.

מהסקר עלה כי למפלגת כחול לבן יתרון של מנדט על הליכוד, והיא עמדת על 35 מנדטים לעומת 34 למפלגתו של ראש הממשלה נתניהו. הרשימה המשותפת – 12, העבודה-גשר-מרצ – 10, יהדות התורה – 7, ימינה – 7, וש"ס – 7 מנדטים. בניגוד לסקר הקודם, מפלגת עוצמה יהודית, לא עברה את אחוז החסימה.