נוסעת ב"ספינת הקורונה": חשבנו שהנציג הישראלי יזרז את התהליך

ישראלית שעוד לא פונתה מהאונייה שבה נדבקו מאות בני אדם בנגיף הסיני סיפרה לחדשות 13 כי לא עודכנו מתי ירדו מהסיפון, וטענה: "בגלל הלחץ בישראל - הרשויות ביפן לא רוצות לשתף פעולה"

זמן צפייה: 02:26

הנגיף הסיני: אלנה סמולוב, ישראלית שעדיין שוהה על "ספינת הקורונה", סיפרה היום (רביעי) לחדשות 13 כי למורת רוחם, תהליך הפינוי מהאונייה מתעכב. לדבריה, "חשבנו שנציג משרד הבריאות יזרז את העניינים ונוכל לחזור לארץ", ואף טענה כי קונסולית ישראל ביפן אמרה לה ש"בגלל הלחץ בישראל - הרשויות ביפן לא רוצות לשתף איתם פעולה". בתוך כך, 79 אנשים נוספים על הספינה אובחנו כחולים בנגיף.

עוד אמרה סמולוב כי "לפני ארבעה ימים לקחו מאיתנו בדיקות, ואמרו שהתוצאות יגיעו יומיים אחרי. בינתיים התשובות לא הגיעו ואנחנו לא מצליחים לקבל אותן". הנוסעת הישראלית ציינה כי הקונסולית אמרה כי הנוסעים שעוד לא ירדו יצטרכו לחכות כמה ימים נוספים, מפני שיש "עומס", והוסיפה כי הישראלים בספינה אנם יודעים מי יחזור לארץ ומי צריך להמשיך מהספינה לבית חולים ביפן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר 14 ימי בידוד – החל פינוי נוסעי "ספינת הקורונה"

הרוג ועשרה פצועים בתאונת דרכים בין משאית למיניבוס בכביש 40

כמו בסרט: אדם רץ לבית בוער באשדוד – כדי לחלץ לכודים • תיעוד

אלנה סמולוב, נמצאת על ''ספינת הקורונה''
אלנה סמולוב, נמצאת על ''ספינת הקורונה'' | צילום: חדשות 13

הבוקר החלו הרשויות ביפן לשחרר את הנוסעים שהושמו בבידוד במשך 14 יום על סיפונה של "ספינת הקורונה", או בשמה הרשמי - אוניית "נסיכת היהלום". 500 הנוסעים, בהם גם 12 מתוך 15 הנוסעים הישראלים שהפליגו לשיט שנגדע עקב התפרצות הווירוס הקטלני, צפויים להשלים את מהלך עזיבת הספינה ביומיים הקרובים.

עדנה והנרי בן שבת, שניים מהישראלים ששהו על הספינה, לאחר שחרורם: "אנו שמחים לצאת מהספינה אך באותה נשימה נישאר מוטרדים עד להורדת כלל הישראלים מהספינה. אנו מרגישים טוב. במהלך השחרור עברנו בדיקות רבות עד שעלינו לאוטובוס".

נוסעים נצורים על ספינת הקורונה שעוגנת לחופי יפן
נוסעים נצורים על ספינת הקורונה שעוגנת לחופי יפן | צילום: רויטרס

12 הישראלים שמתוכננים לרדת מן הספינה ולשוב ארצה בטיסה מיוחדת בלילה שבין יום חמישי לשישי, יושמו בבידוד נוסף במתקן מיוחד שהוכן עבורם בבית החולים שיבא שבתל השומר. בבידוד זה יושמו גם הטייס והדיילת שיעמדו לרשותם בטיסה חזור. שלושת הישראלים שנדבקו בנגיף בעודם על הספינה, יישארו באשפוז בבית החולים הצבאי שהוקם ביפן. אלה צפויים לחזור ארצה רק לאחר סדרת בדיקות שתוכיח כי הנגיף כבר אינו נמצא בגופם.

שגרירות ישראל בטוקיו בשיתוף צוות משרד הבריאות הודיעו כי על פי התכנון, הנוסעים ירדו לכל המאוחר מחר בשעה 18:00 לפי שעון יפן, בהנחה שלא תהינה תקלות בלתי צפויות, ויועברו למטוס שיביא אותם לארץ. בישראל ימתינו להם צוותים רפואיים של מד"א שיעבירו אותם לבדיקות ובידוד של 14 יום בבית החולים שיבא תל השומר.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור יורם לס, הסביר בתוכנית "העולם הבוקר" כי "האונייה הייתה גול עצמי שהיפנים הכניסו לעצמם - כל העולם יודע שהספינה הייתה אינקובטור של וירוסים. זו הייתה טעות חמורה ביותר". לטענתו, מחוץ למחוז חוביי שבו התפרץ הנגיף, "אין מגפה ואין התפרצות, אבל יש היסטריה מוגזמת".