תקרית בגבול הרצועה: חוליית צלפים ירתה לשטח ישראל; אין נפגעים

כוח צה"ל זיהה את החולייה, המשוייכת לג'יהאד האסלאמי, כאשר ביצעה ירי מאזור חאן יונס לעבר הכוחות סמוך לגדר. בתגובה, החיילים השיבו אש, ואחד היורים נפגע. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון

זמן צפייה: 03:39

מתיחות בדרוםלאחר שחוליית צלפים של הג'יהאד האסלאמי ירתה היום (רביעי) מאזור חאן-יונס שבדרום רצועת עזה לעבר כוח צה"ל בשטח ישראל, הלוחמים השיבו באש. אחד היורים נפגע, אך מצבו אינו ברור. אין נפגעים לכוחות הביטחון. על פי דיווח פלסטיני, היורה נפצע בינוני ופונה לבית החולים האירופי ברצועה.

אירוע ירי הצלפים התרחש ברקע החלטת מתאם פעולות הממשלה בשטחים להתיר כניסה ל-2,000 סוחרים עזתים והרחבת מרחב הדייג ל-15 מייל ימיים החל מהבוקר. זאת, לאור השקט היחסי והפסקת שיגור בלוני הנפץ. עם זאת, איסור הכנסת מלט לרצועה, שנכנס לתוקף לפני מספר שבועות - יישאר על כנו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שנעצר בהר הבית: יהודה גליק נלקח לחקירה באמצע הלילה

בא כוחו של היועמ"ש: להשעות את המורה שזרקה תפוח על נתניהו

כמו בסרט: אדם רץ לבית בוער באשדוד – כדי לחלץ לכודים • תיעוד

ג'יפ צה''ל על הגדר בעזה
ג'יפ צה''ל על הגדר בעזה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, אתמול דווח כי בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי המשלחת המצרית שביקרה בשבוע שעבר בישראל וברצועת עזה - הגיעה כדי למנוע מישראל להתנקש בשני בכירים מארגון הטרור, שמתנגדים להסכם הרגיעה במתכונתו הנוכחית. לפי הדיווח בכלי התקשורת הערבי, אחד מיעדי ההתנקשות של ישראל היה מנהיג חמאס, יחיא סינוואר.

בנוסף לסינוואר, הגורמים סיפרו לעיתון כי ישראל התכוונה להתנקש גם במרוואן עיסא, שנחשב למפקד בפועל של הזרוע הצבאית של החמאס, שנחשב לתומכו הגדול של מנהיג חמאס. המקורות מסרו כי ישראל רואה בשניים כאחראיים להסלמה ברצועה, ולכן רצתה לחסלם.

יחיא סנוואר ובנימין נתניהו
יחיא סנוואר ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, והצהיר בפניהם כי ‫"לפני הבחירות קשה ללכת אירוע צבאי משמעותי, אבל אם לא תהיה ברירה - זאת גם אופציה". עוד ציין: "הסדרה עדיפה ממלחמה, ואנחנו חייבים למצות את התהליכים".

בפגישה השתתפו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן.