פלסטיני התקרב לגדר הרצועה והשליך רימונים לעבר כוח צה"ל

דובר צה"ל אישר הלילה כי עמדת תצפית מול צפון רצועת עזה זיהתה חשוד מתקרב לגבול, וכשהגיע למקום כוח צה"ל השליכו לעברו רימונים. הלוחמים הגיבו בירי ופגעו בו: "לא היו נפגעים לכוחותינו"

זמן צפייה: 01:51

דובר צה"ל אישר הלילה (שישי) כי עמדת תצפית מול צפון רצועת עזה זיהתה פלסטיני חמוש שהתקרב לגבול, וכאשר הגיע למקום כוח צה"ל, השליך לעברו רימונים. "הלוחמים, שנערכו בנקודה בעקבות הזיהוי, הסתערו לעבר המחבל ופגעו בו", נמסר. "אין נפגעים לכוחותינו".

אתמול התייחס דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי לירי הרקטות מהרצועה בשבועות האחרונים, ואמר: "הג'יהאד האסלאמי ביצע ומתכנן לבצע פיגועים, ביניהם ירי רקטות. ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה. השלכות שיהיו על אי ביצוע הצעדים שתוכננו להתבצע עבור תושבי הרצועה - מוטלות על הג'יהאד האסלאמי. על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הג'יהאד ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה".

תקרית בגבול רצועת עזה | צילום: חדשות בטחון שדה בטלגרם

סא"ל אדרעי כתב כי "רצועת עזה נמצאת בעיצומו של תהליך במסגרתו מבוצעים צעדים אזרחיים שמביאים לשיפורים באופן משמעותי בתחומי החיים האזרחיים ברצועה בטווח הקרוב והרחוק. די להסתכל על מצב החשמל, הדיג, הייצוא והייבוא ברצועה לפני ואחרי. ארגון הטרור גא"פ פועל כדי לערער את ההבנות הללו, לשבש אותן ולפגוע בהן. אנחנו נחושים להגן על אזרחי ישראל. אנו לא מתכוונים לקבל פיגועים וירי רקטות על אזרחינו. אין לנו בעיה עם תושבי הרצועה- להיפך! מי שמבצע פיגועי טרור ימנע את שיפור המצב ברצועה ואת קידום הצעדים שבוצעו ולאלה המתוכננים. הדבר יביא לפגיעה בתושבי הרצועה כולה".

צה"ל תקף אמש מטרות במוצב ימי של חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה לעבר שטח ישראל. בהמשך לכך, זוהה שיגור נוסף מהרצועה לשטח ישראל, והופעלה התרעה בשטח פתוח. בתגובה לשיגור, תקף צה"ל מטרות נוספות ברצועה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190822-2330' autoplay='0' credit='' desc='תקרית בגבול רצועת עזה' kid='1_c7s4fbwg' duration='12'']

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס נט" פורסם כי גורמים ביטחוניים בעזה דיווחו כי מטוסי הקרב הישראלים גרמו נזק רב למוצב שהותקף ברצועה, אך לא דיווחו על נפגעים. מוקדם יותר דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי הדי פיצוצים נשמעו ברחבי עזה, והזרוע הצבאית של חמאס הצהירה כי צה"ל תקף פעמיים את המוצב.

ביום שבת האחרון צה"ל סיכל חדירה של חוליית מחבלים חמושה מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. החוליה, שמנתה חמישה פלסטינים, הגיעה מאזור בית חאנון, ולאחר שזוהתה מתקרבת לגדר, מסוקי קרב וטנקים ירו לעברם, ומנעו מהם לחדור. על פי דיווחים פלסטיניים, שלושה מהמחבלים נהרגו, ואחד נוסף נפצע ופונה לבית חולים בעזה. מנגד, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. זאת, כשעתיים לאחר ששוגרו מהרצועה שלוש רקטות לעבר שטח ישראל.

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל ביצע גם ירי ארטילרי, ופגע בעמדת תצפית של חמאס בגבול. כמו כן, דווח כי פצצות תאורה רבות נורות באזור צפון הרצועה.