רפי פרץ ישתתף באירוע ההוקרה עבור "הרב של תג מחיר"

פרסום ראשון: חרף התנערות משרד החינוך מהטקס שבו יוענק פרס ליצחק גינזבורג, שהביע תמיכה בברוך גולדשטיין, נודע כי השר ישתתף בו ואף יישא דברים. מלבדו, גם סמוטריץ' צפוי לקחת חלק באירוע

זמן צפייה: 00:44

שר החינוך הרב רפי פרץ ישתתף באירוע שבו יוענק פרס הוקרה לרב יצחק גינזבורג, המכונה "הרב של תג מחיר" - ואף יישא בו נאום, כך פורסם היום (ראשון) לראשונה בחדשות 13. זאת, כשבועיים לאחר שמשרד החינוך התנער מהאירוע והבהיר כי הסיר את החסות שהעניק לו. נוסף על פרץ, גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' יקח חלק בטקס ויברך את הרב גינצבורג במסגרת הענקת הפרס.

מלשכתו של פרץ נמסר בתגובה: "שר החינוך שמח להשתתף ביום העיון השנתי של הקדרתא לתורה ולחכמה בגבעת שמואל. לגבי חלוקת הפרס, השר והמשרד לא מעורבים בקבלת ההחלטות בחלוקת הפרס".

חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה בתגובה כי "מסתבר שהחיבור של הימין החדש עם הכהניסטים לא נפל, פשוט חברו אליהם כהניסטים אחרים. שקטים, מחייכים, אך עם אידאולוגיה שטנית ומסוכנת. לתת לרפי פרץ לגעת בחינוך של הילדים שלנו זאת חוסר אחריות לאומית". כמו כן, ארגון "תג מאיר" ארגן בתגובה הפגנה בגבעת שמואל ביום חמישי, תחת הכותרת "לא נותנים פרס ל'תג מחיר'".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"הרב של תג מחיר" יקבל פרס – משרד החינוך נתן חסות לטקס

מנהלי בתי ספר נגד פרץ: "אמירות מעוררות שאט נפש וסלידה"

הרב פרץ: "הותקפתי מעל כל במה אפשרית; לא כפיתי דבר על אף אחד"

הרב יצחק גינזבורג
הרב יצחק גינזבורג | צילום: חדשות 13

כאמור, לפני כשבועיים פורסם בחדשות 13 כי האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך החליט להעניק חסות לטקס שבו יוענק פרס לגינזבורג, אחד הרבנים הבולטים המשפיעים על נוער הגבעות. הרב, מחבר החוברת "ברוך הגבר" שהיללה את ברוך גולדשטיין ואת הטבח שביצע במערת המכפלה, יקבל פרס ליצירה תורנית מהקדרתא לתורה ולחכמה בגבעת שמואל. ממשרד החינוך נמסר: "הורינו להסיר את החסות, לא אישרנו אותה". 

גינזבורג התבטא בעבר בעד ביצוע פשעי שנאה כלפי ערבים ופלסטינים. הוא נחקר בעבר כמה פעמים בחשד להסתה, ואף הוגש נגדו כתב אישום – אשר הסתיים בעסקת טיעון. גינזבורג אף נמנה עם הרבנים התומכים בספר "תורת המלך", שנכתב על ידי תלמידו הרב יצחק שפירא, ועסק בסוגיית הריגת גויים חפים מפשע בעת מלחמה.

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

ארגון "תג מאיר" פנה במכתב למשרד החינוך ולעיריית גבעת שמואל בבקשה לשקול מחדש את ההחלטה להעניק את הפרס. "תמיכה פומבית באמצעות הענקת פרס למי שבמשך שנים הסית נגד האוכלוסייה הערבית, נעצר ונחקר בגין ההסתה ושימש כאב רוחני למי שפועלים באלימות כלפי כוחות הביטחון והאוכלוסייה הערבית – מהווה הפרה של חובת הנאמנות החלה על רשויות ציבוריות", נכתב.

התנועה הציונית-דתית "נאמני תורה ועבודה" הגיבה גם כן להחלטה, ומטעמה נמסר כי "אנו סבורים כי הרב גינזבורג, המביע דעות גזעניות כלפי ערבים ומי שאינו יהודי - אינו ראוי לקבל פרס. פרסים מסוג זה אמורים להיות מוענקים למי שמבטאים בדרכם ערכים של אהבת הזולת, שלום ומאור פנים. זו אינה דרכו של הרב גינזבורג".