ברקע ריבוי פשעי השנאה: בכירי שב"כ נפגשו עם רבנים

הפגישה התקיימה כחלק ממערך הסיכול של הארגון וגורמי ביטחון נוספים, שפועלים כדי למנוע מעשים מסוג זה בעתיד. לפי שב"כ, לא נרשמה עלייה בכמות המקרים ביחס לשנים קודמות - אלא ברמת התעוזה

זמן צפייה: 00:27

בכירי שב"כ נפגשו עם רבנים ואנשי חינוך בציבור הדתי בימים האחרונים. זאת, לאור ריבוי פשעי השנאה כלפי פלסטינים וערבים-ישראלים בתקופה האחרונה. הפגישה התקיימה כחלק ממערך הסיכול של שב"כ וגורמי ביטחון נוספים שפועלים על מנת למנוע אירועי דומים בעתיד.

על פי הארגון, לא נרשמה עלייה בכמות האירועים ביחס לשנים עברו, אך ניתן לזהות תעוזה גבוהה יותר מבעבר שמתבטאת בתקופה האחרונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רפי פרץ ישתתף באירוע ההוקרה עבור "הרב של תג מחיר"

חשד לפשע שנאה בירושלים: צמיגים של כ-160 רכבים נוקבו בשועפאט

רכבים הושחתו, כתובות רוססו: שלושה פשעי שנאה בלילה אחד ביו"ש

כתובת שרוססה בכפר א-דיכ
כתובת שרוססה בכפר א-דיכ | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר נוקבו צמיגיהם של כ-160 רכבים וקירות סמוכים רוססו בכתובות נאצה בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים. המשטרה הוזעק לשכונה בעקבות דיווח על כלי רכב חונים שצמיגיהם נוקבו ועל קיר סמוך אותר כיתוב בעברית. במהלך סריקות נרחבות באזור איתרו השוטרים עוד עשרות רכבים שלהם נגרם נזק דומה.

המשטרה פתחה בחקירה, ובמהלכה עלה חשד כי מספר חשודים רעולי פנים, ניצלו את שעות הלילה ואת תנאי מזג האויר, על מנת לבצע את העבירה. במקביל, פעלו השוטרים לאיתור בעלי הרכבים, במטרה לספק להם אישורים בדבר הנזק שנגרם לרכביהם, כדי לקצר את תהליך הפיצוי מצד הרשויות.

ריסוס כתובות נאצה בשכונת שועפאת בירושלים
ריסוס כתובות נאצה בשכונת שועפאת בירושלים | צילום: חדשות 13

יום קודם לכן הושחתה טיולית של משמר הגבול בגבעת קומי אורי, מאחז הסמוך להתנחלות יצהר שעלה לאחרונה לכותרות בעקבות כמה מקרי אלימות בין תושבים לכוחות הביטחון. הלוחמים, שהגיעו למאחז כדי לאכוף את צו שטח צבאי סגור שהוטל עליו, הבחינו בבוקר בכתובת "לכו לאויב" מרוססת על כלי הרכב, שצמיגיו נוקבו. כוחות הביטחון ערכו סריקות אחר החשודים, אך אלה הצליחו להימלט.

ריסוס כתובות נאצה בשכונת שועפאת בירושלים
ריסוס כתובות נאצה בשכונת שועפאת בירושלים | צילום: חדשות 13

בשבוע שקדם לכך, ספגו שלושה כפרים פלסטיניים ביו"ש פעולות "תג מחיר", כאשר בין היתר הושחתו כלי רכב, רוססו כתבות נאצה ונפגעו עצים בחלקה פרטית. בכפר טייבה שבאזור רמאללה, אלמונים הציתו במהלך הלילה רכב פלסטיני. בנוסף, רוססה כתובת על קירות אחד הבתים בכפר "שטח צבאי סגור קומי אורי".