יממה לפתיחת הקלפיות: גנץ ונתניהו בניסיונות שכנוע אחרונים

במפלגות הגדולות ינצלו את 24 השעות הקרובות בכדי להגדיל ככל שניתן את אחוזי ההצבעה בקרב תומכיהן. בליכוד ינסו לעורר את מעוזי המפלגה; בכחול לבן יעשו הכול כדי להיות הסיעה הגדולה בכנסת

זמן צפייה: 01:56

בחירות 2020: בשתי המפלגות הגדולות ינסו לנצל את היממה הקרובה (ראשון), האחרונה לפני יום הבוחר, על מנת לשכנע את מצביעיהן לבוא בהמוניהם לקלפי. במפלגת הליכוד, שהתחזקה בסקרים האחרונים, ינסה ראש הממשלה בנימין נתניהו לעלות את שיעורי ההצבעה במעוזי המפלגה המסורתיים. ביישובים אלה, לשיטת נתניהו, הליכוד לא מיצה את מלוא הפוטנציאל שלו בסיבוב הקודם ולשם הוא ינסה לכוון.

במפלגת כחול לבן הצליחו להתאושש מפרסום הקלטות היועץ הבכיר של היו"ר בני גנץ וכעת, יאמרו במפלגה לפעילים לשים דגש על הגדלת אחוזי ההצבעה. שארית הקמפיין תעסוק בעיקר בשכנוע המצביעים לסייע לכחול לבן להיות המפלגה הגדולה ביותר בכנסת הבאה. זאת, באמצעות הטענה כי הצבעה למפלגות אחרות בגוש תשאיר את נתניהו בשלטון ולכל הפחות, ישראל תלך למערכת בחירות רביעית.

לכתבות נוספות בנושא:

נתניהו על הקלטות אשל: דברים לא ראויים ואינם מקובלים עליי

גנץ: נתניהו נוהג כראש חבורת נוכלים; רה"מ: לא אפטר את היועמ"ש

חשש במערכת המשפט: נתניהו יבצע טיהור פוליטי אם ינצח • פרשנות

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

החשש במפלגות הגדולות הוא שבבחירות הקרובות, השלישיות בתוך שנה, הציבור הישראלי לא יצא באחוזים גדולים להצביע. סקר חדשות 13 בדק את נכונות הציבור לצאת לקלפי מחר. על השאלה "האם אתה מתכוון להצביע?", 83% מהנשאלים הלא יהודים השיבו כן, לעומת 70% בקרב הנשאלים היהודים.

עוד עלה כי 72% מהנשאלים ילכו להצביע בוודאות ב-2 במארס, 13% ילכו לקלפי במידה רבה, 5% ככל הנראה לא יצביעו, 5% בטוחים שלא יצביעו ואחוז אחד בלבד טרם החליטו אם לפקוד מחר את הקלפי. בבחירות הקודמות, שנערכו ב-17 בספטמבר, אחוז ההצבעה הארצי עמד על 69.5%. גבוה יותר מבסיבוב הקודם, שנערך באפריל, אך נמוך יותר בהשוואה לבחירות שנערכו ב-2015.

אחד הגורמים שעלול למנוע מהציבור לצאת ולתת את קולו בבחירות הוא הגעתו של נגיף הקורונה לישראל. משרד הבריאות לא הוציא הנחיה מיוחדת ליום הבחירות ולכן אין מניעה לצאת מחר לקלפיות. עם זאת, קרוב ל-4,000 בני אדם שוהים בבידוד על מנת למנוע מהנגיף להתפשט. עליהם להגיע לקלפיות מיוחדות, בכוחות עצמם, כשהם עם מסיכת פנים.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

אתמול הזהיר בני גנץ את פעילי מפלגתו מהאפשרות כי יופצו הודעות "פייק ניוז", הנוגעות לנגיף הקורונה, בקלפיות בהן יש פוטנטיאל מצביעים גבוה למפלגתו כחול לבן. זאת, על מנת להוריד את אחוזי ההצבעה בקלפיות אלו.

אתמול התראיין ראש הממשלה נתניהו אצל אילה חסון, התייחס לטענות שיפטר את היועמ"ש מנדלבליט במידה ויבחר שוב ואמר כי "אני לא אפטר אותו, אבל אני אדרוש להסיר את צו איסור הפרסום על הקלטות אשכנזי-מנדלבליט".

ראש הממשלה התייחס גם לטענות שהוא יקדם חוק צרפתי ואמר כי "כמו שאמרו שאני אשנה את חוקי החסינות ולא קידמתי, כך לא אקדם גם את החוק הצרפתי". ראש הממשלה התייחס גם לפרשת המניות וטען כי העסקה נעשתה בזמן שלא היה ראש ממשלה: "הכל נעשה כדת וכדין. אני יודע לזהות הזדמנויות כשהייתי אדם חופשי, פרטי".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

גם יו"ר כחול לבן בני גנץ התראיין ל"המטה המרכזי". בפתח הדברים תקף גנץ את נתניהו ואמר כי "כל שלטון שנמשך 11 שנים ברצף ו-14 שנים בסך הכל, כמו שבגין אמר, מפסיק להיות שלטון של העם, והופך להיות שלטון על העם, ולכן הגיע הזמן להתחלף".

גנץ הוסיף עוד כי בניגוד לנתניהו, שרק הצהיר על שאיפתו להגבלת שתי הקדנציות, הוא הגיש זאת כהצעת חוק, "כחלק מהעקרונות למאבק בשחיתות", כהגדרתו. "אני חושב שזה חלק מהעניין", טען, "מי שנשאר כל כך הרבה זמן בשלטון, סופו שיסתאב. נתניהו היה אדם ישר בבסיסו, וכעת אפשר לראות לאן הוא התדרדר".