3 רקטות שוגרו לעבר ישראל - אחת נפלה בחצר בית בשדרות

שתי רקטות יורטו ע"י כיפת ברזל, ורקטה נוספת התרסקה בחצר בית וגרמה לנזק. תושבת הבית, כבת 30, לקתה בחרדה ופונתה לביה"ח ברזילי. לא היו נפגעים בגוף

זמן צפייה: 03:04

שלוש רקטות שוגרו הערב (שבת) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, שתיים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והשלישית פגעה בחצר בית בשדרות. נגרם נזק כתוצאה מהנפילה, ותושבת הבית כבת 30 ששהתה במרחב המוגן פונתה לבית החולים ברזילי לאחר שלקתה בחרדה. התרעות נשמעו בשדרות, בקיבוצים גבים, ניר עם, מכללת ספיר, ביישוב איבים ובחוות שקמים.

בסך הכול, אנשי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לשישה בני אדם, מהם שניים שנחבלו קלות בגפיים במהלך ריצה למרחב מוגן (גבר כבן 40 שנפל מהאופניים החשמליים ואישה שנפלה בביתה) וארבעה נפגעי חרדה, אישה כבת 76 שמפונת לבי"ח ברזילי. שתי נשים כבנות 30 וגבר לא נזקקו לפינוי לבית חולים.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190817-2131' autoplay='0' credit='נגה בנודיז-סיהו' desc='זירת נפילת הרקטה בשדרות' kid='1_udebgsuh' duration='9'']

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, בתגובה לירי על ישובי המועצה בסוף השבוע: "שוב אנחנו מוצאים את עצמנו במרחבים מוגנים ושוב, עולם כמנהגו נוהג. סוף השבוע האחרון הוכיח באופן שאינו משתמע לשתי פנים שמדיניות ההכלה נכשלה כישלון חרוץ. המשוואה חייבת להשתנות. החוסן שלנו הוא לא צ'ק פתוח ולא אסכים שזאת תהיה המציאות שלנו. אני דורש מהמשלה להפסיק לאלתר את שגרת החירום הזו. ככה אי אפשר להמשיך".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190817-2154' autoplay='0' credit='' desc='פינוי הרקטה מחצר הבית בשדרות' kid='1_vrdm4qmv' duration='17'']

הלילה, בתגובה לירי הרקטה ששוגרה אתמול מרצועת עזה, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז הרצועה. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, שוגרו שני טילים לעבר מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מזרחית לשכונת תופאח. עוד דווח, כי בוצעה תקיפה בשטח חקלאי במזרח הרצועה ומזרחית לעיר דיר אל-בלח.

חלקי הרקטה בחצר הבית בשדרות | צילום: נגה בנודיז-סיהו

אמש נשמעה אזעקת צבע אדום במוקדים רבים ביישובי עוטף עזה - בעיר שדרות ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים. צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה לעבר שטח ישראל והוא יורט על ידי כיפת ברזל. שני בני אדם נפצעו קל בזמן שהיו בדרכם לממ"ד בשדרות, ופונו על ידי צוות מד"א לבית החולים ברזילי.


ירי הרקטה מגיע לאחר שתי תקריות חריגות בגבול הרצועה שהתרחשו לאחרונה. מוקדם יותר השבוע נרשמה היתקלות בשעות הבוקר בצפון הרצועה, כאשר מחבל חמוש חתך את גדר הרצועה סמוך לבית חאנון, נכנס לישראל - וחוסל על ידי כוח צה"ל. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. על פי גורמים בעזה, מרואן נאצר בן ה-25 הוא המחבל שנהרג על גדר הגבול.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190816-2151' autoplay='0' credit='שוהם דדון' desc='' kid='1_bqscq23m' duration='9'']

האירוע התחיל כאשר תצפיות של צה"ל זיהו את המחבל כאשר הוא מנסה לחתוך את הגדר. למקום הוזנקו כוח של גולני וטנקים של חטיבה שבע, שזיהו את הפלסטיני בשטח ישראל. המחבל פתח בירי לעבר הכוח, שהגיב בירי והרג אותו. בתגובה, טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר מטרות באזור. גופת המחבל נאספה על ידי החמאס מתוך הרצועה.

Whatsapp Image 2019 08 11 At 0
מרואן נאצר בן ה-25, לטענת גורמים בעזה המחבל שחוסל בגבול הרצועה | צילום: ידיעות מהשטח

יממה בלבד לפני כן, דובר צה"ל אישר שבשעות הבוקר המוקדמות זיהו תצפיות של צה"ל ברצועהחוליית מחבלים שהתקרבה לגדר המערכת באזור חאן יונס. לפי הודעת צה"ל, החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, הייתה חמושה בכמויות גדולות של רובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG. כוח של חיילי גולני פתח באש לאחר שאחד מחברי החוליה חצה את הגדר והרג אותם. גופותיהם נלקחו לישראל. במהלך האירוע הושלך רימון לעבר כוחותינו, אין נפגעים ישראלים ולא נגרם נזק.