ליברמן: נתפסו המחבלים מהמעיין בדולב; שב"כ: פרסום לא על דעתנו

שר הביטחון לשעבר כתב בטוויטר על דבר המעצר, ובהמשך מחק הציוץ. גם שקד כתבה על הדברים, אך יותר מאוחר שינתה את הנוסח. עם זאת, בשב"כ מיהרו להבהיר: "החקירה בעיצומה, להמתין להודעה רשמית"

זמן צפייה: 02:14

הפיגוע במעיין בדולב: שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן כתב היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו כי נעצרו המחבלים שביצעו את הפיגוע במעיין בדולב, שבו נרצחה רינה שנרב. "כל הכבוד לכוחות הביטחון ולחיילי צה"ל. אפשר רק להצטער על כך שרה"מ נתניהו מונע את העברת חוק עונש מוות למחבלים", הוסיף ליברמן בציוץ, שנמחק לאחר זמן קצר. גם יו"ר ימינה איילת שקד כתבה על דבר המעצר, לאחר ביקורה בבית משפחת שנרב שבלוד. בהמש, מחקה שקד את הציוץ, וצייצה על ביקורה בלוד, מבלי לציין על מעצר המחבלים.

בשב"כ מיהרו להבהיר כי הפרסומים בנושא לא נכתבו באישורם. "חקירת הפיגוע נמצאת בעיצומה ויש להמתין לסיומה ולהודעות רשמיות ומוסמכות בנושא תוצאותיה", נמסר מדוברות הארגון.

זאת, ברקע דיווחים פלסטיניים על מעצרים שביצעו הלילה כוחות הביטחון בכפר כובאר הסמוך לרמאללה, שממנו יצאו גם מבצעי הפיגועים בגבעת אסף ובעפרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הפיגוע במעיין בדולב: "צה"ל החרים כלי רכב סמוך לרמאללה"

הפיגוע במעיין בדולב: ארבעה פלסטינים נעצרו מאז הלילה

הפיגוע במעיין בדולב: הטרור מכה בעין בובין – בפעם השנייה

Whatsapp Image 2019 08 24 At 1
המצוד אחר חוליית המחבלים מהפיגוע בדולב | צילום: דובר צה''ל

בתגובה לפרסום הציוץ ומחיקתו, מסרה הדוברת של ח"כ אביגדור ליברמן: "לפני זמן מה הגיעו אליי ידיעות מכמה מקורות על תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע בדולב והידיעה מאושרת ע"י צנזורה. דיווחתי על כך לח"כ ליברמן שבירך את הלוחמים ואת כוחות הביטחון על הפעולה. לצערי, רק לאחר פרסום הציוץ גיליתי שהפרסום אינו מאושר והוא מיד הוסר".

שב"כ הגיב לדיווחים ומסר כי "הפרסומים בנושא תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע בדולב אינם על דעת או באישור שב"כ אשר אמון על החקירה. חקירת הפיגוע נמצאת בעיצומה ויש להמתין לסיומה ולהודעות רשמיות ומוסמכות בנושא תוצאותיה".

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב
רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב | צילום: מתוך דף הפייסבוק של רינה שנרב

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקדם תוכנית להקמת שכונה חדשה בדולב, שבה ישנו תכנון להקים כ-300 יחידות דיור חדשות. "נעמיק שורש ונכה באויבינו. נמשיך לחזק ולפתח את ההתיישבות", מסר נתניהו.

בתוך כך, הנשיא ריבלין ביקר בבית החולים את איתן שנרב, אביה של אינה, ואמר לו: "אתם בלוד עושים דבר ענק עבור מדינת ישראל ולמען העם בישראל. לוד היא זעיר אנפין של כל החיים שלנו פה. הארץ הזו היא מולדתו של העם היהודי. היא הארץ המובטחת ובכל מקום בעולם הקפידו לומר לנו שמקומנו פה".

"הרוח והיכולות שלך, הרב איתן, גם הנפשיות וגם המנהיגותיות, מחזקות אותנו פה כל כך בארץ הזו", המשיך ריבלין. "אנחנו בוכים, ומגיע לה לרינה שנבכה, אבל אנחנו גם קמים. וחשוב לנו ביותר להמשיך את קול רנה. לבחור בחיים ולהמשיך חזקים".

נמשך המצוד אחר המחבלים מהפיגוע בדולב
נמשך המצוד אחר המחבלים מהפיגוע בדולב | צילום: דובר צה''ל

אתמול, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי צה"ל החרים כלי רכב פלסטיני בכפר עין עריכ הסמוך לרמאללה. מערכת הביטחון פעלה מתוך הנחה שלפחות אחד מחברי החוליה הוא תושב האזור, שהכיר את המעיין. כמו כן, סביר כי חברי החוליה התפזרו לאחר הפיגוע ואינם בהכרח נמצאים יחד.

מוקדם יותר אתמול, פרמדיק מד"א, שלמה פרל, שהגיע ראשון לזירת הפיגוע, נפגש בבית החולים הדסה עין כרם עם איתן שנרב, אביה של רינה. פרל, שהוא גם קרוב משפחתו של שנרב, סיפר: "ראיתי שאלו איתן, רינה ודביר, פעלתי בשיא המהירות כדי להתחיל בפינוי. אחר כך היה קשה, אבל את הבכי שמרתי לבית".

שנרב, מצדו, הודה לחברו על העזרה שהגיש לו ולבנו. "תודה רבה למד"א על הטיפול המסור", אמר שנרב. "תודה שאתם עוסקים בהצלת חיים. לבני דביר נשאר עוד שבוע לסיים את קורס החובשים, וגם הוא יוכל לתרום ולפעול להצלת חיים".

בשבת, כזכור, חלה התקדמות מסוימת במצוד הנרחב באזור, שבו השתתפו כוחות גדולים של צה"ל ושב"כ. גורם בטחוני בכיר מסר לחדשות 13 כי "הזירה סיפקה קצה חוט. לצה"ל ולשב"כ יש דברים לעבוד איתם". "לא מדובר בזירה של מחבל בודד", הוסיף הגורם. "הם השאירו ראיות במקום". להערכתו המצוד יימשך כמה ימים, והוא יחשוף את כל תשתית המחבלים שארגנה את האירוע הקשה.