תיעוד מגבול הרצועה: המחבל שירה רימונים - וניסה לחדור לישראל

בסרטון שפרסם צה"ל ניתן לראות את הפלסטיני יורה רימונים ממטול, כשהוא נושא תיק, ואת העשן השחור סמוך לגדר הגבול • דיווח: ישראל התנתה את המענק הקטארי בשקט עד אחרי הבחירות; חמאס סירב

זמן צפייה: 00:04

המתיחות בדרום: דובר צה"ל פרסם הבוקר (שישי) את תיעוד התקרית שאירעה אמש בגבול הרצועה, שבה מחבל ירה רימונים לעבר כוח צה"ל, ניסה לחדור לשטח ישראל, אך נסוג – ונורה על ידי הכוח. לא היו נפגעים באירוע בקרב הלוחמים.

בסרטון ניתן לראות את המחבל יורה כמה רימונים בעזרת מטול, כאשר הוא סוחב תיק על גבו. כמו כן, נראה עשן שחור מיתמר סמוך לגדר הגבול, ואבנים שעפות באוויר כתוצאה מהפיצוץ.

לעוד כתבות בנושא:

פלסטיני התקרב לגדר הרצועה והשליך רימונים לעבר כוח צה"ל

דובר צה"ל בערבית: הג'יהאד האסלאמי מתכנן לחבל בהסדרה

למרות האירועים האחרונים – ניתן להימנע מהסלמה בעזה • פרשנות

תיעוד: מחבל משליך רימונים בגדר רצועת עזה
תיעוד: מחבל משליך רימונים בגדר רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

בד בבד, השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי נכנס הלילה לרצועת עזה, והוא צפוי להעביר פעימה נוספת של סיוע כספי ממדינתו. לא מן הנמנע כי השליח מעביר מסרים בין ישראל לחמאס, בכובעו כמתווך בין הצדדים. כזכור, בחמאס מאיימים לאחרונה כי אם ישראל לא תיישם את הבנות ההסדרה - הוא יסלים את המצב.

בתוך כך, מקורות בחמאס מסרו היום לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי אתמול נערכו שיחות עם המתווכים הקטארים בנוגע להכנסת הכספים לרצועה. על פי הדיווח, ישראל התנתה את המהלך בהבטחת שקט עד אחרי הבחירות – אך הפלגים בעזה סירבו לדרישה.

עוד דווח בעיתון כי הארגון הודיע אתמול למתווכים כי בכוונתם להסלים את הפרות הסדר על הגדר, וציינו כי ישנה אפשרות שיחודשו הפעילויות של היחידות השונות, בהן היחידות שאחראיות על חיתוך הגדר, "ההטרדה הלילית" ובלוני התבערה. במקביל, פרסמה "הרשות העליונה לצעדות השיבה" הוראות לקראת ההפגנות היום, שבהן נכתב כי יש לשמור על אופיין השקט ולהתרחק מהמקומות החשופים לצלפים.

מוחמד אל-עמאדי שגריר קטאר בעזה בריאיון
מוחמד אל-עמאדי שגריר קטאר בעזה בריאיון | צילום: רויטרס

ביום רביעי, כזכור, התייחס דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי לירי הרקטות מהרצועה בשבועות האחרונים, ואמר: "הג'יהאד האסלאמי ביצע ומתכנן לבצע פיגועים, ביניהם ירי רקטות. ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה. השלכות שיהיו על אי ביצוע הצעדים שתוכננו להתבצע עבור תושבי הרצועה - מוטלות על הג'יהאד האסלאמי. על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הג'יהאד ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה".

סא"ל אדרעי כתב כי "רצועת עזה נמצאת בעיצומו של תהליך במסגרתו מבוצעים צעדים אזרחיים שמביאים לשיפורים באופן משמעותי בתחומי החיים האזרחיים ברצועה בטווח הקרוב והרחוק. די להסתכל על מצב החשמל, הדיג, הייצוא והייבוא ברצועה לפני ואחרי. ארגון הטרור גא"פ פועל כדי לערער את ההבנות הללו, לשבש אותן ולפגוע בהן. אנחנו נחושים להגן על אזרחי ישראל. אנו לא מתכוונים לקבל פיגועים וירי רקטות על אזרחינו. אין לנו בעיה עם תושבי הרצועה- להיפך! מי שמבצע פיגועי טרור ימנע את שיפור המצב ברצועה ואת קידום הצעדים שבוצעו ולאלה המתוכננים. הדבר יביא לפגיעה בתושבי הרצועה כולה".

יום קודם לכן, צה"ל תקף מטרות במוצב ימי של חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה לעבר שטח ישראל. בהמשך לכך, זוהה שיגור נוסף מהרצועה לשטח ישראל, והופעלה התרעה בשטח פתוח. בתגובה לשיגור, תקף צה"ל מטרות נוספות ברצועה.

תיעוד מזיהוי חוליית המחבלים אמש סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה
תיעוד מזיהוי חוליית המחבלים אמש סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס נט" פורסם כי גורמים ביטחוניים בעזה דיווחו כי מטוסי הקרב הישראלים גרמו נזק רב למוצב שהותקף ברצועה, אך לא דיווחו על נפגעים. מוקדם יותר דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי הדי פיצוצים נשמעו ברחבי עזה, והזרוע הצבאית של חמאס הצהירה כי צה"ל תקף פעמיים את המוצב.

בשבת האחרונה צה"ל סיכל חדירה של חוליית מחבלים חמושה מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. החוליה, שמנתה חמישה פלסטינים, הגיעה מאזור בית חאנון, ולאחר שזוהתה מתקרבת לגדר, מסוקי קרב וטנקים ירו לעברם, ומנעו מהם לחדור. על פי דיווחים פלסטיניים, שלושה מהמחבלים נהרגו, ואחד נוסף נפצע ופונה לבית חולים בעזה. מנגד, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. זאת, כשעתיים לאחר ששוגרו מהרצועה שלוש רקטות לעבר שטח ישראל.