גנץ: נתניהו נוהג כראש חבורת נוכלים; רה"מ: לא אפטר את היועמ"ש

יומיים לפתיחת הקלפיות, יו"ר כחול לבן ורה"מ התראיינו ל"המטה המרכזי" • נתניהו: "הוא מאשים אותי בהסתה ומשווה אותי לרוצח המונים" • גנץ: "הסכם עם נתניהו לא שווה את הנייר עליו הוא כתוב"

זמן צפייה: 09:14

בחירות 2020 - הכסא החם: יומיים לפני הבחירות, יו"ר כחול לבן בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו התראיינו הערב (שבת) ל"המטה המרכזי" עם אילה חסון. גנץ האשים את נתניהו בקשר להקלטת יועצו הבכיר ישראל בכר ואמר כי "כך מתנהלת מאפיה. ראש הממשלה צריך להתנהג כמנהיג מדינה ולא כראש חבורת נוכלים". נתניהו תקף גם הוא את גנץ ואמר כי "הוא מאשים אותי בהסתה ומשווה אותי לרוצח המונים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

יומיים לבחירות: ראשי המפלגות הגיעו לאולפן "המטה המרכזי"

סקר אחרון לבחירות: גנץ ונתניהו בתיקו; גוש המרכז-שמאל מוביל

נתניהו: "לא אקדם את החוק הצרפתי"

[brightcove_iframe video_id='programs-hamate-hamerkazi-articles-part-2902202019' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='ראש הממשלה בנימין נתניהו' kid='1_q67tlum1' duration='1451'']

נתניהו התייחס גם לטענות שיפטר את היועמ"ש מנדלבליט במידה ויבחר שוב ואמר כי "אני לא אפטר אותו, אבל אני אדרוש להסיר את צו איסור הפרסום על הקלטות אשכנזי-מנדלבליט".

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בראיון, נתניהו התייחס גם לכתבי האישום שלו ולמשפטו שצפוי להתחיל בקרוב ואמר כי "מה שאני מסוגל לעשות בשעה אחת - גנץ לא מסוגל לעשות בשנה ולא בכלל. גם אם היה לו את כל הזמן, היינו מקבלים את בני גנץ עם אחמד טיבי, זה מה שעמיר פרץ חשף. זה סכנה לישראל. רואים מה שאני עושה ורואים את הצד השני. לא רק את החולשה שלו כמנהיג, הוא לא מנהיג, אבל רואים גם את העובדה שיהיה תלוי באחמד טיבי. הוא ניסה כבר להקים ממשלה איתו והוא לא הצליח".

ראש הממשלה התייחס גם לטענות שהוא יקדם חוק צרפתי ואמר כי "כמו שאמרו שאני אשנה את חוקי החסינות ולא קידמתי, כך לא אקדם גם את החוק הצרפתי". ראש הממשלה התייחס גם לפרשת המניות וטען כי העסקה נעשתה בזמן שלא היה ראש ממשלה: "הכל נעשה כדת וכדין. אני יודע לזהות הזדמנויות כשהייתי אדם חופשי, פרטי".

על הטענות שהוא קשור להקלטות של יועצו לשעבר של גנץ, ישראל בכר, אמר רה"מ: "אני לא קשור לאירוע הזה בשום צורה. הייתי עם עשרות רבנים בימים האחרונים, ודיברתי בישיבות, ואמרתי להם דבר אחד – אל תצביעו לבן גביר כי תזרקו את הקולות שלכם לפח".

נתניהו המשיך לתקוף את בני גנץ והוסיף כי "הוא מאשים אותי בהסתה ומשווה אותי לרוצח המונים, ארדואן, שמפציץ את הכפרים הכורדים בטורקיה, שמכחיש את השואה, זה לא יאומן. מדברים על הסתה במפלגה הלא דמוקרטית הזו שנקראת כחול לבן, מאשימים אותי באנטי דמוקרטיות שאני נבחרתי עכשיו בבחירות פתוחות תוססות בליכוד".

כמו כן, התייחס לטענתו של אביגדור ליברמן לפיה נתניהו מסר למלך ירדן שאין בכוונתו לספח את הבקעה: "זה הכל דיבורים הזויים של ליברמן, זה קשקוש מוחלט. סיכמתי עם טראמפ על החלת החוק". נתניהו גם תקף את ליברמן בשל דבריו ואמר כי הוא "מזמן לא שותף. הוא מפיל סדרתי של ממשלות ימין, הוא חבר לשמאל. הוא לא יהיה בממשלה שלנו – אי אפשר לסמוך עליו. איש לא אמין, מדבר שטויות והזיות".

נתניהו התייחס גם לטענות של בנו, יאיר נתניהו, בנוגע לקשרים רומנטיים של גנץ: "הוא אדם עצמאי. הרבה פעמים אני מסכים עם מה שאומר והרבה פעמים לא, הפעם אני לא מסכים. אמרתי לו לא לעשות את זה. אני לא שולח אף אחד. צנעת הפרט של בני גנץ לא מעניינת אותי".

אביגדור ליברמן
''נתניהו עושה סיבוב על תושבי הבקעה''. אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

על ההסלמה האחרונה בעוטף עזה ועל הסבבים החוזרים ונשנים מול ארגונים ברצועה אמר נתניהו כי "לאורך זמן זה לא יכול להתקיים. יש שתי אפשרויות – או שהחמאס יתעשת ויבין שהוא חייב לכפות הפסקת אש מוחלטת. אם הוא לא יעשה את זה הכנו הפתעות למלחמה, זה מוצא אחרון, זה דברים שלא היו בזמנם של שלושת הרמטכ"לים, זה דברים חדשים. לפני שאני הולך למלחמה, אני רוצה למצות עד הסוף את האפשרות של לעשות את זה בדרכים אחרות".

נתניהו התייחס גם לעדותו של ניר חפץ שפורסמה בחדשות 13 לפיה הזוג נתניהו התחמק מתשלום ארוחה במאה אלף שקל: "זה שקר מוחלט, ומי שיכול להעיד על זה הכי טוב זה ראש ממשלת יוון. זה קשקוש. זה שקר מוחלט, מי אוכל בכמויות כאלה? מי מזמין בכמויות כאלה? אין דבר כזה, אני לא אוכל בכמות של מאה איש".

כמו כן, רה"מ התייחס גם להתפשטות נגיף הקורונה ואמר כי "חשבתי שצריך ללכת בזהירות יתר ולכן כפיתי הפסקת טיסות למקומות נגועים, ולכן אפשרנו גם טיפול בבית ממד"א. זה דבר שאף אחד לא יודע לאן הוא יתגלגל, וצריך לעשות מדיניות של זהירות יתר".

גנץ על שכינה את נתניהו ארדואן: "הכינוי קשה אבל גם המציאות קשה"

[brightcove_iframe video_id='programs-hamate-hamerkazi-articles-part-2902202002' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='יו"ר כחול לבן בני גנץ' kid='1_fk6iu3mq' duration='1051'']

כאמור, גם יו"ר כחול לבן בני גנץ התראיין ל"המטה המרכזי". בפתח הדברים תקף גנץ את נתניהו ואמר כי "כל שלטון שנמשך 11 שנים ברצף ו-14 שנים בסך הכל, כמו שבגין אמר, מפסיק להיות שלטון של העם, והופך להיות שלטון על העם, ולכן הגיע הזמן להתחלף".

גנץ הוסיף עוד כי בניגוד לנתניהו, שרק הצהיר על שאיפתו להגבלת שתי הקדנציות, הוא הגיש זאת כהצעת חוק, "כחלק מהעקרונות למאבק בשחיתות", כהגדרתו. "אני חושב שזה חלק מהעניין", טען, "מי שנשאר כל כך הרבה זמן בשלטון, סופו שיסתאב. נתניהו היה אדם ישר בבסיסו, וכעת אפשר לראות לאן הוא הדדר.

במהלך הריאיון התייחס גנץ בין היתר להקלטת יועצו האסטרטגי לשעבר, ישראל בכר, שדיבר בגנותו וטען כי "אין לו אומץ לתקוף באיראן". לדברי גנץ, "הסיפור בושל - משכו את בכר בלשונו. ההקלטה נשמעת לי לא אותנטית ומעובדת. אני כרגע נשאר ממוקד לנצח בבחירות - נחקור בהמשך ונטפל במי שצריך אחר כך".

יו"ר כחול לבן אף האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו במעשה, ואמר כי "כך מתנהלת מאפיה. ראש הממשלה צריך להתנהג כמנהיג מדינה ולא כראש חבורת נוכלים שעושה מהלכים מהסוג הזה". גנץ גם הסביר כי לדעתו ניצלו חולשה של בכר, ולכן אמר את הדברים: "חבל שהוא נפל לשם", אמר. כמו כן, גנץ הביע תמיכה בחברת הכנסת עומר ינקלביץ', שצוטטה על ידי אדם אחר קוראת לו בשמות גנאי, והסביר כי "היא הכחישה - אני מתקדם".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

"ישראל בכר יודע איפה איראן על המפה, אבל הוא לא מבין שום דבר בשיקולים ביטחוניים, הוא לא מבין שום דבר באופרציות", סיפר יו"ר כחול לבן, והדגיש: "אני כבר הגשתי במארס 2011 לממשלת ישראל בראשותו של נתניהו את יכולת התקיפה של צה"ל באיראן - הם החליטו לא לתקוף".

על הכינוי ארדואן שהוצמד לנתניהו אמר גנץ כי "הכינוי קשה אבל גם המציאות קשה". "נתניהו אומר בקולו דברים ועושה ההיפך. אמר שלא יישאר יותר משתי קדנציות – נשאר. אמר שלא יבקש חסינות – ביקש. אתם מבינים לאיזה סוג משטר אנחנו הולכים?", אמר גנץ.

יו"ר כחול לבן נשאל גם על הדשדוש שלו מאחורי נתניהו בסקרים, בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. "אני חושב שחלק מהלכלוך משפיע", טען, "הוא כבר 14 שנים ראש ממשלה, אני מתחיל את התהליך הזה עכשיו. אני מבטיח שבחלוף זמן, כל מי שראה משהו אחד יראה משהו אחר".

גנץ התייחס גם לפרשת הרפז שבה מעורב בכיר מפלגתו, גבי אשכנזי, ואמר כי "הייתה אווירה חמורה מאוד בצה"ל ובמשרד הביטחון, זו פרשה ישנה שנזרקה ונחקרה - בסופו של דבר אנחנו עובדים ביחד ואני סומך עליו לחלוטין, הוא עושה עבודה נהדרת".

אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי
אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי | צילום: רויטרס

על האמירה לפיה לא ישבו עם ה"רשימה המשותפת" ולא ייתמכו בה מבחוץ אמר כי "אזרחי ישראל אזרחים שווים לכל דבר ועניין, ואנחנו רוצים לפעול למען הפשיעה וסוגיית התכנון והבניה. אנחנו חלוקים לחלוטין בהיבט האידאולוגי, במה שקשור למהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, על הפן המדיני שנובע מצרכי הביטחון, ועל זה שהם לא מגנים מספיק את פעילות הטרור".

בנוגע לפרשת "המימד החמישי" אמר גנץ כי  "זה הפרדוקס. החקירה עכשיו נפתחה כי אני לא חשוד, לעומת נתניהו בפרשת המניות שנתניהו עלול להיות בה חשוד ולכן לא נחקרת". עוד הוסיף: "אני מכבד את ההחלטה לפתוח בחקירה ואת גורמי אכיפת החוק, ואני אשתף פעולה עם כל חקירה".

יו"ר כחול לבן התייחס גם לטענה נגדו לפיה אם היה מסכים ללכת לרוטציה עם נתניהו – היה כבר הופך לראש ממשלה בקרוב ולא היו בחירות רביעיות. "ההסכם הזה לא היה מגיע לכדי הבשלה", טען, "נתניהו היה מפר אותו בדרך זו או אחרת. מה שמעניין אותו זה הוא עצמו ולא שום דבר אחר. כל הסכם איתו לא שווה את הנייר שהוא כתוב עליו".