הנשיא לפורום מטכ"ל: "אינכם צריכים לפחד לדבר בהתאם לאמונתכם"

ראובן ריבלין אמר את הדברים במפגש השנתי של הפורום בבית הנשיא; הרמטכ"ל בתגובה: "השיקולים שלנו מקצועיים. אנחנו יודעים להגיד בדיוק את מה שצריך להגיד"

זמן צפייה: 08:09

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אירח היום (שני) את המפגש השנתי בבית הנשיא של פורום מטכ"ל. בפתח המפגש נשאו דברים הנשיא והרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי.

בדבריו אל המפקדים אמר ריבלין: "פעמים רבות אתם צריכים לעמוד בפני מערכות פוליטיות שמקבלות את ההכרעות וההחלטות ותפקידכם, אלופי צה"ל, לומר את הדברים כהווייתם בהתאם לאמונתכם, בלי כחל וסרק ובלי פחד כלשהו. הפורום שיושב פה הוא פורום שאין לו שום גוון כזה או אחר, פורום מקצועי, של אנשים שגדלו כמיטב הנוער והפכו למנהיגי הנוער".

עוד אמר: "אתם הגורם המסייע למקבלי ההחלטות והמכריעים במדינה דמוקרטית - ממשלת ישראל. חובתה של ממשלה במדינה דמוקרטית למשול, אבל הפורום הזה הנמצא כאן הוא בסופו של דבר המוציא לפועל של נושאים רבים הקשורים למדינת ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו על הקיצוץ הרוחבי: "צעד לא קל – אבל נדרש"

הוקפא המכרז לתפקיד שאליו מועמדת התובעת בתיקי נתניהו

גז אמוניה דלף באזור תעשייה ליד בית שמש – עובדים פונו מהמקום

הנשיא ריבלין עם הרמטכ''ל אביב כוכבי בפורום המטכ''ל
הנשיא ריבלין עם הרמטכ''ל אביב כוכבי בפורום המטכ''ל

הרמטכ"ל כוכבי התייחס לדבריו של הנשיא ריבלין ואמר: "ברור לגמרי שהשיקולים שלנו הם שיקולים מקצועיים לחלוטין. אין לנו עדשות אחרות על העיניים, נדמה לי שגם פורומים קודמים וגם הפורום הזה ידעו ויודעים להגיד בדיוק את מה שצריך להגיד. אנחנו צריכים להיות קשובים, לכל השיקולים מכל המינים והסוגים. אבל בסוף אצלנו השיקול הוא רק עם פרמטר אחד - ביטחון עם ישראל".

"חוץ מהביטחון הלאומי הצרוף אנחנו מבינים שיש לנו עוד תפקיד כצבא, תפקיד חברתי", המשיך כוכבי, "אנחנו רואים בעניין הזה זכות מאוד גדולה להעביר דרך הארגון הזה, חלק גדול מעם ישראל, לצערי - לא את כולו".