סקר חדשות 13: אין שינוי במפת הגושים, 51% תומכים בסיפוח

הליכוד מצמצמת מעט את הפער ועומדת על 34 מנדטים לעומת מפלגתו של גנץ - עם 35 מנדטים • גוש השמאל-מרכז - 57 מנדטים, גוש הימין - 55 • רוב הנשאלים תומכים בהחלת ריבונות ישראלית בשטחים

זמן צפייה: 06:53

בחירות 2020: מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (רביעי) עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, גוש השמאל-מרכז היה עומד על 57 מנדטים, ושומר על היתרון שנצפה בסקרים קודמים, מול גוש הימין שעדיין עומד על 55. מפלגת "ישראל ביתנו", המהווה את כף המאזניים בין הגושים, עומדת על שמונה מנדטים – ללא שינוי.

מהסקר עולה כי למפלגת כחול לבן יתרון של מנדט על הליכוד, והיא עומדת על 35 מנדטים לעומת 34 למפלגתו של ראש הממשלה נתניהו. הרשימה המשותפת – 12, העבודה-גשר-מרצ – 10, יהדות התורה – 7, ימינה – 7, וש"ס – 7 מנדטים.

בניגוד לסקר הקודם, מפלגת עוצמה יהודית, לא עוברת את אחוז החסימה.

הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ
הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ | צילום: חיים צח, לע''מ

לשאלת התאמה לתפקיד ראש הממשלה, 43% ענו כי נתניהו הוא המתאים ביותר, לעומת 33% שענו כי גנץ הוא המתאים ביותר. 17% אמרו כי אף אחד מהם אינו מתאים לתפקיד.

לאחר הצגת תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הצהיר ראש הממשלה נתניהו כי ביום ראשון תצביע הממשלה על החלת הריבונות הישראלית על כל ההתנחלויות ביהודה ובשומרון ובבקעת הירדן. מהסקר עולה כי 51% מהישראלים תומכים בסיפוח השטחים, בעוד 26% מתנגדים למהלך. הסקר פילח גם את תשובתיהם של יהודים מצביעי כחול-לבן: 41% ממצביעי המפלגה תומכים בסיפוח, 31% מתנגדים לו, ו-28% לא יודעים.

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל שבע מאות ארבעים ושלושה נשאלים, מהם שש מאות וארבע מהאוכלוסייה היהודית ומאה שלושים ותשעה מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך ע"י חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה: שלושה אחוזים ושש עשיריות