סער הגיש רשמית מועמדות לפריימריז: "ניאבק למען בחירות הוגנות"

הפוליטיקאי הבכיר הגיע בליווי ח"כ יואב קיש למצודת זאב, והגיש את מועמדותו במרוץ לראשות הליכוד, שיגיע לסיומו בשבוע הבא. "בחירה בי היא בחירה בשלטון הליכוד וביכולת להקים ממשלה"

זמן צפייה: 01:07

בחירות 2020: לקראת הפריימריז שיתקיימו בשבוע הבא, ח"כ גדעון סער הגיש הבוקר (רביעי) את מועמדותו לתפקיד יו"ר הליכוד במצודת זאב בתל אביב. ברקע הטענות על פסילת מתפקדים, אמר סער כי "נמשיך להיאבק למען קיום בחירות הוגנות".

"הגענו להסכם כי הבחירות תתקיימנה באופן שכל חבר ליכוד יוכל להצביע בכל אתר הצבעה ברחבי הארץ", המשיך. "מכיוון שהבחירות ביום חופש יש לזה חשיבות יתרה. אם זה לא יקרה, המשמעות היא שבפועל תישלל אפשרות הבחירה מרבבות חברי הליכוד.

"בתנאים הקיימים בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר אופוזיציה. בחירה בי היא בחירה בשלטון הליכוד, וביכולת להקים ממשלת ליכוד חזקה ויציבה ולאחד את העם. הבחירה הזו בתנאים הקיימים", הוסיף. "אחרי שני ניסיונות שלא הצליחו להרכיב ממשלה, ואחרי מה שאנחנו רואים במחקרי דעת הקהל היא מאוד חדה, ואת האמת הזאת נסביר לחברי הליכוד עד יום הבחירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בית הנבחרים יצביע היום על הדחת טראמפ – ויאשר את סעיפי ההליך

אמא המנהלת, אבא המורה: כך זינקה בישראל שיטת "החינוך הביתי"

"חלום לעוף": הנשים שהחליטו לנצח את הסטטיסטיקה – ולהטיס מטוס

גדעון סער בכנס השקת קמפיין לפריימריז
גדעון סער בכנס השקת קמפיין לפריימריז | צילום: חדשות 13

אתמול, לאחר שעתר לבית הדין של המפלגה בנושא הצבת מצלמות בקלפיות בפריימריז, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי הוא תומך במהלך. "מצלמות מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות ומבטיחות את אמון קהל הבוחרים בתוצאות, מבלי לפגוע בחשאיות ההצבעה", כתב נתניהו. עם זאת, הוא ציין כי מדובר בעמדה עקרונית וכי הדבר אינו גורע מטענתו כי לבית הדין אין סמכות לערער על החלטת ועדת הבחירות.

במטה סער מוטרדים מהסרת 4,000 מתפקדי ליכוד מספרי המפלגה בשבועיים האחרונים. יש לציין כי לא כולם הוסרו בשל הבעת עמדותיהם, וכי חלק מהם לא שילם למפלגה דמי חברות. ח"כ יואב קיש, מנהל המטה של סער, פנה להנהלת הליכוד וביקש שתספק הסבר על הסרת כל אחד מהמתפקדים.

קיש כתב אמש כי "קיים חשש כבד לגריעת אלפי חברים ללא סיבה מספר הבוחרים בשבועיים האחרונים. מנהלת התנועה לא נעתרה לבקשתנו לקבל את המידע הגולמי המאפשר להבין מדוע הוסרו החברים מהספר. במצב דברים זה - קיום בחירות הוגנות בסכנה. נמשיך במאבק לקיום בחירות דמוקרטיות והוגנות". בתגובה, מסרה מנהלת המפלגה כי כל הפרטים הועברו, וכי מתוך 5,400 מתפקדים שסער ביקש לבדוק, 438 הורחקו בהחלטת שופט, והיתר מטעמים טכניים שונים.

יואב קיש
יואב קיש | צילום: חדשות 13

בתחילת השבוע השיק סער את הקמפיין שלו לפריימריז. מבין חברי המפלגה הגיעו לאירוע יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, והח"כים מיכל שיר, יואב קיש ושרן השכל. "זה לא כנס פריימריז רגיל, זהו ערב של תקווה חדשה", אמר סער בפתח דבריו. "ערב המסמל רצון להתחדשות, המונע מאהבה גדולה לליכוד ולמדינת ישראל. לכאן לא הגיעו בגלל אינטרסים אלא בגלל אמונה גדולה".

"הליכוד הוא ביתנו המשותף, את חבריו אני מייצג זו הכנסת השישית. כששרון עזב את התנועה והקים את קדימה, אני נלחמתי על חיי התנועה ברגעים הכי קשים בהיסטוריה שלה. נלחמתי על כל חבר באותה סיעה, נלחמתי בין הבודדים בבחירות ב-2006, נאבקתי בוועדת הבחירות המרכזית על המנדט ה-12. בשנות האופוזיציה עם 12 מנדטים, כנגד כל הציפיות, הובלתי את התנועה להפלת ממשלת קדימה בראשות אולמרט. לאחר מכן למניעת הקמת ממשלה בראשות לבני ולאחר מכן הובלתי את המו"מ הקואליציוני של 2009 שהחזיר את הליכוד לשלטון, לממשלה יציבה של ארבע שנים".

Whatsapp Image 2019 12 08 At 1
גדעון סער בכינוס מרכז הליכוד | צילום: אופיר בר

"באפריל היינו 60 מנדטים, בספטמבר ירדנו ל-55 ואנחנו רואים שאנו ממשיכים לרדת. אם לא נחולל שינוי אנחנו קרובים מאוד לממשלת שמאל. אני מכבד גם יריבים פוליטיים אבל זו תהיה ממשלה שתסכן את ארץ ישראל ואת ההישגים הגדולים שלנו שלחלק גדול אחראי נתניהו", הוסיף. "לאחר שלא הצלחנו פעמיים להקים ממשלה לראשונה מזה למעלה מעשור, האם נתניהו יוכל להביא קולות שעברו לכחול לבן? האם יוכל להגדיל את המחנה? להקים ממשלה? אם אנו יודעים היטב מהן תשובות לשאלות הללו, המסקנה היא ברורה – חייבים לחולל בשבוע הבא שינוי בהנהגת הליכוד".

סער התייחס בדבריו גם לקמפיין מקורבי נתניהו נגדו. "אני מוכן לספוג את העלילות, ההכפשות וההשמצות. למרבה הצער הן באות מהבית", אמר. "גם אתם זכיתם לטעום בימים האחרונים מהמרורים האלה. קבלו זאת באהבה. מבקש מכם שלא תיגררו לפרובוקציות, אל תכפישו בחזרה. בעיקר הקפידו בכבודו של מנהיגנו ראש הממשלה נתניהו".