לאחר שנעצר בהר הבית: יהודה גליק נלקח לחקירה באמצע הלילה

חבר הכנסת לשעבר עוכב לחקירה, כשעל פי החשד גנב מסמכים של המשטרה בזמן שנחקר אתמול. המשטרה הגיעה לביתו וחיפשה את המסמכים. "אחרי יום של טרטורים - החיפוש בעיצומו בכל הבית, זו הטרדה"

זמן צפייה: 00:45

חבר הכנסת לשעבר, יהודה גליק, עוכב הלילה (רביעי) לחקירה, כשעל פי החשד, גנב מסמכים של המשטרה בזמן חקירתו אתמול, לאחר שנעצר בהר הבית. המשטרה הגיעה הלילה לביתו עם צו חיפוש, וחיפשה בחפציו את המסמכים. גליק פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונות מהחיפוש שנעשה בביתו, וכתב: "אחרי יום של טרטורים - החיפוש בעיצומו, בכל הבית", ואף טען כי זו "הטרדה".

מהמשטרה נמסר כי "הלילה בוצע חיפוש על פי צו של בית משפט ועוכב לחקירה החשוד שהפר אתמול בבוקר את הסדר בהר הבית, וזאת בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט וגניבה. אתמול, בסיום החקירה של החשוד עלה החשד כי הוא גנב חומרי חקירה טרם יציאתו מחדרי החקירות, ובעקבות החשדות פנתה המשטרה לבית המשפט שאישר את בקשתה לצו חיפוש בביתו של החשוד. בהמשך הערב הגיעו שוטרים לביתו והמתינו עד הגעתו בשעות הלילה, ערכו חיפוש במקום ועיכבו את החשוד לחקירה שבסיומה שוחרר בתנאים מגבילים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תינוקת מתה בשריפה שפרצה בבית בנגב; 8 ילדים נפגעו משאיפת עשן

לראשונה: כתמי דם שהוסתרו בזירת רצח תאיר ראדה – נחשפים

נתניהו הזמין את גנץ לעימות לקראת הבחירות: "תפסיק לפחד"

עו"ד עדי קידר, שמייצג את גליק: "מהרגע הראשון מר גליק שיתף פעולה מלאה ומסר לחוקרים שהוא אינו יודע במה מדובר, והמסמכים היחידים שיצאו תחת ידו, הם מסמכי השחרור עליהם חתם בסוף חקירתו על המעצר ההזוי, מעצר השווא שהיה בשעות הבוקר. חרף טענותיו המשיכו החוקרים שעה ארוכה, תוך שהם הופכים את ביתו, לבצע את החיפוש בסופו הוא אף נלקח לתחנת המשטרה ועוכב לחקירה בה מסר שוב את גרסתו המלאה - משטרת ישראל מפגינה שוב התנהגות אימפולסיבית ובעייתית והכל לאור העובדה שהמעצר המוקדם היה מעצר שווא שהביך אותה".

מפקד מרחב דוד, חיים שמואלי, אמר לחדשות 13 כי "מה שיהודה גליק עשה זו פרובוקציה. הוא גנב מסמכים שלא בתום לב. וזה עולה באופן מובהק מחומרי החקירה שנמצאים בידינו".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בתגובה לעיכובו של גליק כי "ההתנכלות של המשטרה לחבר הכנסת לשעבר היא אלימה ולא ראויה. לא יכול להיות שבמדינת ישראל שוטרים אוזקים אדם כי הוא הלך לאט מדי בעיניהם. לא יכול להיות שמטרטרים אדם באמצע הלילה בעילה שמעוררת סימני שאלה. לא יכול להיות שזכויות אדם הפקר".

כאמור, גליק נעצר אתמול כשליווה שני חברי קונגרס אמריקנים לסיור במתחם הר הבית. על אף שתחת הגבלות מסוימות ובליווי משטרה ניתן להיכנס לשטח ההר, גליק הביע רצון לחרוג מהן ולרדת לשטח המבנה "אורוות שלמה", שלצד קירותיו נבנה מסגד. השוטרים שליוו את הקבוצה התרו בפני גליק שלא לעשות כן, אך האחרון לא שמע בקולם - ונעצר תוך שימוש בכוח.

גליק הגיע לשטח הר הבית כשהוא מלווה בשני חברי הקונגרס ובני משפחותיהם לטובת סיור באזור - שעבר בשלום וללא אירועים חריגים. לאחר זמן קצר, חזר גליק לנקודת הבידוק בכניסה להר הבית (שער המוגרבים) ונכנס לשטח ההר - בניגוד לחוק וללא תיאום עם השוטרים. המשטרה מסרה כי גליק החל להסתובב באזור בניגוד לכללי הביקור הנהוגים במקום, על אף שהכיר אותם מביקוריו הקודמים במתחם.

יהודה גליק בהר הבית
יהודה גליק בהר הבית | צילום: רויטרס

עוד נמסר מהמשטרה כי "גליק סירב להישמע להוראות השוטרים ולהתלוות אליהם תוך המשך יצירת פרובוקציה מולם, דבר שאילץ אותם לעכב אותו ולכן הם נאלצו להודיע לו שהוא עצור". על אף שנעצר, כך לדברי המשטרה, "הוא המשיך במעשיו - דבר שאילץ את השוטרים לאזוק אותו". גליק שוחרר מהאזיקים עוד בשטח ההר ולווה ע"י השוטרים לחקירה.

תום ניסני, יו"ר תנועת "סטודנטים למען הר הבית", מסר בתגובה למעצרו של גליק כי "מעצרו של ח"כ ישראלי לשעבר באזיקים ועוד מייד לאחר סיור עם חברי קונגרס אמריקניים ממחיש את החרפה הגדולה שלנו בהר הבית - ההר לא בידינו".

ח''כ לשעבר יהודה גליק נעצר לאחר שעלה להר הבית
ח''כ לשעבר יהודה גליק נעצר לאחר שעלה להר הבית | צילום: חדשות 13

מטעם "הקרן למורשת הר הבית" נמסר כי "ח"כ לשעבר יהודה גליק, מייסד הקרן למורשת הר הבית, נעצר באזיקים כאחרון העבריינים ורק כי העז 'ללכת לאט מדי'. מזה זמן שמשטרת ישראל בחסות המשרד לביטחון פנים של השר ארדן ממשיכים להצר את צעדיהם של העולים להר הבית היהודים. המצב הזה לא יכול להימשך ואנו קוראים למקבלי ההחלטות להתעשת ומיד".