רה"מ תומך בהצבת מצלמות בפריימריז: "סיוע להגנה על טוהר ההליך"

בתגובה לעתירתו של סער, השיב נתניהו כי הוא תומך עקרונית במהלך, אך הוסיף כי אין בסמכות בית הדין של הליכוד לערער על החלטת ועדת הבחירות. "מבטיחות את אמון קהל הבוחרים בתוצאות"

זמן צפייה: 01:55

הקרב על הליכוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום (שלישי) כי הוא תומך בהצבת מצלמות בקלפיות בפריימריז של המפלגה, שייערכו בעוד שמונה ימים. זאת, בתגובה לעתירת חבר הכנסת גדעון סער בנושא, לבית הדין של הליכוד.

"מצלמות מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות ומבטיחות את אמון קהל הבוחרים בתוצאות, מבלי לפגוע בחשאיות ההצבעה", כתב ראש הממשלה. עם זאת, ציין נתניהו כי מדובר בעמדה עקרונית וכי הדבר אינו גורע מטענתו כי לבית הדין אין סמכות לערער על החלטת ועדת הבחירות.

לעוד כתבות בנושא:

סער: "בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא"

רגב על התמודדותו של סער בפריימריז: "הדחה של ראש ממשלה מכהן"

השר יואב גלנט: "אתמוך בנתניהו בפריימריז לראשות המפלגה"

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס,לע''מ

מוקדם יותר, שיתף סער סרטון שבו נראה נתניהו מגיב על ההתנגדות לחוק המצלמות במהלך קמפיין הבחירות האחרונות, וכתב: "משכנע. שומרים על טוהר הבחירות. מצלמות בקלפיות בפריימריז בליכוד".

אמש, השיק סער את הקמפיין שלו לפריימריז. מבין חברי המפלגה הגיעו לאירוע יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, והח"כים מיכל שיר, יואב קיש ושרן השכל. "זה לא כנס פריימריז רגיל, זהו ערב של תקווה חדשה", אמר סער בפתח דבריו. "ערב המסמל רצון להתחדשות, המונע מאהבה גדולה לליכוד ולמדינת ישראל. לכאן לא הגיעו בגלל אינטרסים אלא בגלל אמונה גדולה". ברקע השקת הקמפיין, נתניהו נפגש עם יאיר כץ, בנו של יו"ר מרכז הליכוד. כץ הבן מכהן כיו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית, ומטרת הפגישה הייתה למנוע זליגת קולות מעובדי הארגון לכיוונו של סער.

"הליכוד הוא ביתנו המשותף, את חבריו אני מייצג זו הכנסת השישית. כששרון עזב את התנועה והקים את קדימה, אני נלחמתי על חיי התנועה ברגעים הכי קשים בהיסטוריה שלה. נלחמתי על כל חבר באותה סיעה, נלחמתי בין הבודדים בבחירות ב-2006, נאבקתי בוועדת הבחירות המרכזית על המנדט ה-12. בשנות האופוזיציה עם 12 מנדטים, כנגד כל הציפיות, הובלתי את התנועה להפלת ממשלת קדימה בראשות אולמרט. לאחר מכן למניעת הקמת ממשלה בראשות לבני ולאחר מכן הובלתי את המו"מ הקואליציוני של 2009 שהחזיר את הליכוד לשלטון, לממשלה יציבה של ארבע שנים".

גדעון סער בכנס השקת קמפיין לפריימריז
גדעון סער בכנס השקת קמפיין לפריימריז | צילום: חדשות 13

"באפריל היינו 60 מנדטים, בספטמבר ירדנו ל-55 ואנחנו רואים שאנו ממשיכים לרדת. אם לא נחולל שינוי אנחנו קרובים מאוד לממשלת שמאל. אני מכבד גם יריבים פוליטיים אבל זו תהיה ממשלה שתסכן את ארץ ישראל ואת ההישגים הגדולים שלנו שלחלק גדול אחראי נתניהו", הוסיף. "לאחר שלא הצלחנו פעמיים להקים ממשלה לראשונה מזה למעלה מעשור, האם נתניהו יוכל להביא קולות שעברו לכחול לבן? האם יוכל להגדיל את המחנה? להקים ממשלה? אם אנו יודעים היטב מהן תשובות לשאלות הללו, המסקנה היא ברורה – חייבים לחולל בשבוע הבא שינוי בהנהגת הליכוד".

"אין אדם אחר בפוליטיקה שעשיתי עבורו יותר משעשיתי עבור נתניהו – ואני לא מתחרט על כך, כי נתניהו הוא אחד מגדולי מנהיגי הליכוד ומדינת ישראל ומראשי הממשלה החשובים ביותר היו לנו", טען. "הכרתי אותו לפני למעלה מ-30 שנה כשעשה את צעדיו הראשונים בפוליטיקה. התחלתי לעבוד איתו לפני 21 שנים, על פי בקשתו כמזכיר הממשלה בממשלתו הראשונה. נתניהו הצית בעם את רוח המכבים הראשונה, נאבק בהסכמי אוסלו והביא לישראל במהחלך השנים להישגים גדולים ואת האמת הזאת לא שכחתי גם כשהוא פגע, גם כשרדף אותי, גם כשגמל לי רעה תחת טובה".

סער התייחס בדבריו גם לקמפיין מקורבי נתניהו נגדו. "אני מוכן לספוג את העלילות, ההכפשות וההשמצות. למרבה הצער הן באות מהבית", אמר. "גם אתם זכיתם לטעום בימים האחרונים מהמרורים האלה. קבלו זאת באהבה. מבקש מכם שלא תיגררו לפרובוקציות, אל תכפישו בחזרה. בעיקר הקפידו בכבודו של מנהיגנו ראש הממשלה נתניהו".