בתום הערכת מצב: ראשי הרשויות בעוטף עזה הודיעו על חזרה לשגרה

לאחר הפרת הפסקת האש אתמול תוך שיגור כעשר רקטות, הלילה נשמר השקט באזור. אם לא יבוצע ירי בסוף השבוע, התלמידים ברשויות בעוטף ובשדרות יחזרו לבתי הספר ביום ראשון

זמן צפייה: 03:07

מבצע חגורה שחורה: ראשי הרשויות בעוטף עזה קיימו היום (שישי) הערכת מצב, שבסופה החליטו על חזרה לשגרה באזור. מאז אמש לא נורו רקטות לעבר ישראל, ואם השקט יישמר, התלמידים יחזרו לבתי הספר ביום ראשון.

חרף ביטול הפרות הסדר בגבול הרצועה והחזרה לשגרה, צה"ל סגר כמה צירים בעוטף עזה.

צה''ל סגר כמה צירים בעוטף עזה
צה''ל סגר כמה צירים בעוטף עזה | צילום: חדשות 13

אתמול ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בחמ"ל המבצעים המיוחדים של השב"כ, שממנו נוהל המבצע לסיכולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחיסולו החל את מבצע "חגורה שחורה". נתניהו התייחס לביקור בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "המסר לאויבי ישראל: אנחנו יכולים להגיע לכל אחד".

נתניהו נפגש עם העובדות והעובדים מהיחידות המבצעיות הטכנולוגיות והמודיעיניות שהשתתפו במבצע, שיבח אותם ובירך על הפעולה המוצלחת. ״מדובר במבצע ייחודי בו הפגנתם תעוזה יוצאת דופן ויצירתיות, אשר הביאו לתוצאה מוצלחת ביותר עבור ביטחון ישראל", אמר ראש הממשלה. "בשם אזרחי ישראל - אני מצדיע לכם".

כתבות נוספות בנושא >>

החלטת חמאס שלא להצטרף לירי הג'יהאד – מחזקת את כוחו • פרשנות

אחרי השיגורים אמש: צה"ל תקף ברצועה; הלימודים בעוטף בוטלו

שתי רקטות נורו לעבר ישראל – ויורטו; צה"ל תקף ברצועה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחדר המבצעים ממנו נוהל המבצע לסיכול בהאא אבו אל-עטא
ראש הממשלה בנימין נתניהו בחדר המבצעים ממנו נוהל המבצע לסיכול בהאא אבו אל-עטא | צילום: תקשורת שב״כ

היום, כידוע, לא התקיימו לימודים באשקלון, בשדרות וביישובי העוטף. זאת, בעקבות הירי אמש. הלילה, צה"ל תקף יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בתגובה לשיגור כעשר רקטות אתמול לעבר עוטף עזה - למרות הפסקת האש שנכנסה לתוקפה אתמול לפנות בוקר. באשדוד התקיימו הלימודים היום, עם אחוזי התייצבות מרשימים, 90% בגנים ו-85% בבתי הספר.

בין היעדים שהותקפו היה מתחם צבאי ששימש, בין היתר, כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצור רקטות, ומפקדת חטיבת חאן יונס, שבה נמצאים כמה משרדי מפקדים של הארגון - כך נמסר מדובר צה"ל. לפי דיווחים פלסטיניים, הותקף גם מתקן קומנדו ימי של הארגון.

כאמור, אתמול הופרה הפסקת האש עם שש אזעקות שנשמעו במהלך היום, וכעשר רקטות שנורו לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה. בצה"ל העריכו כי פלגים קטנים מנסים לחבל בהפסקת האש. עם זאת, ההערכה במערכת הביטחון היא שהירי ייפסק.

חגורה שחורה, נתיבות, רקטה, רקטות, הסלמה, מתיחות, שיגור, שיגורים
בית ספר בנתיבות, לאחר מטח הרקטות

עוד לפני הירי לעבר שדרות אמש, החליטו ראשי הרשויות בעוטף עזה שלא לקיים היום לימודים במוסדות הלימוד שברחבי העוטף. לאחר הירי, גם באשקלון הודיעו על ביטול הלימודים. "אנו עומדים בקשר עם צה"ל ובוחנים את ההתפתחויות. כרגע אין שינוי בשאר הנחיות ההתגוננות", נמסר מרשויות העוטף. "ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים". בתוך כך, בחמאס הודיעו על ביטול ההפגנות על הגדר היום.

כזכור, אתמול בשעות הצהריים הודיע צה"ל כי בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום, הוחלט להסיר את כלל המגבלות באזור עוטף עזה ומערב לכיש. במקביל, נפתחו מחדש המעברים כרם שלום וארז בגבול רצועת עזה, ומרחב הדייג  של הדייגים הפלסטינים הוחזר ל-15 מיילים ימיים. זאת, לאחר שהג'יהאד האסלאמי הסכים להפסקת אש שהחלה בשעה 5:30.