איתן שנרב השתחרר מביה"ח: "מודה לעם ישראל שעטף אותנו"

הרב שנפצע בינוני ושכל את בתו רינה בפיגוע במעיין בדולב, אמר בצאתו מהדסה עין כרם: "מהרגע הראשון ידעתי שהיא נהרגה, ואמרתי לה שלא נעזוב אותה לעולם"

זמן צפייה: 04:21

הפיגוע במעיין בדולב: הרב איתן שנרב, שנפצע בינוני בפיגוע בעין בובין ביום שישי, שבו נרצחה בתו רינה בת ה-17 ובנו דביר חיים נפצע באורח קשה - השתחרר היום (רביעי) מבית החולים הדסה עין כרם. בהצהרה שנתן לתקשורת עם שחרורו, אמר: "תודה לקדוש ברוך הוא שהציל אותנו, לרופאים המקסימים שעושים עבודת קודש, הצוות הרפואי וגם כוחות הביטחון שעושים יום ולילה להציל אותנו. מודה לכל עם ישראל שעטף אותנו בצורה מדהימה. אין כמו עם ישראל, לא חשבתי שזה יהיה בצורה כזו".

"השיח הציבורי השתנה, קצת יותר אחדות, לעזוב את הפלאפונים, קצת תורה ועם ישראל וכל הדברים האלו לעילוי נשמת רינה", אמר. "מהרגע הראשון ידעתי שנהרגה ואמרתי לה שלא נעזוב אותה לעולם".

על בנו דביר, שנותר מאושפז בבית החולים, אמר: "דביר מתקדם מאוד יפה, יש לו עוצמה פנימית כזו, דביר ילד מתוק מדבש עמוק, לא קל לו. הוא מרגיש הרבה יותר טוב ואני מקווה שנראה אותו באותה נקודה בעזרת השם".

לכתבות נוספות בנושא: 

ליברמן: נתפסו המחבלים מהמעיין בדולב; שב"כ: פרסום לא על דעתנו

אחותה של רינה שנרצחה בפיגוע בדולב: "היא הפיצה שמחה בכל מקום"

הפיגוע במעיין בדולב: "צה"ל החרים כלי רכב סמוך לרמאללה"

הרב איתן שנרב, שנפצע בפיגוע במעיין דולב
הרב איתן שנרב, שנפצע בפיגוע במעיין דולב | צילום: חדשות 13

פרופסור אלון פיקרסקי, מנהל המחלקה לכירורגיה בבית החולים, אמר: "אנחנו שמחים שאיתן משתחרר היום. הוא הגיע עם הבן שלו בשישי לחדר טראומה, הוא סבל מרסיס בעצם, השתקם יפה וימשיך להשתקם במעקב. דביר חיים עדיין מאושפז, ואנחנו מקווים שישתחרר בקרוב גם כן".

ביום שני נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר בבית החולים את איתן שנרב, ואמר לו: "הרוח והיכולות שלך, הרב איתן, גם הנפשיות וגם המנהיגותיות, מחזקות אותנו פה כל כך בארץ הזו. אנחנו בוכים, ומגיע לרינה שנבכה, אבל אנחנו גם קמים, וחשוב לנו ביותר להמשיך את קול רינה. לבחור בחיים ולהמשיך חזקים".

"אתם בלוד עושים דבר ענק עבור המדינה ולמען העם בישראל", המשיך ריבלין. "לוד היא זעיר אנפין של כל החיים שלנו פה, הארץ הזו היא מולדתו של העם היהודי, היא הארץ המובטחת ובכל מקום בעולם הקפידו לומר לנו שמקומנו פה".

הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב
הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב | צילום: באדיבות המשפחה, רועי תורתי

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקדם תוכנית להקמת שכונה חדשה בדולב, שבה ישנו תכנון להקים כ-300 יחידות דיור חדשות. "נעמיק שורש ונכה באויבינו. נמשיך לחזק ולפתח את ההתיישבות", מסר.

ביום ראשון, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי צה"ל החרים כלי רכב פלסטיני בכפר עין עריכ הסמוך לרמאללה. מערכת הביטחון פעלה מתוך הנחה שלפחות אחד מחברי החוליה הוא תושב האזור, שהכיר את המעיין. כמו כן, סביר כי חברי החוליה התפזרו לאחר הפיגוע וחבריה אינם בהכרח נמצאים יחד.

Whatsapp Image 2019 08 24 At 1
המצוד אחר חוליית המחבלים מהפיגוע בדולב | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר באותו היום, סיפרה מוריה שנרב סינגר, אחותה של רינה שנרב, על האישיות המיוחדת של אחותה: "רינה הייתה ילדה שמחה מאוד. הדבר שהכי זוכרים ממנה זה החיוך הענק שלה. היא פשוט הפיצה חיים והפיצה שמחה בכול מקום שאליו היא הגיעה. בבית, באולפנה ובהתנדבויות השונות שהיא הייתה פעילה בהם".

"אנחנו מרגישים שאיבדנו כולנו אבידה גדולה מאוד ברמה האישית. אבל יש פה גם אבידה לאומית כי רינה הייתה מיוחדת ברמה הלאומית וגם כי זה פיגוע בעם היהודי – זה משהו שאמור לכאוב לכולנו".