חשד לפשע שנאה בירושלים: צמיגים של כ-160 רכבים נוקבו בשועפאט

אלמונים השחיתו במהלך הלילה יותר ממאה מכוניות בשכונה שבמזרח הבירה וריססו כתובות נאצה על קירות הסמוכים להן. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע

זמן צפייה: 00:43

חשד לפשע שנאה בירושלים: צמיגיהם של כ-160 רכבים נוקבו במהלך הלילה (שני) וקירות סמוכים רוססו בכתובות נאצה בשכונת שועפאט שבמזרח העיר. בשעות הבוקר המוקדמות הוזעקה המשטרה לשכונה בעקבות דיווח על כלי רכב חונים שצמיגיהם נוקבו ועל קיר סמוך אותר כיתוב בעברית. במהלך סריקות נרחבות באזור איתרו השוטרים עוד עשרות רכבים שלהם נגרם נזק דומה.

המשטרה פתחה בחקירה, ובמהלכה עלה חשד כי מספר חשודים רעולי פנים, ניצלו את שעות הלילה ואת תנאי מזג האויר, על מנת לבצע את העבירה. במקביל, פעלו השוטרים לאיתור בעלי הרכבים, במטרה לספק להם אישורים בדבר הנזק שנגרם לרכביהם, כדי לקצר את תהליך הפיצוי מצד הרשויות.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191209-1232' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='השחתת הרכבים בשועפאט' kid='1_n7xwyem2' duration='70'']

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) התייחס לאירוע ותקף את הרשויות: "עוד פשע שנאה חמור - בשועפט. שוב עצימת עיניים של הרשויות. מאות כלי רכב הושחתו עד כה, כמו גם עשרות בתי תפילה ואלפי עצים. לא לשכוח את רצח משפחת דוואבשה. אם פעילות דומה הייתה מתבצעת ע״י ערבים ביישובים יהודים, מישהו היה מעלה על דעתו שהן יחזרו על עצמן כל כך הרבה פעמים בלי לתפוס המבצעים?"

ריסוס כתובות נאצה בשכונת שועפאת בירושלים
ריסוס כתובות נאצה בשכונת שועפאת בירושלים | צילום: חדשות 13

אתמול הושחתה טיולית של משמר הגבול בגבעת קומי אורי. הלוחמים, שהגיעו למאחז כדי לאכוף את צו שטח צבאי סגור שהוטל עליו, הבחינו הבוקר בכתובת "לכו לאויב" מרוססת על כלי הרכב, שצמיגיו נוקבו. כוחות הביטחון ערכו סריקות אחר החשודים, אך אלה הצליחו להימלט.

בשבוע שעבר ספגו שלושה כפרים פלסטיניים ביו"ש פעולות "תג מחיר", כאשר בין היתר הושחתו כלי רכב, רוססו כתבות נאצה ונפגעו עצים בחלקה פרטית.

בכפר טייבה שבאזור רמאללה, אלמונים הציתו במהלך הלילה רכב פלסטיני. בנוסף, רוססה כתובת על קירות אחד הבתים בכפר "שטח צבאי סגור קומי אורי". קומי אורי הוא מאחז הסמוך להתנחלות יצהר, שעלה לאחרונה לכותרות בעקבות כמה מקרי אלימות בין תושבים לכוחות הביטחון.

כתובת נאצה בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים | צילום: דוברות המשטרה

במקביל, כלי כלי רכב ניזוקו בכפר דיר עמאר שבאזור מודיעין עילית. צמיגים נוקבו וכתובות של מגן דוד רוססו על כמה מהרכבים. בד בבד, באירוע נוסף בכפר אל-סאוויה שבשומרון, אלמונים השחיתו כ-30 עצים בחלקה הפרטית של תושב הכפר.