השרה רגב: "לא ניתן לבוכרים לנצח"; סער: "בוכרי גאה"

שרת התרבות נתפסה באמירה שנויה במחלוקת בכנס תמיכה בנתניהו שנערך באור יהודה. יריב רה"מ התייחס למתקפות וכתב: "בימים האחרונים הצד השני מפיץ גם אמירות גזעניות". רגב: "אמירה הומוריסטית"

זמן צפייה: 01:55

שרת התרבות מירי רגב נתפסה אמש (שלישי) באמירה שנויה במחלוקת, כאשר בזמן נאום בכנס באור יהודה אמרה "לא ניתן לבוכרים לנצח", והתייחסה לעדתו של בכיר הליכוד, גדעון סער, שמתמודד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו בפריימריז במפלגה.

בתגובה לדבריה, סער כתב ברשתות החברתיות כי הוא "בוכרי גאה", והוסיף כי "בימים האחרונים מפיץ הצד השני פייק ניוז קיצוני: שקרים, הכפשות, השמצות ואף אמירות גזעניות. זוהי לא דרכנו. זוהי לא דרך הליכוד. התחייבנו לקמפיין מכובד ומכבד ועמדנו בכך. לצערנו קמפיין נתניהו נמנע מעימות רציני וענייני והחליט לנהל קמפיין שלילי ולא ענייני".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סער פונה לבוחרים עם טקטיקת נתניהו – ומציג עצמו נרדף • פרשנות

ארדן הודיע כי יתמוך בנתניהו בפריימריז: "המועמד המתאים ביותר"

העליון החזיר לשלום את הדיון על החיפוש בניידים של יועצי רה"מ

מירי רגב, גדעון סער
מירי רגב, גדעון סער | צילום: דוברות הכנסת, נועם רבקין פנטון, רויטרס

תגובת השרה מירי רגב: "בייאושם ובמצוקתם הגדולה בוחרים במטה סער לקחת אמירה הומוריסטית ולייחס לה גזענות. ראש המטה של סער באור יהודה הוא בוכרי, ומי שאמורה לסייע בהבאת בני הקהילה הבוכרית להצביע נתניהו, ג'נה כהן היא -: נחשו מה... בוכרית גם כן". "פניתי אליה במהלך הכנס אתמול ואמרתי לה שלא ניתן לבוכרים לנצח, כלומר שהיא תסייע בהבאת יותר מתפקדים, תושבי המקום, שבחלקם הגדול בוכרים להצביע נתניהו, לעומת אלו שיגיעו להצביע לסער. אין אדם בכנס שלא הבין את האמירה ואת הקריצה, בליכוד ישנן קבוצות שמייצגות בני עדות שונות ובני קהילות שונות ואני גאה מאוד על כך. פעלתי רבות למען העדה הבוכרית ואוסיף לפעול למענה ולמען כלל העדות בישראל. צר לי שגורמים מטעם מטה סער פועלים כדי לפגוע בי, הם עושים זאת בשם אידיאולוגיית אנטי ביבי, מבית מדרשם של השמאל", לשון התגובה.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לדברי רגב כי "מדובר בכתם של בושה לליכוד. מפלגה שהפכה למנותקת והפסיקה לספור בני אדם. ההתבטאות הגזענית של רגב נגד קהילת יהודי בוכרה בישראל לא יכולה לעבור לסדר היום, על ראש הממשלה נתניהו להודיע כי הוא משעה אותה מכל תפקידיה במטה הבחירות שלו".

בהמשך, נאם סער בכנס מעריב ואמר כי "קראתי לנתניהו להתייצב לעימות. במקום דיון ענייני, נענינו בהתקפות פרועות, השתלחויות, שקרים וניסיונות לדה לגיטימציה".
ח''כ מיכל שיר מספרת על קורותיה בפריימריז
ח''כ מיכל שיר מספרת על קורותיה בפריימריז | צילום: חדשות 13

כזכור, אמש סיפרה חברת הכנסת, מיכל שיר, על המילים הקשות שנשמעות כלפיה בעקבות תמיכתה בסער בפריימריז לראשות המפלגה. "אנשים קוראים לי בכינויים ובשמות שאני מודה לאלוהים שההורים שלי לא בחיים כדי לשמוע, ושהילדים שלי לא מספיק גדולים כדי לקרוא". אמרה שיר בכנס תמיכה בבכיר הליכוד.

"יש פה אנשים שמכירים אותי מגיל חמש וכאלה שמכירים אותי מגיל 14 הולכת אל מצודת זאב. הליכוד בשבילי הוא בית, משפחה. כל מה שעשיתי וכל מה שאני עושה כל חיי, הוא אך ורק מתוך דאגה למפלגה שלנו", הוסיפה חברת הכנסת.

במהלך הקמפיין הקצר לראשות הליכוד, תקפו בכירים במפלגה את סער על כך שהחליט להתמודד נגד נתניהו, דבר שלטענתם משרת את השמאל. בין היתר, מתחו עליו ביקורת השר כץ וחבר הכנסת ניר ברקת. סער, מצדו, הקפיד שלא לתקוף את נתניהו בהקשר המשפטי, אלא לציין את טענתו שלראש הממשלה אין סיכוי להרכיב קואליציה, אחרי שכשל במלאכה פעמיים.