נתניהו וגנץ שוחחו: הנחו את צוותי המו"מ לחזור לשולחן הדיונים

ראשי הליכוד וכחול לבן קיימו שיחה ברקע הפלונטר הפוליטי ומשבר הקורונה וסיכמו כי המפלגות ישובו לדון מחר בהקמת ממשלת חירום לאומית • יעלון לחדשות 13: "בכל מקרה לא אשב בממשלה תחת נתניהו"

זמן צפייה: 00:47

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ שוחחו הערב (רביעי) בצל משבר הקורונה. לאחר השיחה, הנחו השניים את צוותי המו"מ של המפלגות לשוב ולדון בהקמת ממשלת חירום לאומית כבר מחר.

בד בבד, אמר בכיר כחול לבן משה יעלון לחדשות 13 כי בכל מקרה, לא ישב בממשלה תחת נתניהו. "נתניהו רוצה לפרק את כחול לבן, אין לי אמון בשום אמירה שלו, לכן זה מקח טעות", התייחס יעלון להצעת נתניהו לממשלת חירום. "אנחנו עוסקים באירוע שבו ראש הממשלה נותן את הדוגמה הכי שלילית מבחינת הציות לחוק והכרעת הרוב ולכן בעניין הזה, כרגע במצב שבו המנדט אצלנו, ננסה להקים ממשלה, גם בתמיכת הרשימה המשותפת.

"מישהו חשב שמישהו עם כתבי אישום יהיה מועמד לראשות ממשלה?", הוסיף יעלון. "הוא דרש מאולמרט להתפטר כשעוד היה נחקר, הוא חשב שצריך להגביל את הקדנציה כדי למנוע הסתאבות,
הוא נוהג בניגוד למה שהוא הטיף - ולכן צריך לחוקק חוק שימנע ממנו לרוץ בבחירות הרביעיות".

לכתבות נוספות בנושא >>

המו"מ לממשלת אחדות: הליכוד הסכימה לוותר על פסקת ההתגברות

אדלשטיין: "קבוצת אנרכיסטים בכחול לבן מנסה למנוע ממשלת אחדות"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2503202314' autoplay='0' credit='' desc='יעלון לחדשות 13: לא אשב תחת נתניהו' kid='1_xetvypm2' duration='624'']

מוקדם יותר, פורסם בחדשות 13 כי הליכוד הסכימה היום לראשונה לוותר לכחול לבן על תיק המשפטים במסגרת המו"מ בין המפלגות. המועמד המוסכם הוא חבר הכנסת חילי טרופר. מדובר בהתקדמות משמעותית, בנושא שעד היום היווה סלע מחלוקת מרכזי. בליכוד הכחישו את הפרסום.

במקביל, פנה ריבלין לראשי המפלגות ואמר להם: "מצאו את הדרך להציג הנהגה משותפת ואחראית לחברה הישראלית הנמצאת בשעת משבר קשה".

"שימו לנגד עיניכם את המגיפה הנוראית המכה בנו, הגובה מאיתנו קורבנות יקרים ופוגעת אנושות בכלכלת ישראל, ובבתים רבים כל כך הנאבקים על הישרדותם הכלכלית", הוסיף הנשיא.