תוצאות האמת בפריימריז בליכוד: נתניהו ניצח עם 72.5% מהקולות

ראש הממשלה רשם הישג משמעותי בבחירות הפנימיות למפלגה, והכריז: "ניצחון ענק". סער הודה בהפסדו, והתקשר לנתניהו עם פרסום תוצאות האמת: "אעמוד מאחורי רה"מ בבחירות הכלליות"

זמן צפייה: 02:07

הקרב על הליכוד: בתום ספירת הקולות בכלל 106 היישובים הלילה (שישי) עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו זכה ל-72.5% מהקולות לעומת 27.5% לח"כ גדעון סער בהתמודדות על ראשות המפלגה. סער התקשר לנתניהו ובירך אותו על ניצחונו. ראש הממשלה הודה לסער ואמר שעכשיו יעבדו כולם יחד למען ניצחון הליכוד בבחירות לכנסת.

כשעה לאחר סגירת הקלפיות נתניהו הכריז על ניצחונו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ניצחון ענק! תודה לחברות וחברי הליכוד על האמון, התמיכה והאהבה. בעזרת השם ובעזרתכם, אני אוביל את הליכוד לניצחון גדול בבחירות הקרובות ונמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים".

לעוד כתבות בנושא:

נתניהו: "הם לא יחליטו בשבילנו"; סער: "יום גורלי למדינה"

נתניהו או סער? נפתחו הקלפיות בפריימריז לראשות הליכוד

ביבי נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס, לע''מ

סער בירך את נתניהו ואמר: "אני רוצה לומר באופן הברור ביותר - חבריי ואני עומדים מאחוריך בבחירות הכלליות. אני שלם על ההחלטה שלי להתמודד, זו הייתה ההחלטה הנכונה והמתחייבת ומי שלא מוכן לקחת סיכון למען הדרך שבה הוא מאמין לעולם לא יוכל לנצח. חבריי ואני נמשיך לעמוד על האופי הדמוקרטי של תנועת הליכוד. כבר עכשיו ברור לי שהשגנו הישג משמעותי בתנאים קשים מול כוחות עצומים. הליכוד הוא ביתנו ובואו נמשיך לפעול למען מדינת ישראל וכעת נשנס מותניים להצלחת הליכוד בבחירות הקרובות".

בירושלים זכה נתניהו לפער גדול. בתל אביב הקרב היה צמוד. בלוד קיבל ראש הממשלה 78.5% מהקולות. בקריית מלאכי - 81.2%, ובשדרות 89% מתושבי העיר הצביעו עבורו. בסך הכול מימשו את זכותם 49.3% מבעלי זכות ההצבעה - כלומר 57,214 בני אדם.

גם ח"כ ניר ברקת בירך את נתניהו: "ברכות לרה"מ נתניהו, על הניצחון המוחץ והבעת האמון הגדולה. אני מודה לכל חברי הליכוד שיצאו להצביע במזג אוויר סוער והוכיחו שהליכוד בחר בטובת המדינה ובנאמנות לרה"מ. אני קורא לך גדעון סער - תצטרף אלינו למערכה האמיתית של ניצחון הליכוד בבחירות והקמת ממשלת ימין".

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בפריימריז
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בפריימריז | צילום: חדשות 13

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "ברכות לראש הממשלה נתניהו על הניצחון בפריירמיז. מתפקדי הליכוד אמרו לך הערב תודה על המנהיגות שהובילה את מדינת ישראל להישגים היסטוריים חסרי תקדים. ניצחת בהתיישבות, ניצחת בפריפריה, ניצחת בירושלים. עכשיו עם הרוח הזאת - לניצחון ענק בבחירות ב 2.3".

יו"ר שס, אריה דרעי, לאחר סיום הבחירות הפנימיות לראשות הליכוד: "כשותף לדרך, אני שמח על הבעת האמון הגדולה שקיבלת הערב מציבור גדול. נשמור על גוש הימין ונקים בעזרת ה׳ ממשלת ימין חזקה, שתשמור על הצביון היהודי של המדינה".

מוקדם יותר התייחס השר וחבר הכנסת לשעבר רוני מילוא לפריימריז ואמר: "מה שעומד על הכפיים בפריימריז וכן בבחירות האלה הם שלטון החוק במדינת ישראל. אם העובדה ששעות לפני סגירת הקלפיות, ראש הממשלה נתניהו החל בקמפיין ה"געוואלד", קרא למתפקדי מפלגתו לצאת לקלפיות ואמר כי 'אם תצאו להצביע, ננצח. הרבה מונח על הכף, הכול בהישג יד, אך רק אם תצאו להצביע. אחוזי ההצבעה הנמוכים פוגעים בנו'".

בד בבד, יריבו לראשות הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער, אמר אתמול בריאיון ל"שש – אמנון לוי" כי "כולם מבינים שכחול לבן היא יצירה מלאכותית שכולה אנטי-ביבי. אני מבקש מחברי הליכוד, תנו לי סיכה, אני מכניס אותה בבלון - ואין כחול לבן. אני לוקח 7-6 מנדטים מהגוש השני".

"השאלה היא לא אם ניקח מנדט מבנט או מש"ס, אלא אם נגדיל את המחנה או נמשיך להצטמצם", הוסיף סער. "אני מביא מיריבנו הפוליטים קולות, אני מגדיל את גוש הימין ומאפשר הקמת ממשלה בראשותנו. אם אני מנציח היום, אנחנו ניצחנו גם בשניים במארס".

Hgfhgfhgfh
גדעון סער מצביע בפריימריז | צילום: עמוד הטוויטר של גדעון סער

אתמול בבוקר, סער הצביע בקלפי בתל אביב. בחשבון הטוויטר שלו כתב סער: "היום הזה הוא יום גורלי לליכוד ולמדינה. היום בכוחנו לחולל יחד שינוי ולהביא תקווה חדשה לאזרחי ישראל; להבטיח את המשך שלטון המחנה הלאומי ואת נצחון דרכו. אני מבקש את אמונכם ואת קולכם כדי להביא את הבשורה שעם ישראל כולו מצפה לה".

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו הצביעו בקלפי בירושלים. נתניהו התייחס להודעות שהופצו למתפקדים במהלך היום, והדגיש: "אל תתנו לתקשורת, לפייק סקרים ולפייק הודעות שמציפות את הרשת להשפיע עליכם. רק בגלל הרוח שלכם אנחנו נתגבר על הרוח, ותבואו להצביע עבורי בקלפי. אני הולך להצביע ומבקש שתצביעו עבורי. נראה לתקשורת ולשמאל שהם לא יחליטו בשבילנו".

אתמול בשעה 09:00 נפתחו הקלפיות - 106 ברחבי הארץ - ונשארו כאמור פתוחות עד 23:00.