"חלום לעוף": הנשים שהחליטו לנצח את הסטטיסטיקה - ולהטיס מטוס

600 טייסים עובדים בשירות חברת התעופה "אל על", ומתוכן רק 6 נשים. שלוש בנות צעירות מתכוונות לשנות את התמונה, להגשים חלום ישן ולקחת לידיהן את המושכות בקוקפיט. "תמיד קרץ לי תא הטייס"

זמן צפייה: 02:39

600 טייסים עובדים כיום בשירות חברת התעופה "אל על" - ורק שש מהן טייסות. נתון זה הוא נמוך ביחס לממוצע העולמי, זאת ככל הנראה משום שליושבים בתא הטייס הם גברים עם ניסיון צבאי עשיר. כעת, קארין שניידרמן, שחף ארבלי ושירי שבת, ינסו לנצח את הסטטיסטיקה - ולגעת בשמיים.

"אמא עבדה בחברת תעופה אז קצת גדלתי במטוסים", סיפרה שניידרמן, "ותמיד קרץ לי תא הטייס, תמיד ברחתי לשם". הבריחה השתלמה. היא מתכננת לעבור לשנתיים בפלורידה, שם תצטרף לאקדמיה לטיס יחד עם ארבלי, שבת ועוד 15 גברים. הן מקוות להיות אלו שישנו את המאזן ולהטיס מטוס על אף ולמרות היותן נשים. שניידרמן אמרה כי היא וחברותיה "שוות בין שווים - ואפילו נראות אותו דבר. אומרים שטייסות הן יותר טובות מטייסים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רשת של חיים: תיעוד הליך השתלת כליות – בין צ'כיה לישראל

אמא המנהלת, אבא המורה: כך זינקה בישראל שיטת "החינוך הביתי"

בית הנבחרים יצביע היום על הדחת טראמפ – ויאשר את סעיפי ההליך

קארין שניידרמן, שחף ארבלי ושירי שבת, חניכות האקדמיה לטיס
קארין שניידרמן, שחף ארבלי ושירי שבת, חניכות האקדמיה לטיס | צילום: חדשות 13

אבל מעבר לעובדה שהקורס הוא ארוך ומפרך - מדובר בעניין יקר למדי. 70 אלף דולר, פלוס עלויות של מגורים ומחייה בארה"ב. "במקרה שלי, יש הורים שתומכים בי ועוזרים לי מאוד", אמרה שניידרמן, "אבל כל אחד הגיע מרקע אחר". מי שבכל זאת יצליח לעמוד בסכומים הללו, יזכה לחוות רגעים מרגשים - כמו הרגע שבו מטיסים סימולטור המדמה טיסה אמיתית בתנב"ג. רגע לפני ההדמיה הודתה שבת כי היא "אוהבת את כל הכפתורים ורוצה לדעת מה כל דבר עושה".

"זה חלום של ילדה בת 5 שרוצה לעוף", סיכמה ארבלי, "חלום מאז שאני זוכרת את עצמי".