בפעם הרביעית ב-3 ימים: בלוני נפץ מעזה נחתו בשטח ישראל

צרור בלונים המחובר למטען צינור מאולתר, אותר בחוף לידו, סמוך לטיילת באשדוד, ונוטרל על ידי חבלני המשטרה. זאת, לאחר שאמש צה"ל תקף יעדים של חמאס עקב שלושה שיגורי בלונים

זמן צפייה: 06:06

צרור בלונים המחובר למטען צינור מאולתר, אותר היום (שישי) בחוף לידו באשדוד, סמוך לטיילת. כוחות משטרה הוזעקו למקום וחסמו את הזירה, וחבלנים ניטרלו את המטען. מאוחר יותר אותר בלון נוסף שנחשד כנושא עליו חומר נפץ במושב נתיב העשרה בעוטף עזה. זאת, לאחר שאמש צה"ל תקף יעדים של חמאס בעקבות שלוש אירועי שיגור בלונים שאירעו ביממה אחת.

תיעוד שפורסם ברצועת עזה המתאר ככל הנראה את שיגור צרור הבלונים

אמש, כאמור, מסוק קרב של צה"ל תקף תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לשיגור בלוני הנפץ לעבר עוטף עזה - שלוש פעמים ביממה. אתמול צרור בלונים מחובר למטען נפץ אותר בשטח חקלאי במועצה האזורית שדות נגב, וביום רביעי אותרו בשדרות בלונים שאליהם חובר מטען.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בתגובה לבלוני הנפץ: חיל האוויר תקף תשתית חמאס בצפון הרצועה

דרום ירוק: כך משתקם עוטף עזה מנזקי שריפות הבלונים

דיווח: הפלגים הפלסטיניים בעזה החליטו לשוב להסלמה עם ישראל

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-0-00-201171403' autoplay='0' credit='שייקה שקד' desc='חשד לבלון נפץ שנמצא בנתיב העשרה' kid='1_n1ulejb8' duration='35'']

Whatsapp Image 2020 01 17 At 1

ברקע ירי הרקטות לישראל ביום רביעי, דיווח עיתון "אל-אחבאר" הרואה אור בלבנון כי הפלגים הפלסטיניים ברצועה החליטו לשוב להסלמה. זאת, לטענת הגורם שמסר את הדיווח, מאחר שישראל מתמהמהת ביישום הבנות הרגיעה שעליהן הוחלט עם המתווך המצרי.

לפי הדיווח, משלחת ביטחונית מצרית הייתה אמורה להגיע לרצועת עזה בסוף השבוע שעבר - אך בואה נדחה. המשלחת המצרית הייתה אמורה לדון עם חמאס על מחירי הסחורות הנכנסות לרצועה ממצרים. הגורם הוסיף כי ישנה מתיחות בין חמאס למצרים, על רקע הביקורים של משלחות הפלגים הפלסטיניים באיראן, שבו השתתפו בין היתר אסמאעיל הנייה וזיאד אל-נחאלה.