נתניהו על הקיצוץ הרוחבי: "צעד לא קל - אבל נדרש"

רה"מ התייחס לתוכנית האוצר להפחתת הגירעון והדגיש כי מדובר ב"עדות לאחריות התקציבית של הממשלה". כחלון: "כלכלת ישראל היא חזקה - למרות מה שמנסים להשמיע גורמים פוליטיים"

זמן צפייה: 09:13

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שני) לתוכנית האוצר לקיצוץ רוחבי, והצהיר כי "מדובר בצעד לא קל - אבל הוא נדרש. המהלך לא נעשה כלאחר יד. העובדה שאנחנו מוכנים לעשות את הצעד הזה היא עדות לאחריות התקציבית של הממשלה". את הדברים אמר בפתח ישיבת הממשלה.

"בישיבה היום אנחנו מעבירים שורה של החלטות תקציביות", הסביר נתניהו. "ההחלטה התקציבית החשובה ביותר היא קודם כל כ-800 מיליון שקל להמשך פרויקט ביטחוני חשוב מאין כמוהו שאסור לנו לעצור אותו. בנוסף, אנחנו מעבירים 350 מיליון שקלים כדי שפרויקט הצהרונים לא יעצר. בנוסף לכך, אנחנו מעבירים גם סכום של כמה עשרות מיליוני שקלים לטובת אותם אנשים שהבתים שלהם עלו באש. זו חובתה של הממשלה לעשות זאת".

"קיצוצים זה דבר קשה. לקחת ממשרדי הממשלה זה דבר קשה. אף אחד לא רוצה לעשות את זה, גם אני לא רוצה לעשות את זה. אני מבין גם את השרים שבמשרדיהם נעשים הקיצוצים.. זה קשה מאוד לכל אחד מאיתנו, אבל עם זאת, זה מה שנדרש. אין לנו ברירה, אנחנו חייבים לדאוג לסדר עדיפויות - ביטחון, הבתים שעלו באש, הצהרונים - אלה צרכים שאנחנו שמים כרגע לפני צרכים אחרים. כדי לעמוד בזה אנחנו צריכים לקבל את ההחלטות הקשות, ואני רוצה להגיד לכם: זאת מנהיגות".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190624-1214' autoplay='0' credit='ערוץ הכנסת' desc='ישיבת סיעת "כחול לבן"' kid='1_thvi6t19' duration='351'']

בני גנץ בישיבת הסיעה
בני גנץ בישיבת הסיעה | צילום: ערוץ הכנסת

עוד בחדשות 13:

החלה ישיבת הממשלה על תוכנית הקיצוצים של האוצר להפחתת הגירעון

העימות בצמרת האוצר: יושב הסכסוך בין המנכ"ל לראש אגף התקציבים

נתניהו וכחלון
נתניהו וכחלון | צילום: רויטרס

שר האוצר כחלון התייחס אף הוא לתוכנית: "כלכלת ישראל היא כלכלה חזקה - למרות מה שמנסים להשמיע גורמים פוליטיים כאלה ואחרים. הצמיחה היא גבוהה, ובשנים האחרונות תקציבי המשרדים גדלו משמעותית. הכלכלה חזקה בזכות מדיניות אחראית שניהלנו בשנים האחרונות. ישראל היא חלק משוק גלובלי וזה גרם לנו לירידה בהכנסות המדינה".

עוד הוסיף השר כי "ביצענו צעדים שהחוק מאפשר לנו. היות שאנו בתקופת בחירות - מיותרות, שעולות הון עתק - עשינו את הצעדים שיכולנו לעשות כדי להקל על המשק. ברגע שהכנסת תתכנס - נטפל בגירעון ונכין את התקציב לשנים הבאות. אני מצפה מחברי בממשלה לתמוך בקיצוץ - הוא לא נעים, אבל כרגע הגענו לנקודה הזאת".

משה כחלון
משה כחלון | צילום: לא ידוע

יו"ר סיעת יש עתיד בכחול לבן, יאיר לפיד, התייחס אף הוא למשבר התקציבי בישיבת סיעתו. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ראש ממשלה לא יציב", הצהיר לפיד. "המדינה הזו צריכה יציבות: הגירעון משתולל, הכלכלה הוזנחה. מדובר במשבר שהוא רק תוצאה של הזנחה, ושל ממשלה לא מתפקדת. נתניהו היה פעם מנהיג יציב. הוא כבר לא".

בהמשך דבריו התייחס לפיד לבחירות הקרבות. "אתמול התבשרנו שנתניהו עושה ניסיון פתטי לבטל את הבחירות", אמר. "אחרי שהוא הוביל לבחירות מיותרות לגמרי, הוא נבהל. וכשנתניהו נבהל הוא תמיד מחפש קומבינה. הוא נבהל בצדק, כי הוא מבין שהוא הולך להפסיד. הוא נבהל כי הליכודניקים כועסים עליו: ליכודניקים אוהבים מסורת, אבל הם לא אוהבים כפיה דתית".

לפיד בישיבת הממשלה
לפיד בישיבת סיעה | צילום: ערוץ הכנסת

לפיד תקף את נתניהו: "הגירעון הזה הוא כי ביבי בישל דייסה. נתן לליצמן, נתן לסמוטריץ', נתן לדרעי, נתן לכל חבר כנסת שעשה רעש, נתן לכל מפלגה. נתן ונתן ונתן, למי לא נשאר? לציבור הישראלי. נתניהו כל הזמן מתייהר על ההצלחה של הכלכלה הישראלית. מי שהביא את ההצלחה זה האנשים האלה שאתה כל היום מעליב. האנשים שאתה דורס אותם, מעליב את הערכים שלהם. ישראלים שעובדים קשה. המון שעות. משלמים מיסים. משרתים בצבא. כל האנשים האלה שהממשלה שלך כל היום יורקת עליהם".