אחותה של רינה שנרצחה בפיגוע בדולב: "היא הפיצה שמחה בכל מקום"

בריאיון ל"העולם הבוקר" סיפרה מוריה על דמותה של אחותה, שנהרגה מפיצוץ מטען בבנימין: "אנחנו מרגישים אבידה גדולה מאוד ברמה האישית. אבל יש פה גם אבידה לאומית כי זה פיגוע בעם היהודי"

זמן צפייה: 00:40

מוריה שנרב סינגר, אחותה של רינה שנרב, שנרצחה ביום שישי בפיגוע במעיין ליד דולב, סיפרה היום (ראשון) בריאיון ל"העולם הבוקר" על האישיות המיוחדת של אחותה: "רינה הייתה ילדה שמחה מאוד. הדבר שהכי זוכרים ממנה זה החיוך הענק שלה. היא פשוט הפיצה חיים והפיצה שמחה בכול מקום שאליו היא הגיעה. בבית, באולפנה ובהתנדבויות השונות שהיא הייתה פעילה בהם".

"אנחנו מרגישים שאיבדנו כולנו אבידה גדולה מאוד ברמה האישית. אבל יש פה גם אבידה לאומית כי רינה הייתה מיוחדת ברמה הלאומית וגם כי זה פיגוע בעם היהודי – זה משהו שאמור לכאוב לכולנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האב נפגש עם בנו לאחר הפיגוע בדולב: "היה הכי קשור לרינה"

הפיגוע במעיין בדולב: ארבעה פלסטינים נעצרו מאז הלילה

הפיגוע במעיין בדולב: שיפור במצבו של הנער הפצוע; המצוד נמשך

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב ז''ל | צילום: תנועת בני עקיבא

לדבריה של מוריה, תעצומות הנפש שאביה מגלה חרף האירוע הקשה שעברה המשפחה, אינם מפתיעים אותה: "אבא שלי תמיד ככה. אנחנו תמיד אומרים שההורים שלנו הם אנשים חזקים שמובילים את עם ישראל בשקט שלהם. הם מיוחדים, הם מפעילים פה המון מפעלי חסד בעיר ומהבית המיוחד הזה שההורים שלי הקימו, רינה יצאה להפיץ את האור שלה".

לפני מספר חודשים קיבל אביהם שנפצע תעודת הוקרה על כך שהצליח לסכל פיגוע, כשמנע חדירת מחבל להר ברכה: "הוא לא רואה בכך איזה מעשה הירואי או מעשה חד-פעמי, זו התנהלות חיים שלו, זו ההתנהלות של ההורים שלו כזוג מאז ומתמיד".

הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב
הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב | צילום: באדיבות המשפחה, רועי תורתי

ביקשה להעביר מסר שתואם את רוחה של אחותה ומשקף את התנהלותה היום-יומית: "רינה תמיד ניסתה לראות איך היא יכולה לשפר את המצב הנוכחי. אני רוצה לבקש מכל אחד ואחת, תראו איפה אתם עכשיו ותעשו בו, במקום שבו אתם נמצאים, את ההכי טוב שאתם יכולים".

ביום שישי הובאה למנוחות רינה שנרב שנרצחה בפיגוע, בבית העלמין בלוד. אחותה, תמר לבנוני, ספדה לה: "זכינו להיות לצידך במשך כמעט 17 שנה. זכינו לקבל מהטוב שבך, מהרגישות שבך. זכינו לראות איך כל הזמן שאפת להתקדם ללמוד ולהבין. זכינו ללמוד ממך איך תמיד לחפש תשובות גדולות. החלל שנוצר הוא לא רק במשפחה שלנו. החלל הוא חלל כללי, חור שנפער בלב האומה. רינה תמיד חיפשה להוסיף אור. להתקדם לעבר האמת".

דודה של רינה, אלי ויסברג, אמר בלוויה: "אנחנו מבינים עד כמה גדול המאבק שאנחנו נמצאים בו, כמה קשה המלחמה. המלחמה של התקווה נגד הייאוש, של אור נגד חושך. באנו ללוות את רינה האהובה שלנו, שהייתה כל הדברים האלה. אביה איתן ביקש מאיתנו שנעסוק רק בכוחות שיש לנו, באהבה שיש לנו, בעם הנפלא שלנו, בארץ שלנו. לא לעסוק בכעס ובריב. להיות ראויים לקורבן הזה שהקרבנו היום".

רינה שנרב, תושבת לוד בת 17 נרצחה ביום שישי מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במעיין "עין בובין", סמוך להתנחלות דולב שבבנימין. בפיגוע נפצעו גם אביה איתן, שמאושפז בבית החולים במצב יציב, ואחיה דביר, בן ה-19, שנפצע קשה. בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבל.