בת 50 הגיעה לעיר העתיקה בי-ם עם סכין ונעצרה; אין נפגעים

כוחות הביטחון השתלטו על האישה, לאחר שהתקרבה ללוחמי מג"ב שהיו בשער שכם ונופפה לעברם בסכין. מתחקור האירוע עלה כי מדובר באישה מעורערת בנפשה, והמשטרה לא מתייחסת לתקרית כפיגוע

זמן צפייה: 00:18

אישה בשנות ה-50 לחייה נעצרה הבוקר (שבת) בשער שכם שבעיר העתיקה, לאחר שהתקרבה ללוחמי משמר הגבול שהיו במקום ונופפה בסכין לעברם. מתחקיר המשטרה עלה כי מדובר באישה מעורערת בנפשה, והשוטרים לא ירו בה כי הבינו את הסיטואציה. המשטרה לא מתייחסת לאירוע כפיגוע.

אזרח שנכח במקום ושוטרי מג"ב השתלטו על החשודה ועצרו אותה. אף אדם לא נפצע, מלבד שוטר שרדף אחרי החשודה והחליק, נחבל בראש ונפצע קל.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20200118-1117' autoplay='0' credit='' desc='ניסיון פיגוע בשער שכם בירושלים' kid='1_0s5x58p3' duration='99'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בפעם הרביעית ב-3 ימים: בלוני נפץ מעזה נחתו בשטח ישראל

המלצת אמ"ן: לנצל את חיסול סולימאני לדחיקת איראן מסוריה

מג"דית לסבית לחייליה: השיח המסית פוגע ביכולתנו להגן על הארץ

Gkbvxa
חשד לניסיון פיגוע בשער שכם בירושלים | צילום: חדשות 13

אתמול, כמה מאות מתפללים התפרעו בבוקר במתחם הר הבית בסיום תפילות הבוקר. על פי הדיווח, המתפרעים יצאו בתהלוכה, "תוך שהם קוראים קריאות לאומניות ומפרים את הסדר הציבורי במקום". בתגובה נכנסו כוחות גדולים של המשטרה לשטח ההר בהוראת מפקד המחוז ניצב דורון ידיד, ופיזרו את המתפרעים. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בשטח הר הבית, ותפעל למנוע כל התפרעות או קריאות על רקע לאומני".

ההתפרעויות היו חריגות יחסית, מאחר והשקט על ההר נשמר מאז הקיץ האחרון. אז בחודש אוגוסט, במהלך חג הקרבן המוסלמי שחל במקביל לצום ט' באב, התפרעו אלפים במתחם ההר, בניסיון למנוע ממתפללים יהודים להיכנס. כשהעימותים התפתחו ברחבה החלו המפגינים בזריקת אבנים, בקבוקים וכיסאות, בעוד שהכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בכיר תנועת חמאס, חסאם בדראן, התייחס לאירועים ואמר כי הוא "מצדיע לאלפי בני העם הפלסטיני שהגיעו הבוקר להתפלל במסגד וקראו תיגר על צעדי הכיבוש". עוד ציין הבכיר כי הפגיעה במתפללים באל-אקצא היא קו אדום והתנועה לא תאפשר פגיעה בקדושת המקום.

בעקבות האירועים, שגריר ישראל בירדן אמיר ויסברוד זומן לשיחה, בה נמסר לו כי "ירדן מגנה את ההפרות שישראל מבצעת במסגד אל-אקצא". שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, צייץ אז בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לעימותים: "מגנים בחריפות את ההפרות של ישראל סביב מסגד אל-אקצא. איננו תומכים בהתנהגות של שלטונות הכיבוש והניסיונות לשנות את הסטטוס על העיר ירושלים ואתרי הקודש שלה".