לאור השקט היחסי: צה"ל מוסיף 2,000 היתרי כניסה לסוחרים עזתים

בתום התייעצות ביטחונית שעסקה במתיחות בדרום, הוחלט על כמה צעדים הומניטריים בעקבות הפסקת הפרחת בלוני הנפץ, כאשר בין היתר מרחב הדיג יוגדל שוב ל-15 מיילים ימיים

זמן צפייה: 01:10

מתיחות בדרום: מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע היום (שלישי) על צעדים הומאניטריים לרצועת עזה שיכנסו לתוקף מחר, בהם מתן היתרי כניסה ל-2,000 סוחרים עזתים והרחבת מרחב הדייג ל-15 מייל ימיים. זאת, לאור השקט היחסי והפסקת שיגור בלוני הנפץ. עם זאת, איסור הכנסת מלט לרצועה, שנכנס לתוקף לפני מספר שבועות - ישאר על כנו.

"המשך המדיניות ייקבע רק על פי המעשים בשטח", נמסר מהמתפ"ש. "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה. ככל שלא יישמר השקט, מדינת ישראל תנהג בהתאם".

מוקדם יותר היום דיווח העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", כי המשלחת המצרית שביקרה בשבוע שעבר בישראל וברצועת עזה - הגיעה כדי למנוע מישראל להתנקש בשני בכירים מארגון הטרור, שמתנגדים להסכם הרגיעה במתכונתו הנוכחית. לפי הדיווח בכלי התקשורת הערבי, אחד מיעדי ההתנקשות של ישראל היה מנהיג חמאס, יחיא סינוואר.

עוד בחדשות 13:

"הגעת המשלחת המצרית לאזור – בשל כוונת ישראל לחסל בכירי חמאס"

רה"מ: "אם לא תהיה ברירה – ייתכן אירוע צבאי לפני הבחירות"

בתגובה לירי הרקטות לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

דייגים בחוף ברצועת עזה
דייגים בחוף ברצועת עזה | צילום: רויטרס

בנוסף לסינוואר, הגורמים סיפרו לעיתון כי ישראל התכוונה להתנקש גם במרוואן עיסא, שנחשב למפקד בפועל של הזרוע הצבאית של החמאס, שנחשב לתומכו הגדול של מנהיג חמאס. המקורות מסרו כי ישראל רואה בשניים כאחראיים להסלמה ברצועה, ולכן רצתה לחסלם.

מוקדם יותר השבוע נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, והצהיר בפניהם כי ‫"לפני הבחירות קשה ללכת אירוע צבאי משמעותי, אבל אם לא תהיה ברירה - זאת גם אופציה". עוד ציין: "הסדרה עדיפה ממלחמה, ואנחנו חייבים למצות את התהליכים".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בפגישה השתתפו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן.

במהלך המפגש עדכן ראש הממשלה את ראשי הרשויות בהתפתחויות האחרונות הקשורות בעזה ואמר כי "אנו נערכים לכל התרחישים, כולל מבצע רחב היקף". נתניהו הנחה את מ"מ מנכ"ל משרדו לקדם החלטת ממשלה לפיתוח כלכלי מואץ בחיזוק והקמת אזורי תעשייה ותעסוקה ליישובי עוטף עזה, וכן לבחון הקמת "מנהלת לפיתוח העוטף" במשרד ראש הממשלה.