רכבים הושחתו, כתובות רוססו: שלושה פשעי שנאה בלילה אחד ביו"ש

אלמונים הציתו רכב בכפר טייבה שבאזור רמאללה, וריססו כתובת גרפיטי על קיר בית: "שטח צבאי סגור קומי אורי". בדיר עמאר שבבנימין רוססו כתובות על מכוניות, ובאל-סאוויה שבשומרון הושחתו עצים

זמן צפייה: 00:14

חשד לשלושה פשעי שנאה: שלושה כפרים פלסטיניים ביו"ש ספגו הלילה (שישי) פעולות "תג מחיר", כאשר בין היתר הושחתו כלי רכב, רוססו כתבות נאצה ונפגעו עצים בחלקה פרטית.

בכפר טייבה שבאזור רמאללה, אלמונים הציתו במהלך הלילה רכב פלסטיני. בנוסף, רוססה כתובת על קירות אחד הבתים בכפר "שטח צבאי סגור קומי אורי". קומי אורי הוא מאחז הסמוך להתנחלות יצהר, שעלה לאחרונה לכותרות בעקבות כמה מקרי אלימות בין תושבים לכוחות הביטחון.

במקביל, כלי כלי רכב ניזוקו בכפר דיר עמאר שבאזור מודיעין עילית. צמיגים נוקבו וכתובות של מגן דוד רוססו על כמה מהרכבים. בד בבד, באירוע נוסף בכפר אל-סאוויה שבשומרון, אלמונים השחיתו כ-30 עצים בחלקה הפרטית של תושב הכפר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

קדנציה קצרה של נתניהו עשויה לקבוע את מתווה משפטו • פרשנות

הניצחון של בן: מסע מרגש עם הפצוע הקשה ביותר מ"עופרת יצוקה"

התחזית: מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות

חשד לפשע שנאה בכפר טייבה הסמוך לרמאללה

מתג מאיר נמסר: "פעולת הטרור היהודי הלילה בכפר הפלסטיני טייבה שבאזור רמאללה מצטרפת לשש פעולות תג מחיר נוספות שבוצעו רק השבוע. 44 יישובים פלסטינים וערבים הותקפו מאז תחילת השנה על ידי מיליציות טרור יהודיות. בשבוע שעבר הוצתה מכונית במרחק של מטרים ספורים מחדר השינה של ילדים פלסטינים בכפר בית דג'ן. ממשלת ישראל חייבת לעצור את הטרור היהודי שיוביל את כולנו לאסון".

זהו האירוע השני ביומיים האחרונים של תופעת תג מחיר. אמש נוקבו צמיגים של כ-40 כלי רכב נוקבו בג'לג'וליה. בנוסף, כתובת "יהודים תעצרו את הגלות - תפסיקו את ההתבוללות", רוססה בגרפיטי על דופן של אוטובוס. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות המקרה.

יו"ר הרשימה המשותפת האשים את ראש הממשלה בהסתה בעקבות האירוע בג'לג'וליה, וכתב בעמוד הטוויטר שלו כי "נתניהו לא צריך סקרים - הוא פתח הבוקר עיתון וראה שביצעו תג מחיר נוסף בג'לג'וליה. אין הוכחה חזקה יותר לכך שהמסרים שלו מחלחלים וההסתה עובדת".

Whatsapp Image 2019 11 29 At 0
חשד לפשע שנאה בכפר טייבה הסמוך לרמאללה

ח"כ היבא יזבק הגיבה גם היא ואמרה כי "אירועי תג המחיר החוזרים ונשנים הם פשעי שנאה כלפי הערבים. האירוע בג'לג'וליה הוא תוצאה אלימה של הזנחה מכוונת של רשויות אכיפת החוק את התופעה. אין מעצרים, אין כתבי אישום אז הגזענים לא חוששים להמשיך בשלהם. על המדינה לשאת במלוא האחריות על כל אסון שעלול להיגרם כתוצאה מהתופעה".

בחודש שעבר עצרה המשטרה שני תושבי צפת בני 17 ו-28 בחשד שריססו כתובות נאצה וגרמו נזקים לכלי רכב בשכונת עכברא בעיר. באותו הלילה דיווחו אזרחים למשטרה כי רוססו על קירות בשכונה כתובות, שבהן נכתב: "שטח צבאי סגור", "קומי אורי", "רק גויים מגרשים מהארץ", "צו תפיסה כיפה סרוגה". כמו כן, נמצאו בקרבת מקום כלי רכב של מקומיים שגלגליהם נוקבו וצוייר עליהם סמל מגן דוד.