חשש במערכת המשפט: נתניהו יבצע טיהור פוליטי אם ינצח • פרשנות

דאגה חריפה עולה בקרב גורמים במערכת המשפט שבמידה ורה"מ ימשיך לקדנציה נוספת בתפקיד, הוא יעשה שינויים על רקע פוליטי באמצעות שר המשפטים אמיר אוחנה או באמצעות אנשים אחרים

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

במערכת המשפט מתעוררת דאגה חריפה שאם ראש הממשלה בנימין נתניהו ייבחר לראשות הממשלה ויכהן קדנציה נוספת, הוא יבצע "טיהורים" על רקע פוליטי באמצעות שר המשפטים אמיר אוחנה או באמצעות אנשים אחרים במערכת.

זאת, לאחר שנשאל בריאיון ב"המטה המרכזי" עם אילה חסון האם יש בכוונתו לפטר את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והוא חמק מתשובה, וציין שהוא יפעל לחשוף את ההקלטות של אשכנזי-מנדלבליט בפרשת הרפז.

רק כשנשאל בשנית הוא ציין שאין בכוונתו לפטר אותו, אך יכול מאוד להיות שאם הוא ינצח - נחזור להקלטה הזו.

Israel's Prime Minister Netanyahu Speaks With Cabinet Secretary Mandelblit During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כאמור, מוקדם יותר הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אצל אילה חסון, התייחס לטענות שיפטר את היועמ"ש מנדלבליט במידה ויבחר שוב ואמר כי "אני לא אפטר אותו, אבל אני אדרוש להסיר את צו איסור הפרסום על הקלטות אשכנזי-מנדלבליט".

ראש הממשלה התייחס גם לטענות שהוא יקדם חוק צרפתי ואמר כי "כמו שאמרו שאני אשנה את חוקי החסינות ולא קידמתי, כך לא אקדם גם את החוק הצרפתי". ראש הממשלה התייחס גם לפרשת המניות וטען כי העסקה נעשתה בזמן שלא היה ראש ממשלה: "הכל נעשה כדת וכדין. אני יודע לזהות הזדמנויות כשהייתי אדם חופשי, פרטי".