הצעיר שנדקר בחברון: "הסכין נשברה, הוא לא הצליח לדקור נוספים"

משה גרינבלט, שנפצע בינוני בפיגוע בסמוך למערת המכפלה, תקף את מדיניות שר הביטחון בנט ואמר כי הוא "לא עושה כלום". עוד הוסיף: "עצוב שככה יהודי לא יכול להסתובב בכל מקום בארץ ישראל"

זמן צפייה: 00:33

משה גרינבלט, הצעיר שנדקר היום (שבת) ונפצע בינוני בפיגוע דקירה בסמוך מערכת המכפלה, מתח ביקורת על מדיניות משרד הביטחון. "ברוך השם אני מרגיש טוב, הסכין נשברה מתי שהיא נכנסה בי והוא לא הצליח לדקור את האנשים שהיו סביבי, הרבה ניסים", אמר והוסיף: "עצוב שככה יהודי לא יכול להסתובב בכל מקום בארץ ישראל. בפרט בחברון, מקום ששייך לנו, ואנשים שאחראים על התגבור ושר הביטחון, כל האנשים האלה לא עושים שום דבר כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד".

מוקדם יותר היום, כאמור, נפצע משה גרינבלט, בינוני לאחר שנער פלסטיני כבן 15, דקר אותו בגבו, בציר המתפללים סמוך למערת המכפלה בחברון. החשוד פתח במנוסה, אך כוחות הביטחון בסיוע אזרח שנכח במקום תפסו אותו לאחר זמן קצר. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, כאשר הסכין נעוצה בכתף שלו. מצה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.

משה גרינבלט, הפצוע בפיגוע בחברון
משה גרינבלט, הפצוע בפיגוע בחברון | צילום: חדשות 13

פראמדיק מד"א, חנוך זלינגר, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע, צעיר בן 22, מתהלך כשהוא בהכרה ודקור בכתף. מיד הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשמצבו בינוני ויציב".

מוקדם יותר הבוקר נעצרה אישה בשנות ה-50 לחייה בשער שכם שבעיר העתיקה, לאחר שנופפה בסכין לעבר לוחמי משמר הגבול שהיו במקום. מתחקור המשטרה עלה כי מדובר באישה מעורערת בנפשה, והאירוע לא מתוחקר כפיגוע.

מפקד חטמ''ר יהודה, אל''מ איתמר בן חיים בזירת הפיגוע בחברון
מפקד חטמ''ר יהודה, אל''מ איתמר בן חיים בזירת הפיגוע בחברון | צילום: דובר צה''ל

אתמול, כמה מאות מתפללים התפרעו בבוקר במתחם הר הבית בסיום תפילות הבוקר. על פי הדיווח, המתפרעים יצאו בתהלוכה, "תוך שהם קוראים קריאות לאומניות ומפרים את הסדר הציבורי במקום". בתגובה נכנסו כוחות גדולים של המשטרה לשטח ההר בהוראת מפקד המחוז ניצב דורון ידיד, ופיזרו את המתפרעים. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בשטח הר הבית, ותפעל למנוע כל התפרעות או קריאות על רקע לאומני".

ההתפרעויות היו חריגות יחסית, מאחר והשקט על ההר נשמר מאז הקיץ האחרון. אז בחודש אוגוסט, במהלך חג הקרבן המוסלמי שחל במקביל לצום ט' באב, התפרעו אלפים במתחם ההר, בניסיון למנוע ממתפללים יהודים להיכנס. כשהעימותים התפתחו ברחבה החלו המפגינים בזריקת אבנים, בקבוקים וכיסאות, בעוד שהכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.