בא כוחו של היועמ"ש: להשעות את המורה שזרקה תפוח על נתניהו

פרסום ראשון: לאחר שנחקרה באזהרה ושמרה על זכות השתיקה, נציגו של מנדלבליט המליץ לנציב שירות המדינה להשעות לשלושה חודשים את עובדת ההוראה שביצעה את הפרובוקציה בכנס פוליטי בנתניה

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

פרסום ראשון: בא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המליץ היום (רביעי) לנציב שירות המדינה להשעות לשלושה חודשים את עבודת ההוראה, בריניש זהבה בק, שזרקה תפוח על ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס פוליטי בנתניה בשבוע שעבר. זאת לאחר שהמורה נחקרה באזהרה במשטרה ושמרה על זכות השתיקה. ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, הנחה את פרקליטות מחוז מרכז ללוות את החקירה.

אתמול הנחה שר החינוך רפי פרץ לזמן לבירור במשרדו את עובדת ההוראה. בנוסף לפרובוקציה, המורה אף השוותה בין נתניהו לאדולף היטלר. פרץ הסביר את החלטתו: "כפי שאמרתי פעמים רבות, לא נקבל התנהגות אלימה במערכת החינוך, לא של תלמידים וקל וחומר לא של מורים המהווים דוגמא אישית.‬ ‫המורה שזרקה תפוח לעבר ראש הממשלה, והשוותה אותו בשידור חי להיטלר, חצתה קו אדום, גם מילולי וגם פיזי. יש גבול והוא עובר בדיוק כאן. ‬‫הנחתי את הדרג המקצועי במשרד להזמינה לבירור בהקדם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו הזמין את גנץ לעימות לקראת הבחירות: "תפסיק לפחד"

נוסעת ב"ספינת הקורונה": חשבנו שהנציג הישראלי יזרז את התהליך

כמו בסרט: אדם רץ לבית בוער באשדוד – כדי לחלץ לכודים • תיעוד

נתניהו ומנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

במשרד החינוך ציינו כי "בהתנהגותה ובאמירותיה, פעלה עובדת ההוראה בניגוד גמור לקוד ההתנהגות המצופה מאיש חינוך ובניגוד גמור לנהלים החלים על עובד ציבור. השלכת התפוח לעבר ראש הממשלה והאמירות המשוות אותו להיטלר הן חמורות מאוד, פסולות ומגוונות". עוד נמסר כי "המשרד מוביל מדיניות ברורה במאבק באלימות, ואין בכוונתו להתפשר, בטח כאשר מדובר בעובד הוראה, איש חינוך, שמהווה מודל בבואו לשנות דפוסים פסולים בחברה".

כזכור, התקרית המדוברת אירעה ביום שבת. בעקבות האירוע בק עוכבה לחקירה, אך שוחררה כעבור זמן קצר. מפרטים ראשונים עלה כי התפוח הושלך, ככל הנראה, על ידי קבוצת פעילים למען זכויות בעלי חיים וכנראה כוון כלפי ראש עיריית נתניה מרים פיירברג - ברקע מחלוקת מקומית. נתניהו לא נפגע בתקרית והוא שב לדבר זמן קצר לאחר התקרית.